Diana Ene, Webhelp Romania: Interviul nostru de recrutare nu este unul standard, ci este o discutie libera intre candidat si angajator

Diana Ene s-a alaturat echipei Webhelp Romania in 2007 ca si Client Adviser, in domeniul Telecom. Ulterior, a aplicat in cadrul Assesment Center pentru pozitiile de Team Leader, respectiv Senior Team Leader si Training and Quality Manager. In 2013, a aplicat din nou in cadrul Assesment Center pentru postul de Head of Recruitment iar de atunci, coordoneaza activitatile de Recrutare pentru sediile Webhelp de la Bucuresti, Ploiesti, Galati si Iasi.




Ce tip de candidati cautati de obicei?


Prin deschiderea Grupului Webhelp la profile si personalitati din toate orizonturile, permitem tuturor sa isi gaseasca locul. Oricare ar fi formarea, parcursul si experienta, de la student la tanar licentiat sau profesionist, Webhelp ofera cadrul propice pentru a isi exprima potentialul si talentul.

Cu ocazia interviului de angajare, departamentul nostru de recrutare se ocupa de orientarea candidatilor catre activitatea cea mai adecvata profilului acestora, pentru a ii ajuta sa se integreze cat mai bine si sa isi traseze planul de cariera inca de la primii pasi in companie. Recrutam candidati cu cunostinte solide de limbi staine, in principal franceza. Cele mai importante criterii de selectii sunt : competentele lingvistice, relationarea cu oamenii si motivatia de a reusi.

Avem, de asemenea, angajati de varste si nationalitati diferite. Webhelp Romania ofera un mediu de lucru modern, cosmopolit, cu multiple posibilitati de dezvoltare profesionala atat pe verticala, cat si transvers.

Joburi disponibile in prezent: Digital support consultant with French, Customer adviser in Telecom with French, Social Media content manager with French, Consilier vanzari Vodafone​, Graphic Designer, Beauty Adviser with Polish.

Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?


Dupa primirea CV-ului, urmeaza selectia acestora si contactarea candidatilor. In cadrul discutiei telefonice, le prezentam candidatilor procesul de recrutare si raspundem intrebarilor si curiozitatilor acestora. Tot acesta este momentul in care ii invitam sa sustina testele de limba straina si pe cele specifice proiectului pentru care urmeaza sa fie angajat.

Urmeaza interviul face to face cu managerul direct, pentru un maximum de transparenta asupra activitatilor pe care viitorul angajat urmeaza sa le desfasoare in cadrul Webhelp Romania, si negocierea ofertei.

Pentru posturile de management disponibile, dupa 6 luni de activitate in cadrul Webhelp Romania, angajatii nostri pot aplica in cadrul Assesment Center. In 2016, peste 90% dintre managerii Webhelp Romania provin din intern.

Care sunt cele mai frecvente intrebari utilizate in cadrul interviului de angajare?


Interviul nostru de recrutare nu este unul standard, ci este o discutie libera intre candidat si angajator. Intrebarile sunt personalizate cu scopul de a descoperi persoana din fata noastra si de a identifica acele activitati din cadrul Webhelp Romania, care i se potrivesc cel mai bine candidatului.

Ce apreciati cel mai mult la un candidat in timpul procesului de recrutare?


Seriozitatea, motivatia intrinseca puternica, abilitatile de relationare si cunostintele temeinice de limba straina.



Care sunt posturile pentru care gasiti cu dificultate candidati potriviti? De ce?


Identificam cu dificultate vorbitori cu nivel nativ de limba franceza. Franceza este o limba din ce ce mai putin studiata in scoli, desi oportunitatile profesionale pentru cei care cunosc temeinic aceasta limba au crescut. La fel se intampla si in cazul limbilor exotice.

Cum le recomandati candidatilor sa se pregateasca pentru interviurile de recrutare la distanta - telefonic, video, skype?


Recomandarile pentru interviurile la distanta sunt aceleasi cu cele pentru interviurile face to face : punctualitate, seriozitate, naturalete, sa adreseze toate intrebarile pe care le au despre postul pentru care au aplicat si sa realizeze o minima cercetare despre compania in cadrul careia isi doresc sa lucreze.

