Financial Accountant - Limited period 12 months

This job is no longer active!

View all jobs NN România active


View all jobs Financial Accountant - Limited period 12 months active on Hipo.ro

View all jobs Accounting - Finance active on Hipo.ro


Employer: NN România
Domain:
  • Accounting - Finance
  • Job type: full-time
    Job level: 1 - 5 years of experience
    Location:
  • BUCHAREST
  • Updated at: 05.09.2017
    Remote work: On-site
    Short company description

    NN este prima companie internațională de asigurări de viață care a intrat pe piața locală, în 1997, iar de 14 ani activează și pe segmentul pensiilor private, fiind lider pe piețele de profil. Totodată, NN s-a extins în ultimii ani în România și pe segmentele asigurărilor de sănătate și de locuință. În prezent, NN are aproximativ 500 de angajați și 1.600 de consultanți financiari și manageri în forța de vânzări și susține peste 2,2 milioane de clienți de asigurări și pensii, un sfert din populația activă a României, să protejeze tot ceea ce contează mai mult pentru ei.

    NN România în cifre:
    25 de ani de prezență pe piața locală
    500 de angajați și 1.600 de consultanți financiari și manageri în forța de vânzări
    2,2 milioane de clienți de asigurări și pensii private

    Cote de piață
    34,95% în segmentul asigurărilor de viață
    11,1% în segmentul asigurărilor de sănătate
    55,29% în segmentul pensiilor private facultative (Pilonul III) la nivel de active
    34,31% în segmentul pensiilor private obligatorii (Pilonul II) la nivel de active

    Conform rapoartelor Autorității de Supraveghere Financiară la 30.09.2022.

    Requirements

    - Bachelor degree in economical field
    - Good IFRS and statutory reporting knowledge
    - Relevant experience (3-5 years) in cost accounting area
    - Proficient in MS office tools (Excel, Access)
    - Business English skills
    - Will be a plus Life Insurance or Pensions background

    Competencies requirements:
    - Analytical skills (able to structure numbers at high level / deep dive on details)
    - High level of commitment and accountability to get the job done
    - Critical thinking and very good organizational skills
    - Communication and Negotiation Skills (clear, customer oriented communication and persuasive skills)
    - Result orientation and proactive approach
    - Confidence and Decisiveness
    - Flexible and self-motivated
    - Proactive team player, able to work independently

    Responsibilities

    1. General ledger and reporting
    - General ledger update and management
    - Chart of accounts management
    - Accounting transactions processing
    Cost accounting entries and invoices reconciliation
    General accounting entries and fix assets reconciliation
    Specialized accounting entries regarding investments, reserves, expenses and technical incomes
    Accounting transactions reconciliation
    - Key role regarding the month closing process
    - Support in financial statements preparation
    - Preparing the reports to local regulatory authorities
    - Financial accounting procedures update and management
    - Settles the problems of internal and external customer

    2. Consultant for internal projects and initiatives
    - Is a promoter of change and constantly seeks and proposes new ways of improvement in accounting and reporting area.

    Other info

    Limited period — 12 months

    Job-uri similare care te-ar putea interesa:

    3000 - 4000 RON NET / luna
    Hybrid

    BUCURESTI,

    BUCURESTI,

    Vezi job-uri similare (189)