Analist Credite Non Retail

Acest job nu mai este activ!

Vezi toate job-urile BRD - Groupe Société Générale active.


Vezi toate job-urile Analist Credite Non Retail active pe Hipo.ro

Vezi toate job-urile in Asigurari - Intermedieri financiare active pe Hipo.ro

Vezi toate job-urile in Banci active pe Hipo.ro

Vezi toate job-urile in Contabilitate Finante active pe Hipo.ro

Angajator: BRD - Groupe Société Générale
Domeniu:
  • Asigurari - Intermedieri financiare
  • Banci
  • Contabilitate Finante
  • Tip job: full-time
    Nivel job: 1 - 5 ani experienta
    Orase:
  • BUCURESTI
  • Actualizat la: 10.04.2017
    Remote work: On-site
    Scurta descriere a companiei

    BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 148 000 de angajati in 76 de tari si 32 de milioane de clienti in intreaga lume.

    Valorile prin care ne-am dobandit soliditatea si pe care ne-am cosntruit brandul sunt:
    - jucatori de echipa: toti cei aproximativ 8.800 de angajati functionam ca un tot, ne sprijinim inititativele si colaboram eficient. Doar asa, putem sa crestem gradul de satisfactie al celor 2,3 milioane de clienti pe care ii avem.
    - inovativi: zi de zi interactionam cu clientii nostri ca sa aflam cum prefera sa-si faca operatiunile sau cum planurile lor pot prinde viata cu ajutorul nostru. Drept urmare, avem grija ca oferta comerciala sa raspunde cat mai bine nevoilor si comportamentelor lor.
    - adaptabili: avem forta necesara pentru a demonstra ca ne putem adapta si chiar reusi cu succes intr-un mediu de multe dificil, cu rigori si riscuri in permanenta schimbare. Ne intelegem meseria si o practicam cu responsabilitate.
    - profesionisti: suntem diversi din punct de vedere al talentelor, al cunostintelor si al abilitatilor, ne prefectionam permanent si cautam sa ne respectam intotdeauna responsabilitatile fata de echipa in care lucram si clientii pe care ii servim.

    Pe scurt:

    - 4 valori ce ne ghideaza la nivel de grup: responsabilitate, angajament, inovare, spirit de echipa.
    - 7 competente unice pentru toti salariatii Grupului: orientare spre rezultate, orietare spre client, cooperare, dezvoltarea capitalului uman, deschidere spre schimbare, managementul echipei, contributie la strategie.

    Cerinte

    Cunostinte si experienta:
     Experienta in analiza financiara, contabila si tehnici de analiza aplicate in activitatea de creditare aferenta clientelei persoane juridice de minim 4 ani.
     Cunoastere produse , norme si proceduri asociate clientelei persoanelor juridice
     Cunoastere sisteme si aplicatii informatice specifice analizei dosarelor persoanelor juridice
     Cunoasterea legislatiei in vigoare in domeniul bancar
     Cunoastere limba engleza/franceza (intocmire fise de analiza in limba engleza/franceza pentru dosarele de competenta PCR)
     Abilitati de analiza si sinteza, acurateta;
     Cunoasterea mediului de afaceri local si sectorial
     Abilitati de comunicare / atitudine proactiva

