Business Analyst

Angajator: APT Resources & Services SRL
Domeniu:
  • Customer support - Client service
  • Tip job: full-time
    Nivel job: 1 - 5 ani experienta
    Orase:
  • BUCURESTI
  • Actualizat la: 15.11.2017
    Scurta descriere a companiei

    APT RESOURCES & SERVICES SRL

    Cu o prezență de peste 20 de ani pe piața românească de resurse umane, grupul de firme APT este cel mai mare jucător independent din industrie, o concentrare de forțe repartizate armonios pe diferite specializări în aria capitalului uman, a comunicării și a serviciilor SaaS. Cifra de afaceri de peste 24 de milioane euro în 2015 și o medie de 2000 de persoane (majoritatea cu studii superioare), angajate în servicii BPO și misiuni de muncă temporară, au menținut grupul de firme APT în avangarda primilor cinci furnizori de servicii complexe de HR din România.

    Strategia Grupului APT se concentrează pe dezvoltarea proactivă a pieței muncii, pentru care identifică, pregătește și oferă specialiști competenți, absolvenți sau studenți cu potențial. Noi aducem omul potrivit la locul potrivit. Cu un palmares de peste 10.000 de angajări, acoperim cele mai căutate domenii, cu focus pe IT&C, BPO, finanțe-bănci, inginerie, retail, medical & pharma. Am dezvoltat instrumente multidisciplinare de lucru și avem soluții de recrutare rapide și inovatoare, susținute și prin platforma online aptjob.ro. Începând cu 2015, grupul și-a extins operațiunile și în alte două regiuni emergente în piața de HR: Cluj și Brașov, unde funcționează noile sucursale APT.

    Cerinte

    For our client a well-known leader in personal systems and printing, we are looking for a Business Analyst.

    Requirements:

    - Educated to Bachelor degree level;
    - Strong, proven English language skills – both verbal and written;
    - Typically 1-4 years of related experience (e.g. Business Analysis, Statistics, Economics, Reporting, Analytics);
    - Medium to advanced Microsoft Office knowledge (Excel), Access is a plus;
    - Strong problem solving and analytical skills;
    - Ability to work both independently and in a team (local and virtual) and to show initiative;
    - Advanced communication skills with ability to convey medium impact messages clearly (verbal, written and presentation) to internal peers and management;
    - Ability to Adapt and Quickly Adjust to Change;
    - Ability to Work in a multi-cultural Fast Paced Environment;
    - Fast learner.

    Responsabilitati

    Responsibilities:

    The Sales Enablement team is supporting the Enterprise Solution organization providing assistance in ensuring and analyzing the business information in accordance with the strategy and priorities set by the business to reach the organization goals.

    * Reporting:
    - Recurrent report production within the timelines agreed and with high data quality;
    - Creation and maintenance of report documentations;
    - Management of ad-hoc report production requests received from the business within the agreed SLA;

    * Testing:
    - Testing of the existing tools used by the organization in case of structural changes or of new tool when introduced, following the defined test cases;

    * Analysis:
    - Creates specific analysis with the parameters and KPIs defined and requested by the business management within the agreed SLA;

    * Data crunching:
    - Compile and consolidate big volume of data into formats relevant for the business stakeholders so they can derive conclusions and take actions.

    Job Code: 091017ALB