Billing specialist

This job is no longer active!

View all jobs Adecco Romania active


View all jobs Billing specialist active on Hipo.ro

View all jobs Acquisitions - Logistics - Supplies active on Hipo.ro

View all jobs Accounting - Finance active on Hipo.ro


Employer: Adecco Romania
Domain:
  • Acquisitions - Logistics - Supplies
  • Accounting - Finance
  • Job type: full-time
    Job level: 1 - 5 years of experience
    Location:
  • BUCHAREST
  • Updated at: 16.07.2018
    Remote work: On-site
    Short company description

    An de an am dezvoltat parteneriate de business puternice cu cele mai reprezentative companii din România. Bazându-ne pe nevoile locale ale clienților noștri, am deschis noi branch-uri în orașele mari din România, ajungând la un număr de 15 sucursale.

    În anul 2017, Adecco România a intrat în cel de-al șaselea an în care este lider local de piață, adăugând continuu noi servicii și dezvoltându-le pe cele existente în strânsă legătură cu complexitatea mediului de business. Poziția de lider în termeni de turnover anual, număr de angajați temporari și poziții de permanent placement închise, este în același timp atât o realizare, cât și o responsabilitate. Acest status ne dă oportunitatea de a inova în termeni de sub-servicii HR și de a aduce valoare adăugată partenerilor noștri prin fiecare proiect HR.

    În acest moment, Adecco România oferă servicii HR 360 de grade, începând cu studiile salariale care au ca scop furnizarea de informații exacte legate de piață și finalizând cu serviciile de outplacement.

    Requirements

    Ideal candidate:

    - Bachelor degree on financing, accounting or business management, related field;
    - Foreign language skills: English (advanced)
    - Microsoft office skills;
    - Excellent Customer Service Skills;
    - Professional Phone Manner;
    - Excellent written communication and documentations skills

    Responsibilities

    The job of Billing Specialist is aimed to ensure the timeliness and correctness of billing and revenue recognition process.

    Major Responsibilities:

    - Maintain and update billing trigger plan based on delivery plan;
    - Billing or Revenue trigger in timely and correct manner based on billing supporting documents which provided by project team (such as POD, PAC/FAC etc acceptance documents);
    - Print and send the invoice to customer for sign back and acceptance;
    - Monitor the billing and revenue recognition process and pro-actively push related depts to solve the problem;
    - Regularly analyze the business status and send the report timely.

    Job-uri similare care te-ar putea interesa:

    BUCURESTI,

    Hybrid

    Hybrid

    Vezi job-uri similare (86)