Interviu cu Andreea Hrab, HR Director, OSF Global Services

OSF Global Services are, in prezent, peste 30 de posturi deschise, compania fiind in dezvoltare continua. Afla mai multe despre procesul de recrutare, abilitati si competente deschise si job-uri in companie din interviul cu Andreea Hrab, HR Director OSF Global Services.

Cum v-ati inceput cariera in acest domeniu sau care sunt cele mai mari provocari si satisfactii din zona de recrutare?

Am fost recomandata de un prieten catre patronul unei companii. Eram somera, in cautarea unui loc de munca, indiferent ce presupunea. Patronul, Eliahu Friedman, mi-a dat sansa vietii mele angajindu-ma si dindu-mi mina libera sa pun bazele unui departament de resurse umane in firma eASIC (pe atunci prezenta pe piata ieseana). Nu am cu ce sa ma mindresc in ceea ce priveste gasirea locului de munca, doar cu faptul ca am profitat de sansa primita cu un entuziasm si o implicare care au fost remarcate si recompensate.

Provocarile recrutarii sunt multiple: concurenta pe aceeasi candidati; flexibilitatea necesara pentru a te adapta fiecarui candidat in parte, astfel incit sa poti rezona cu fiecare; curajul de a lua decizii care influenteaza atit viata companiei, cit si a candidatului; curajul de a admite ca ai gresit; adaptarea la tendintele de piata (si asta din mers); eforturile de diplomatie cind relatia cu anumiti candidati nu este pozitiva; abilitatile de negociere necesare pentru a gasi solutia win-win intre interesele companiei si cele ale candidatului; pastrarea intacta a integritatii personale; evitarea tendintei de a minti frumos candidatii doar pentru a-ti atinge targetul de recrutare; evitarea tendintei de a recomanda pentru angajare candidatii care iti seamana ca personalitate si care, implicit, iti plac mai mult decit altii; eforturile constante de pastrare a obiectivitatii in recrutare si multe multe altele.

Satisfactiile sunt imense: rezultatul muncii tale, masurabil; feed-backurile angajatorului multumit, indiferent de forma lor; feed-back-urile candidatilor multumiti de alegerea facuta la recomandarea ta; posibilitatea de a acorda oportunitatea pentru o viata mai buna unor oameni care sunt fara speranta la momentul contactului cu ei; lectiile invatate din relationarea cu candidatii si din povestile lor de viata; nu in ultimul rind placerea de a relationa cu oameni deosebiti pe care altfel nu aveai prea multe oportunitati de a-i intilni.

Ce tip de candidati cautati de obicei?

Dornici sa invete, cu sau fara studii tehnice, dinamici si veseli.

Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?

Procesul de recrutare este foarte simplu si eficient, desfasurindu-se exclusiv online:

  • Test tehnic online;
  • Interviu de HR – pe Skype;
  • Interviu tehnic – pe Skype.

Toti candidatii care trec de procesul de selectie a CV-urilor primesc un raspuns, indiferent daca este pozitiv sau negativ.

Cum sunt structurate interviurile de angajare si care este, in opinia dumneavoastra, scopul intrebarilor standard?

Interviurile de angajare vizeaza:

HR:

  • Cunoasterea candidatului in general;
  • Explorarea mai detaliata a experientei anterioare, daca exista;
  • Identificarea motivatiei pentru a se alatura companiei;
  • Identificarea compatibilitatii cu postul solicitat, masurarea de competente specifice necesare acestuia (de exemplu, atentia la detalii in cazul Software Tester-ilor);
  • Identificarea compatibilitatii cu profilul companiei: dinamism, flexibilitate, motivatie de invatare, independenta in munca si in luarea deciziilor.

Tehnic:

Se verifica cunostintele tehnice, specifice ale candidatului, prin intrebari concrete, de la simplu la complex, pentru a putea estima si daca candidatul este junior, intermediar sau senior.

Un interviu tehnic structurat responsabil si corect poate estima cu o acuratete destul de mare nivelul de cunostinte real al candidatilor. Aceasta regula nu se aplica si in cazul posturilor asa-zis administrative: HR, vinzari, marketing, unde se recomanda o perioada de proba mai extinsa, aspectele de personalitate avind un impact major asupra rezultatelor muncii. In ceea ce priveste trainingul necesar pentru ca o persoana sa devina productiva – nu exista un raspuns corect pentru asta. Un raspuns general este ca productivitatea unei persoane si timpul necesar pentru a ajunge in acest punct depind foarte mult: de nivelul de cunostinte initial; de complexitatea tehnologiei invatate sau a postului in sine; de abilitatile trainerului de a face transfer de cunostinte; de documentatia aflata la dispozitie.

Care sunt pozitiile pentru care gasiti cu dificultate candidati potriviti? De ce?

