Interviu cu Roxana Spinu, Senior IT Recruiter in cadrul ROUTE 66

Cu o licenta in sociologie si un master in "Gestionarea si Dezvoltarea Resursei Umane", Roxana Spinu lucreaza in recrutare de 4 ani. In prezent Senior IT Recruiter in cadrul ROUTE 66, Roxana vorbeste despre metodele de motivare a angajatilor - cheie, despre procesul de recrutare, despre competentele si abilitatile dorite si despre dificultatile pe care le intampina in recrutarea unui manager de marketing.

Cum v-ati inceput cariera in acest domeniu sau care sunt cele mai mari provocari si satisfactii din zona de recrutare?

Am luat contact cu domeniul o data cu angajarea intr-o companie IT din Brasov, unde am lucrat la inceput tangential pe partea de recrutare.

Una dintre cele mai mari provocari de pana acum a constat in recrutarea de candidati din afara Romaniei, pentru clienti din afara Romaniei, fara a cunoaste direct niciuna dintre parti.

Una dintre cele mai mari satisfactii ale activitatii de recrutare consta in faptul ca acum pot vedea rezultatele muncii mele imediat, concretizate in colegi pe care ii integram in echipa noastra.

Ce tip de candidati cautati de obicei?

ROUTE 66 recruteaza cu precadere programatori si cercetatori, persoane cu sau fara experienta, insa in mod obligatoriu inteligente, pasionate si cu o dimensiune etica bine dezvoltata.

Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?

Procesul de recrutare la ROUTE 66 este unul scurt. Credem ca o prima intalnire este edificatoare. Stabilim, asadar, un interviu individual, urmat de verificarea referintelor si ulterior de un interviu cu managerul direct. La finalul acestor pasi stim daca persoana pe care am cunoscut-o se potriveste profilului cautat.

Cum sunt structurate interviurile de angajare si care este, in opinia dumneavoastra, scopul intrebarilor standard?

Interviurile sunt de cele mai multe ori discutii foarte relaxate. Scopul nostru este acela de a intelege cat mai bine candidatul si de a determina compatibilitatea acestuia cu ceea ce cautam.

Care sunt pozitiile pentru care gasiti cu dificultate candidati potriviti? De ce?

In acest moment avem cateva dificultati in recrutarea unui manager de marketing. Postul este unul care presupune bune cunostinte de marketing, o experienta anterioara in cadrul unei companii cu un profil similar, un nivel aproape nativ de limba engleza, experienta in coordonarea de proiecte si oameni.

Care sunt abilitatile / calitatile / competentele pe care le apreciati cel mai mult la un candidat?

Candidatii care se incadreaza cel mai bine in categoria viitorilor angajati sunt cei inteligenti, pasionati si cu o componenta etica bine dezvoltata. Daca ne referim la personalul tehnic, nu este foarte important un limbaj anume sau o anumita tehnologie, ci mai degraba o buna capacitate de invatare, o minte deschisa si o curiozitate permanenta.

Care sunt, in opinia dumneavoastra, beneficiile unui internship pentru angajat si pentru angajator?

Internship-ul permite studentului sa aprofundeze un subiect, ocazie pe care nu o are intotdeauna la universitate, ii permite sa descopere viata intr-o companie, sa inteleaga ce presupune un job, responsabilitatile care vin cu acesta, ce inseamna un proiect real, un client nerabdator etc. Descopera, de asemenea, punctual, cum e compania respectiva si isi poate da seama daca este un loc unde se vede lucrand mai departe.

Pentru companie un internship este un proces de recrutare prelungit, insa cu atat mai acurat. Candidatii pentru internship sunt de cele mai multe ori studenti fara o experienta prealabila, fara skill-uri punctuale, a caror evaluare din perspectiva de recrutare este dificila, dincolo de proiecte personale si un set de note. Faptul ca petrec timp in companie, lucreaza in mod organizat la un proiect, iti ofera contextul potrivit de a-i descoperi, de a determina daca se potrivesc cu ce cauta compania.

Cum sunt motivati angajatii-cheie sa ramana in companie pe termen lung (ex: beneficii extrasalariale, dezvoltare profesionala, training, oportunitati de avansare etc.)?

Motivatia principala in a lucra la ROUTE 66 e constituita de natura proiectelor. Suntem un centru de cercetare si dezvoltare care inoveaza. Dezvoltam software de navigatie care isi propune sa fie intotdeauna inaintea concurentei, din punct de vedere al inovatiei. Lucram cu cele mai mari nume in domeniu: Samsung, HTC, ZTE, Lenovo, Huawei.

Munca fiecaruia se traduce in prezenta unor aplicatii pe milioane de terminale mobile. Angajatii cheie sunt incurajati sa ia decizii strategice in dezvoltarea produselor, sunt recompensati pentru senioritate printr-un program sabatic, se pot dezvolta in ambele directii, atat prin asumarea de proiecte sau echipe, cat si prin specializare tehnica.

Ce alte informatii doriti sa comunicati candidatilor?

Energia si pasiunea sunt cele care ne conving de fiecare data. Raspunsurile bine documentate, un portofoliu complet, precum si proiectele extraprofesionale in domeniu reprezinta o buna carte de vizita la un interviu la ROUTE 66.

Despre companie

In anul 2005, compania ROUTE 66 s-a impus pe piata internationala prin realizarea primului sistem de navigatie pentru telefonul mobil, moment ce a dat startul unor parteneriate de succes cu mari producatori de telefoane mobile: Nokia (colaborare pentru lansarea pe piata a primului telefon mobil cu navigatie incorporata Nokia Navigator 6110), Samsung (in prezent mai mult de 9 telefoane mobile ale acestui producator au navigatie incorporata de la ROUTE 66), HTC, ZTE, Lenovo sau Huawei. Toate succesele mentionate anterior sunt meritul echipei de cercetare-dezvoltare de la Brasov, echipa formata din programatori pasionati din intreaga tara. In prezent aplicatiile ROUTE 66 integreza noi tehnologii, un exemplu fiind produsul “Follow me”, produs ce utilizeaza “augumented-reality”, procesare de imagini, recunoasterea semnelor din trafic, pietonilor etc.

Pozitii deschise in prezent:

Pentru o lista a posturilor disponibile in acest moment, va rog sa consultati site-ul ROUTE 66: http://www.66.com/RO/despre/cariere/

Va recomandam si:

Asiguram un cadru care sa favorizeze echilibrul profesie-viata privata - Cristiana Coman @ Mazars Romania

  Vrei cele mai bune articole Hipo.ro pe Email?
Dar Job-uri de la cei mai doriti angajatori?

ULTIMELE JOBURI