Ce înseamnă să lucrezi la prima bibliotecă modernă pentru companii



Echipa Bookster este la Targul Online pentru Absolventi si a pregatit oportunitati de cariera pentru tine. Acceseaza acest link si vezi ce job ti se potriveste cel mai bine.

Dacă obișnuiești să călătorești cu metroul, probabil ți se pare normal să vezi vreo 4-5 persoane care stau cu ochii într-o carte cu coperți cu buline savurând fiecare cuvânt. În fiecare zi, mii de angajati din companiile din toată România primesc la birou cărțile împrumutate de la Bookster – prima biblioteca modernă pentru companii din România. În urmă cu 5 ani, Bogdan Georgescu a pus bazele acestui startup inovativ, cu misiunea de a ajuta oamenii să își descopere visele și să le atingă prin lectură.

Cum fac asta? Aleg cele mai bune cărți din lume, fie că fac parte din literatura de business, de dezvoltare personală, beletristică sau hobby-uri si le livrează săptămânal celor 47.000 de abonați din peste 460 de companii partenere. Iar echipa, în continuă creștere, se confruntă cu provocări inedite datorate modelului de business deosebit.

Iulia, Account Manager la Bookster, este una dintre cele mai vechi angajate ale startup-ului. Absolventă a Facultății de Drept, Iulia a părăsit cariera de avocat la o prestigioasă firmă de avocatură pentru a se dedica pasiunii ei mai vechi – lectura. „Când am auzit prima dată de Bookster, mi s-a părut o idee foarte faină – mă atrăgea gândul că aș putea lucra într-un startup cu o misiune în care cred. De-a lungul anilor, am trecut prin multe provocări împreună cu Bookster - de la definirea serviciului, până la interacțiunea constantă cu clienții noștri. Din fiecare experiență am avut ceva de învățat. Într-un fel, sunt și bibliotecară, și antreprenor.”

Una dintre provocările startup-ului este să găsească și să aducă abonaților cele mai bune cărți din lume. Aici intră în scenă rolul Bilyanei, Content Managerul bibliotecii. Ea a venit în echipa Bookster dupa 3 ani de lucru în multinaționale, în căutarea unui job care să o pasioneze și a ales Bookster pentru că încurajează oamenii să citească mai mult. „Dincolo de selecția titlurilor faine, rolul meu este să aflu ce anume, dar și cât vor citi abonații Bookster, astfel încât cărțile achiziționate să nu ocupe spațiul pe rafturile bibliotecii, dar nici cititorii să nu aștepte pentru un titlu pe care și-l doresc. Fac echipă cu colegii de la Marketing, pentru ca stocurile noastre să poată susține cererile generate de campaniile de încurajare a lecturii.”

În cei 5 ani de activitate, biblioteca Bookster a crescut constant pana la 46.000 de abonați și peste 65.000 de cărți, articole și materiale online în bibliotecă. Una dintre provocările businessului a fost construirea platformei care sa găzduiască toți abonații și să ofere o experiență plăcută pentru aceștia. Mihai face parte din echipa de IT încă de pe vremea când business-ul avea doar câteva mii de abonați. „Cred că m-am dezvoltat o dată cu Bookster – pe măsura ce businessul crește, se schimbă si provocările jobului. Este foarte interesant să găsim și să implementăm soluții IT scalabile, care să funcționeze și dacă numărul de utilizatori se triplează. Mi-a placut că am lucrat cu mai multe tehnologii și am învățat operez în diverse limbaje de programare. Avantajul este că, lucrând într-o companie mică, primesc feedback instantaneu pe ceea ce lucrez și asta mă ajută să mă dezvolt rapid.”

Cei care se asigură că abonații își primesc de fiecare dată cărțile împrumutate la timp sunt colegii din echipa de Logistică. Alex face parte din această echipă de 3 ani și a văzut biblioteca crescând de-a lungul timpului. „În fiecare ședință de departament ne gândim ce soluții putem găsi astfel încât să livrăm mai ușor și mai rapid, cum să organizăm rafturile astfel încât să încapă un număr din ce în ce mai mare de cărți. Orice idee este binevenită, indiferent de cine o propune. Cel mai tare mă bucură când abonații noștri ne scriu să ne spună cât de mult apreciază ceea ce facem.”

Cătălina este una dintre cele mai noi colege din echipă și este foarte încântată de primirea ei în firmă: „Țin minte că în prima zi am fost surprinsă de atitudinea prietenoasă a fețelor noi din jurul meu dar și de cât de organizate și structurate mi s-au părut toate procesele, mai ales cel de Induction. La noul meu birou m-am bucurat de flori, baloane și tort de bun venit, iar sentimentul cu care am plecat acasă după prima zi a fost de încredere că am făcut alegerea potrivită.”

Echipa a crescut de la 5 angajați în 2013 până la 42 în momentul de față, însă startup-ul își propune să crească echipa și mai mult. Pentru a ajunge angajat Bookster, candidații completează un formular, susțin un test construit pe modelul examenului GMAT – un test de logică cu 25 întrebări. Doar cei care iau minim 20 de puncte sunt invitați la interviu. „Procesul nostru de recrutare include mai multe runde de discuții, atât cu membrii echipei cât și cu fondatorii Bookster. Scopul nostru este să identificăm astfel oameni asemeni nouă - ambițioși, preocupați de dezvoltarea lor și dornici să aibă un job cu impact în societate. Interviurile ne permit să cunoaștem mai bine viitorii colegi, dar oferă și candidaților ocazia de a vedea dacă li se potrivește cultura organizațională”, a explicat Iulia.

Bookster este prima bibliotecă modernă pentru companii din România. 460 de companii de top oferă angajaților acces la cele mai bune cărți din lume prin intermediul abonamentului la Bookster. Biblioteca oferă celor 46.000 de abonați acces la peste 65.000 de cărți, articole, studii de caz și materiale video din domenii diferite, de la dezvoltare personală și profesională, la hobbyuri și beletristică. Serviciul de recomandare personalizată și livrare la birou este oferit exclusiv companiilor. Joburile disponibile în cadrul Bookster sunt: Business Developer, Junior Business Developer, Sales Assistant, Team AssistantJunior Account Manager, Junior în echipa de vânzări, Software Developer și Bookcenic Logistică.

Echipa Bookster