Perl developer – sunt putini candidati pe piata care inca mai sunt specializati pe acest limbaj de scripting. Demandware developer – este o tehnologie noua pe piata si candidatii sunt reticenti la a face trecerea catre ea, desi la nivel international este agreata si solicitata de companii de renume, cum este L’Oreal.

Care sunt, in opinia dumneavoastra, beneficiile unui internship pentru angajat si pentru angajator?

Omul cit traieste invata si invatam tot timpul din orice se intimpla in viata noastra si in jurul nostru, prin urmare din start orice internship este folositor pentru viitorul imediat sau indepartat. 

Trainee:

  • Invata ceva util pentru viitorul lui/ei profesional imediat;
  • Invata ce inseamna sa aiba un loc de munca;
  • Invata ce inseamna sa fie cu adevarat responsabil pentru rezultatele muncii sale;
  • Invata ce inseamna sa respecte ierarhia, procedurile de lucru;
  • Invata ce inseamna un proiect de productie si complexitatea implicita a acestor proiecte;
  • Invata ce inseamna sa respecte un program de lucru;
  • Invata ce inseamna evaluarea performantei si ce consecinte are asupra sa.

Compania:

Din punctul meu de vedere internship-ul este cel mai bun tool de recrutare pe care companiile il au la indemina. De ce?

  • Angajatorul are posibilitatea sa isi cunoasca viitorul anagajat, in detaliu, inainte de a face oferta;
  • Se ofera posibilitatea de a vedea cum se implica in munca potentialul candidat;
  • Se oferta posibilitatea de a estima ritmul de invatare al potentialului angajat;
  • Putem vedea cit de responsabila este persoana in ceea ce priveste calitatea muncii prestate;
  • Putem testa abilitatile de lucru in echipa, de comunicare;
  • Putem evalua compatibilitatea persoanei cu profilul companiei;
  • In cazul nostru, internii pot estima in cunostinta de cauza daca se pot adapta la lucrul remote cu o echipa multiculturala;
  • Putem estima realist nivelul de cunostinte al candidatului si care ar fi perioada de training necesara pentru a ajunge sa fie productiv.

Ce alte informatii doriti sa comunicati candidatilor?

Din punctul meu de vedere OSF Global Services este unul dintre cei mai buni angajatori de pe piata in momentul de fata. Aspectul distinct care ne evidentiaza prin comparatie cu concurenta este relatia personala cu angajatii stabilita de HR, managementul de top si managementul de mijloc. Facem ce putem ca oamenilor din companie sa le fie bine si realmente ne pasa. Suntem cu totii constienti si tinem cont de faptul ca lucram cu oameni, nu cu resurse umane si atitudinea implicita ce rezulta arata respectul fata de angajati. Nu suntem perfecti, nu exista companie perfecta, iar cei care cauta asa ceva nu vor fi multumiti niciodata, dar ne imbunatatim permanent si suntem deschisi la feed-back-uri, indiferent de sursa lor.

Compania a crescut si s-a dezvoltat nu doar cu manageri si viziunea lor asupra lucrurilor, ci, in egala masura, si cu echipa intreaga si oamenii din care este compusa. In ceea ce priveste candidatii care se tem ca nu vor trece de procesul de recrutare la OSF sau alta companie, mesajul meu catre ei este ca avem programe prin care ii ajutam sa isi acopere lacunele in cunostinte inainte de a candida pe un post. Tot ce trebuie sa faca este sa scrie la learn@osf-global.com si sa spuna pe ce tehnologie vor sa se orienteze pe viitor. Cit timp doleanta lor va fi legata de tehnologii web ii putem ajuta.

Despre companie

OSF Global Services este firma de IT, infiintata in 2003, avind sediul central in Canada. Suntem o echipa de 450 de oameni tineri, entuziasti si flexibili raspinditi in 8 tari (Canada, SUA, Germania, Franta, Italia, UK, Romania si Ucraina), iar in Romania in 6 orase (unde avem sedii) si in restul tarii (pentru cei care lucreaza de acasa). Compania este specializata in furnizarea de servicii web, e-commerce si CRM clientilor din toata lumea, iar departamentul de creare de produse proprii este specializat in crearea de plug-in-uri ce conecteaza diverse ERP-uri, CRM-uri intre ele, precum si magazine on-line cu CRM-uri. Firma este orientata catre oameni, aspect vizibil printr-un nivel de retentie de peste 90%. Mai multe informatii despre companie se pot gasi pe: http://www.osf-global.com/

Pozitii deschise in prezent

In momentul de fata avem peste 30 de posturi deschise, compania fiind in dezvoltare continua, atit in ceea ce priveste cifra de afaceri, cit si in ceea ce priveste echipa. Acestea pot fi vizualizate accesind linkul : http://www.osf-global.com/company/careers.

Va recomandam si:

Asiguram un cadru care sa favorizeze echilibrul profesie-viata privata - Cristiana Coman @ Mazars Romania

  Vrei cele mai bune articole Hipo.ro pe Email?
Dar Job-uri de la cei mai doriti angajatori?