Commissioning Engineer IOT

Acest job nu mai este activ!

Vezi toate job-urile ROMKATEL active.


Vezi toate job-urile Commissioning Engineer IOT active pe Hipo.ro

Vezi toate job-urile in Customer support - Client service active pe Hipo.ro

Vezi toate job-urile in Inginerie active pe Hipo.ro

Angajator: ROMKATEL
Domeniu:
  • Customer support - Client service
  • Inginerie
  • Tip job: full-time
    Nivel job: peste 5 ani experienta
    Orase:
  • BUCURESTI
  • Actualizat la: 17.05.2017
    Remote work: On-site
    Scurta descriere a companiei

    Fondată în 1994 ca reprezentant unic al firmei Kathrein Werke, Romkatel este acum unul dintre cei mai mari furnizori de echipamente de telecomunicații.


    Gama de expertiză Romkatel variază de la serviciile tehnice care îmbunătățesc fiabilitatea și performanța rețelelor de comunicații până la soluții complete de proiectare, întreținere și dezvoltare pentru planificarea și modernizarea rețelelor de telecomunicații.

    Serviciile acoperă întregul spectru de activități din domeniul comunicațiilor mobile, broadcast radio și TV, recepție satelit și terestră, comunicații feroviară, instrumente de măsură și testare, soluții EMC și alte aplicații speciale de telecomunicații.


    Reputația firmei Romkatel este construită în peste 23 de ani de furnizare a soluțiilor și produselor de calitate superioară către o gamă variată de clienți, oferindu-ne posibilitatea de a colabora cu majoritatea operatorilor de telecomunicații sau furnizori de servicii din Europa Centrală și de Est.

    Cerinte

    Job Description and responsibilities:

    • Installation Implementation of IOT and mobile indoor networks
    • Alignment of System Start Up with customer and network operator
    • Execution of System Start Up
    • Trouble shooting on system
    • Securing of “go live” and customer approval
    • Creation of required reporting and approval documents
    • Escalation management during implementation phase
    • Engineering activities for new equipments installation, extension, removal
    • Engineering activities for new site integration on an existing infrastructure
    • Delivers activities reports also from a remote location, provides regular feedback to the project team
    • Interprets technical customer requests
    • Propose solution to customer problems/needs
    • Formulates detailed technical Questions in order to identify all the needs

    Responsabilitati

    Required experience, skills, education and attributes:

    • Bachelor-/Master-Studies in Radio-Communication, (minimum studies of 6 semesters) or similar degree with demonstrable relevant work experience in the technical service area, coupled with a track record of success or University degree in Telecommunication
    • Relevant experience in, operational or customer services discipline with experience of working directly with customers and suppliers
    • Proven relationship management, negotiation and communication skills
    • High quality and problem solution awareness
    • Deep IT and System and Network knowledge
    • Strong ability to communicate complex technical relationships convincing and conclusive
    • Strong problem solving skills and analytical thinking
    • Ability to work under stressful situations, meet tight deadlines and deliver services with high quality
    • Excellent communication skills (oral and written)
    • Strong problem solving skills and analytical thinking
    • Ability to work under stressful situations, meet tight deadlines and deliver services with high quality
    • Team working capability
    • Language Skills: English fluent in speaking and writing is essential

    Job-uri similare care te-ar putea interesa:

    BUCURESTI,

    Hybrid

    BUCURESTI,

    Vezi job-uri similare (161)