Oana Visan, Activ Recruitment Grup: Cele mai apreciate calitati sunt seriozitatea, onestitatea si profesionalismul

Oana Visan are o diploma de masterat in domeniul Psihologiei, iar din 2012 este Managing Partner in cadrul Activ Recruitment Grup. Afla direct de la ea cum sa te transformi in cadidatul ideal pentru compania pentru care iti doresti sa lucrezi si care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmezi pentru o cariera de succes.


Ce tip de candidati cautati de obicei?

Agentia noastra vizeaza si posturi tip entry level- in functie de solicitarile primite astfel incat aria domeniilor pentru care recrutam este extinsa: specialisti vanzari( includem aici categoriile agenti vanzare ,account management si management vanzari), financiar- contabilitate, administrativ, middle si top management, project management- constructii, ingineri ofertare, tehnic,IT, medical, call center si colectare creante.

Job-uri disponibile in prezent:
Printre pozitiile deschise in acest moment putem enumera: Sales Manager- domeniu tehnic, Contabili- generalist, stock accountant, Accounts Payable, Project Manager- instalatii, Inginer Ofertare- instalatii, Reprezentant Zonal Vanzari- articole feronerie, Office Manager, Linux System Adminitrator- USA- Remote, PHP developer- USA Remote, Site Manager- domeniul instalatii, etc


Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?

Procesul de recrutare in cadrul agentiei noastre este structurat si modelat in functie de nevoile companiei angajatoare( definirea cerintelor postului). In cadrul proiectelor derulate putem utiliza teste de personalitate, teste cunostinte specifice postului in discutie, teste de analiza aptitudinala.

Testarea este o componenta a procesului de evaluare, iar rezultatele testarii sunt corelate cu informatiile obtinute in urma unui interviu individual.
 

Care sunt cele mai frecvente intrebari utilizate in cadrul interviului de angajare?

Intrebarile adresate in cadrul interviului sunt menite sa contureze un profil cat mai detaliat iar datele obtinute sunt analizate si interpretate in functie de profilul job-ului.

Astfel se adreseaza intrebari concrete in legatura cu sarcinile avute de aplicant in cadrul joburilor anterioare, intrebari tip studiu de caz, intrebari ce sondeaza motivatia candidatului, se discuta contextul in care a decis / s-a decis inchiderea colaborarilor anterioare, intrebari din zona soft-skills etc.
 

Ce apreciati cel mai mult la un candidat in timpul procesului de recrutare?

Cele mai apreciate calitati sunt: seriozitatea, onestitatea si profesionalismul

Care sunt posturile pentru care gasiti cu dificultate candidati potriviti? De ce?

Posturile din zona vânzărilor dar şi personalul din domeniul financiar- contabilitate. S-a constatat o scadere a numarului candidatilor disponibili dar sunt si cazuri in care ne lovim de absenta competentelor specifice postului( hard-skills).


Cum le recomandati candidatilor sa se pregateasca pentru interviurile de recrutare la distanta - telefonic, video, skype?

Sa vina in intampinarea acestei discutii cu o atitudine pozitiva si sa acorde atentie modului de prezentare si de exprimare( corectitudinea limbajului folosit).

In cazul in care li s-a comunicat numele companiei angajatoare este de preferat ca inaintea discutiei sa faca un mic research si sa isi pregateasca o lista cu eventuale intrebari.

Daca discutam despre un interviu derulat prin intermediul Skype le recomandam sa aleaga o tinuta potrivita.
Respectarea codului bunelor maniere este deasemenea un aspect important.

Cum le recomandati candidatilor sa abordeze discutia despre salariu in cadrul interviului de angajare?

Poziţionarea subiectului în cadrul discuţiei este foarte importanta dar si modalitatea in care aceasta problema este abordata.Recomandam deschiderea acestui subiect spre sfarsitul discutiei dupa ce s-au obtinut toate celelalte informatii necesare ( responsabilitati, cerinte, etc) si tinand cont de pachetul de beneficii oferit de catre companie.

Care a fost cea mai inspirata intrebare primita de la un candidat in timpul interviului de angajare?

Cea mai interesanta intrebare primita este urmatoarea: Cum isi fidelizeaza compania x angajatii asfel incat sa le pastreze vie dorinta de a ramane in cadrul companiei.

Cum sunt motivati angajatii-cheie sa ramana in companie pe termen lung?

Din discutiile purtate cu candidatii am constatat faptul ca atmosfera de lucru din cadrul unei companii si siguranta locului de munca sunt elemente cheie. Pachetul salarial (incluzand salariul si bonusurile de tip telefon, laptop, masina de serviciu, asigurare de viata) precum si posibilitatea de a promova in cadrul companiei sunt de asemnenea aspecte care prezinta interes.
 

De ce are nevoie un angajat al companiei dumneavoastra pentru a avansa si evolua din punct de vedere profesional?

In cadrul companiei noastre se pune accent pe seriozitate, implicare si spirit antreprenorial.

Ce parere aveti despre lucrul remote? Vi se pare o idee fezabila in cadrul companiei si tipului de activitate? Derulati astfel de programe?

In Romania beneficiile acestui concept au inceput sa se faca cunoscute recent.

In Vest aceasta practica are deja traditie si a fost abordata de foarte multe companii. In prezent insa se ia in considerare renuntarea la acest mod de lucru din diferite considerente.

Remote working-ul nu functioneaza la fel de bine pentru toate domeniile de activitate.

Exista foarte multe beneficii dar exista si mici dezavantaje ale acestui tip de munca si aici intervine analiza obiectiva a fiecarei companii in parte.
 

Ce alte informatii doriti sa comunicati candidatilor?

Le sugeram candidatilor sa abordeze pro-activ companiile de care sunt interesati, sa structureze un cv care sa reflecte cat mai fidel experienta profesionala, abilitatile si pregatirea si sa transmita candidatura doar pentru posturile pentru care considera ca detin abilitatile si aptitudinile necesare.

In concluzie sa trateze cu seriozitate procesul de recrutare indiferent daca acesta se realizeaza intr-o prima faza prin intermediul unei agentii sau au contact direct cu reprezentantii companiei angajatoare si sa isi pastreze nota personala in tot ceea ce fac.


Despre companie:

Activ Recruitment Grup a fost fondata in anul 2012. Agentia ofera servicii de recrutare, Executive Search si Head-Hunting atat pe plan national cat si international.

 

Va recomandam si:

Tinerii ambiţioși și capabili au toată planeta ca loc de joacă

  Vrei cele mai bune articole Hipo.ro pe Email?
Dar Job-uri de la cei mai doriti angajatori?