Hardware Specialist – Circuit Design Review

This job is no longer active!

View all jobs Renault Group Romania active


View all jobs Hardware Specialist – Circuit Design Review active on Hipo.ro

View all jobs Engineering active on Hipo.ro

View all jobs IT Hardware active on Hipo.ro


Employer: Renault Group Romania
Domain:
  • Engineering
  • IT Hardware
  • Job type: full-time
    Job level: 1 - 5 years of experience
    Location:
  • BUCHAREST
  • Updated at: 20.04.2017
    Remote work: On-site
    Short company description

    Spiritul nostru de inovare duce mobilitatea și mai departe, pentru a aduce oamenii mai aproape unii de ceilalți.



    Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize, și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 111.000 de salariați, Grupul a vândut 2,1 milioane de vehicule în 2022. Obiectivul nostru este să dezvoltăm soluțiile de mobilitate care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea, cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite, precum și a unei game de autovehicule competitive, echilibrate si electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.



    În România, Renault Group integrează toate activitățile specifice construcției automobilului, ceea ce a condus la o performanță economică susținută și la o varietate de oferte de recrutare pentru specializări diferite: studii client, design, inginerie, testare, fabricație, logistică, comercializare, servicii de business, post-vânzare, finanțare. Grupul e lider pe piața locală cu mărcile Dacia și Renault. Cei peste 15.000 de profesioniști inovează și mențin standarde ridicate de profesionalism în birourile situate în București, Mioveni, Titu, Pitești și Oarja. În timp ce fiecare loc de muncă din cadrul echipei este unic, cu toții împărtășim o pasiune comună pentru mașini și provocările interesante pe care le prezintă această industrie.

    Requirements

    Professional experience
    Experienced with electronics design (schematics, PCB layout, protection methods, thermal analysis, etc...), familiar with the constraints of automotive environment or equivalent.
    Experience with measurements and measuring devices, simulations.
    Minimum 3 years experience in circuit design domain.

    Education
    Engineering degree in Electronics, Automatics, Electrical Engineering, and Mechatronics.

    Expected personal skills
    - Language: Proficiency in English is mandatory; French will be a plus
    - International skills: experience in working with foreign teams will be a plus
    - Ability to analyze and interpret results
    - Ability to work in a team
    - Capacity of synthesis, planning and anticipation
    - Ability to manage a large number of information
    - Communication and cross-functional skills
    - Initiative, result oriented.

    Responsibilities

    - The activity’s main purpose is to ensure the quality of automotive hardware, from the schematics design point of view.
    - The activity is based on extensive analysis of ECU schematics proposed by suppliers, with respect to internal rules and best practices for automotive electronics. It relies on the identification and correction of eventual incoherencies, in order to produce a reliable design. The technical know-how and experience of the reviewer is essential in the approach, and being critical in the analysis is mandatory.
    - Technical adjacent constrains are well taken into account, such as component reliability, thermal dissipation, input and supply filtering, protection methods, EMC (electromagnetic compatibility).
    - With respect to vehicle life cycle, the activity takes place during the development phase of the ECU, as well as during serial life for eventual updates and modifications.
    - Secondary activities may imply support for development leaders, vehicle architecture, issue investigation and failure report analysis, support for standards and design rules update, reporting.