Cum le recomandati candidatilor sa abordeze discutia despre salariu in cadrul interviului de angajare?


Suntem de acord ca salariul este un subiect important din cadrul intervului, insa este recomandat ca un candidat sa il aduca in discutie abia dupa ce s-a asigurat ca activitatea pe care urmeaza sa o desfasoare si mediul de lucru in care urmeaza sa se integreze corespund asteptarilor lor.

Care a fost cea mai inspirata intrebare primita de la un candidat in timpul interviului de angajare?


Daca la un anumit moment voi dori sa lucrez intr-unul dintre centrele internationale Webhelp, voi avea vizibilitate asupra posturilor vacante la nivel regional ? Cum aflu daca propunerile mele de ameliorare sunt luate in calcul si daca ele au fost eficiente pentru companie?



Cum sunt motivati angajatii-cheie sa ramana in companie pe termen lung?


Webhelp Romania a introdus in oferta sa o gama de beneficii non financiare pentru angajati. Astfel, toti membri echipei au avantajul unui program de lucru flexibil, beneficiaza de o paleta de cursuri menite sa sustina dezvoltarea lor profesionala si personala, dispun de abonamente la clinici private de sanatate si se bucura de transport gratuit cu taxiul dupa ora 22.00 sau de subventii aplicabile abonamentelor pentru mijloacele de transport in comun.

Odata deveniti membri ai echipei, angajatii Webhelp au la dispozitie o gama variata de cursuri: de limba franceza, sustinute de catre profesori formatori Webhelp University, cursuri profesionale si vocationale sau e-learning.

Catalogul de e-learning este disponibil pentru toti angajatii nostri. O treime din totalul cursurilor se desfasoara in format online si alte 10 procente in sistem “Blended Learning”.

Avantajul unui catalog disponibil pe intranetul organizatiei este acela ca permite cursantilor sa isi planifice singuri curicula de dezvoltare, in functie de nevoile prezente in zone de competente specifice.
 

De ce are nevoie un angajat al companiei dumneavoastra pentru a avansa si evolua din punct de vedere profesional?


De ambitie, implicare si seriozitate. Webhelp Romania ofera o multime de oportunitati pentru tineri dar, pentru ca acestea sa fie fructificate, este nevoie ca angajatul sa dovedeasca determinare, consecventa si dorinta de a progresa.

Ce parere aveti despre lucrul remote? Vi se pare o idee fezabila in cadrul companiei si tipului de activitate? Derulati astfel de programe?


Webhelp Romania ia in calcul posibilitatea de a oferi aceasta varianta de lucru pentru angajatii sai. In acest moment, specificul activitatilor desfasurate nu permit inca implementarea acestor tipuri de programe.

Ce alte informatii doriti sa comunicati candidatilor?


Sa consulte in mod constant oferta de joburi pe site-ul nostru, sa adreseze toate intrebarile necesare in cadrul interviului pentru intelege ce presupune un job intr-o companie BPO, sa fie punctuali, sa invete constant ceva nou pentru ca acest lucru le va oferi noi perspective si sa nu renunte.



Despre companie:


Webhelp este un actor global din domeniul externalizarii serviciilor de relatii cu clientii si BPO, specializat in experienta client, gestiunea platilor, vanzari si servicii de marketing, prin canale de voce, sociale si digitale.

Prezent in 26 de tari, cu peste 35 000 de angajati, ambitia noastra este de a imbunatati performanta clientilor nostri prin dezvoltarea unor solutii ce vor transforma definitiv modelele lor de afaceri, oferindu-le un avantaj competitiv.
In portofoliul de clienti Webhelp se regasesc cele mai dinamice companii din lume : Sky, Shop Direct, Bouygues Telecom, Direct Energie, KPN, Vodafone, La Redoute, Michael Kors si Valentino.

Cu sediul central la Paris, compania a inregistrat o crestere a veniturilor cu peste 250% in ultimii 4 ani, in principal investind in capitalul uman si oferind clientilor sai un suport cu valoare adaugata pentru a face fata provocarilor unei lumi multi-canal.
Webhelp este detinuta de managementul sau si, din februarie 2016, de KKR, fond global de investitii.

 

Va recomandam si:

Discover Snyk — New Cybersecurity Company to Keep an Eye On