INTERVIU Daniela Suc: Iti oferim solutii in gasirea unui loc de munca, atat in cadrul echipei noastre cat si in cadrul Partenerilor de Business

Daniela Suc, Senior Recruiter la Humangest Group, are experienta in domeniul recrutarii pe posturi de  middle si top managent in zona IT, Vanzari, Tehnic. Pe langa pasiunea pentru resurse umane, in prezent colaboreaza cuorganizatii internationale unde sustine diverse conferinte si cursuri de dezvoltare personala.

Care sunt pozitiile pentru care gasiti cu dificultate candidati potriviti? Care credeti ca este motivul?

Dinamica sispecializareadin domeniul IT precum si oferta bogata de care au parte programatorii a condus la o cerere foarte mare si implicit la dificultati in gasirea candidatului potrivit.De asemenea se intampina foarte multe dificultati in gasirea de muncitori calificati (zidari, instalatori, sudori, zugravi, tamplari, electricieni etc.).

Exista programe dedicate studentilor pe care compania dvs le va avea deschise pana la sfarsitul anului, respectiv inceputul anului viitor (programe de internship, trainee, management trainee, scoli de vara etc)

Compania Humangest a fost permanent preocupata de identificarea de persoane cu potential de dezvoltare si invatare. Programele de internship sunt ,de fapt, o rampa de lansare in domeniul resurselor umane si totodata ajuta la initierea unui plan de cariera in domeniu.

Ne bucuram ca in momentul de fata sa avem in companie 4 colegi care au provenit din acest program si au acceptat provocarea de a se alatura echipei noastre. Pana la sfarsitul acestui an vom mai cauta doua persoane pentru o astfel de pozitie.

Care este numarul joburilor deschise pana la sfarsitul acestui an. Mentionati raportul intre joburile deschise: pozitii entry-level, mid-level si senior?

Avem in acest momen in jur de 120 de pozitii deschise, din care pentru entry-level 40, mid-level 60, aproximativ 20 de pozitii deschise pentru nivel de senior.

Numiti top 3 soft skils, respectiv top 3 hard skills pe care le cautati la un junior? Cum apreciati ca le pot dezvolta in timpul studiilor?

Deoarece business-ul in general a inceput sa fie din ce in ce mai dinamic, este esentialdin perspectiva potentialolor angajatori ca un junior sa aiba Soft skills precum comunicare, organizare, flexibilitate si un nivel de adaptabilitate foarte mare.

In ceea ce priveste hard Skills putem mentiona operare PC, limbi straine si cursuri de specialitate

Dezvoltarea fiecaruia depinde de timpul acordat studiului individual cat si de dorinta si deschiderea de a se implica in mod activ in programe de intership , cursuri de formare profesionala sau workshop-uri pe teme de specialitate.

Cum arata un candidat ideal pentru industria din care face parte compania dvs? Care sunt abilitatile si competentele pe care le urmariti atat in evaluarea CV-ului cat si in cadrul interviurilor?

Industria HR este o industrile compusa din pasiune si diplomatie. Candidatul perfect este cel care doreste sa se dezvolte si sa invete continuu. Sa-i placa sa descopere si sa stea de vorba cu oamenii, dar si sa poata calibra extrem de bine informatiile primite de la managerii diverselor industrii si trimite persoanele care sa se potriveasca , precum o piesa de puzzle in echipa.

Cum recomandati candidatilor sa se pregateasca pentru interactiunea cu reprezentanti companiilor pe care ii intalnesc la diferite proiecte: targuri de cariera, evenimente de dezvoltare profesionala si personala?

De cele mai multe ori astfel de intalniri, intre candidati si consultantii unei companii, reprezinta un mini interviu. Prin urmare candidatii trebuie sa isi pregateasca un discurs clar si concis, un CV bine structurat si nu in ultimul rand sa se informeze dinainte despre profilul companiilor participante.

Ce recomandari aveti pentru tinerii care fac parte din generatia Y? Cum se pot pregati pentru procesul de recrutare?

Este foarte importanta atitudinea tinerilor care isi cauta un loc de munca, de cele mai multe ori persoanele positive, deschise, maleabile au mai multe sanse de angajare. Cei din aceasta generatie au “reputatia” ca solicita in general salarii peste medie, prin urmare ar recomanda sa le calibreze mai bine cu privire la ceea ce poate oferi piata muncii in acest moment corelat cu ceea ce pot ei oferi angajatorilor.

Ce sfaturi ati oferi unei persoane care este in cautarea unui job pentru a-si creste sansele de a obtine jobul dorit? Exista canale pe care le recomandati sa le urmareasca atunci cand sunt in cautarea unui job?

Recomand persoanelor care isi cauta un loc de munca sa urmareasca constant anunturile pe site-urile specializate, retelele de socializare – Linkedin, participarea la targurile de profil, trimiterea de candidaturi spontane catre agentii de recrutare sau inscrierea online, deoarece acestea au acces la foarte multi clienti si implicit solicitari de angajare.

Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei (ex: teste de personalitate, teste de cunostinte specifice job-ului, interviuri de grup /assesment center / interviu individual / interviu cu manager-ul etc)?

Procesul de recrutare incepe cu in interviu telefonic, apoi interviul individual cu un consultant, care evalueaza abilitatile profesionale si personale prin teste de competente tehnice specifice unui anumit job si teste de personalitate.

Ce modalitati de motivare propuneti angajatilor-cheie astfel incat sa ii pastrati in interiorul companiei pe termen lung (exemplu: beneficii extrasalariale, dezvoltare profesionala, training, oportunitati de avansare etc.)?

Compania Humangest recomanda partenerilor sai de business sa puna accent pe motivarea angajatilor, mai ales daca fac parte din personalul-cheie.

 

 

Va recomandam si:

Discover Snyk — New Cybersecurity Company to Keep an Eye On