    Responsabilitati

    Descriere
    1. Realizeaza analiza creditelor / angajamentelor pentru clientii Non-Retail si Retail PJ din cadrul SMC:
    • Analizeaza dosarele de credit/angajament, cu respectarea reglementarilor legale in vigoare, a documentelor normative interne si a competentelor interne de aprobare /avizare.
    2. Contribuie la monitorizarea permanenta a evolutiei portofoliului de credite si a altor angajamente si la depistarea din timp a semnalelor negative in vederea diminuarii potentialelor pierderi, ale clientilor non retail .
    Misiune
    Responsabilitati principale
    1. Analizeaza dosarele de credit/angajamente (in special cele aferente tranzactiilor cu un nivel de complexitate ridicat) si este responsabil de :
    1.1 Corecta constituire a dosarelor de credit in conformitate cu cadrul normativ impreuna cu Consilierii de clientela:
     acorda suport consilierilor de clientela in constituirea dosarelor de credit/participa la intalniri cu clientul in vederea documentarii dosarelor de credit;
     solicita catre consilierilor de clientela/client completarea documentelor/informatiilor necesare in realizare analizei;
    1.2 Efectuarea analizei financiare a clientilor/a grupului de clienti
    1.2.1 Identificarea principalelor riscuri asumate de banca, avand in vedere factori cheie de natura non-financiara si financiara, tinand seama de :
     aplicarea principiilor de cunoastere a clientelei (KYC); identificarea si inregistrarea corecta a grupului de firme din care face parte clientul;
     cunoasterea evolutiilor macro-economice, sectoriale, reglementare dar si specifice activitatii/afacerii clientului (incluzand actionariat, management, strategie);
     analiza activitatii operationale (relatia cu furnizorii, clientii, alti parteneri, puterea de negociere, risc de concentrare) inclusiv aspecte legale (eventuale litigii majore de natura comerciala, solicitari deschidere proceduri de insolventa);
     analiza evolutiei situatiei financiare a firmei (inclusiv impactul variatiei cursului de schimb, variatia ratei de dobanda, Cash flow, BVC,etc), riscul de lichiditate avand in vedere necesarul de finantare al ciclului operational si al programului investitional , finantarea altor nevoi de exploatare sau financiare, accesul la alte surse de finantare;
     cunoasterea aspectelor specifice tranzactiei propuse, coerenta generala cu nevoile reale ale clientului, capacitatea de rambursare a acestuia si cu politica de creditare si cadrul normativ intern;
    1.2.2. Emiterea de opinii-recomandari /Propune solutii de mitigare ale aspectelor
    problematice identificate:
     sesizeaza problemele de natura financiara si/sau non financiara, a deficientelor in relatia contractuala si/sau calitatii garantiilor mobiliare care pot aparea in cazul deteriorarii situatiei clientului,
     asigura suport consilierilor de clientela pentru stucturarea si argumentarea finantarilor.
     Propune solutii de mitigare ale aspectelor problematice identificate.
     pe baza documentelor din dosarul de credit si a informatilor suplimentare furnizate de
    client/consilierul de clientela, emite opinii /recomandari privind structura si conditiile de finantare si le formalizeaza in fisa de analiza si/sau alte documente prevazute in cadrul normativ
     raspunde direct catre RISC/CRA la solicitarile de clarificare legate de partea de analiza financiara (seful ierarhic si consilierul de clientela ramanand informati despre aceste schimburi de informatii)
    2. Contribuie la monitorizarea portofoliului de credite/angajamente (in special pentru tranzactiile cu un nivel de complexitate ridicat)
    Impreuna cu consilierul de clientela are obligatia de a alerta imediat Riscul /Directorul Analiza si Administrare credite/ Sef Serviciu Analiza credite Non -Retail / Sef Serviciu Administrare Credite privind orice eveniment de natura sa conduca la degradarea calitatii portofoliului de angajamente si cresterea riscului de contrapartida pentru orice angajament.
     realizarea de raportari in colaborare cu BO propriu SMC /FO;
     stabilirea sau actualizarea performantei financiare a clientilor non retail, impreuna cu consilierul de clientela, pe baza situatiilor financiare preluate automat sau introduse manual de catre analist in aplicatia dedicata “SMARTFIN” conform cadrului normativ in vigoare;
     Intocmeste, impreuna cu consilierul de clientela, cotatiiile clientilor non retail conform standardelor Societe Generale (STARWEB);
     Impreuna cu consilierul de clientela intocmeste notificarea de aprobare/respingere/insusire pentru clientii si creditele analizate;
     Sesizarea, in masura disponibilitatii datelor, a problemelor de natura deficientelor in relatia contractuala si/sau calitatii garantiilor si/sau riscurilor juridice care pot aparea in cazul deteriorarii situatiei clientilor, in raport cu situatia scriptica din evidentele bancii;
     contribuie impreuna cu consilierul de clientela la realizarea Rapoartelor de monitorizare dar si la urmarirea clientilor din WPC nivelul 2 ( la nivelul centralei) si WPPC Exceptional;
     asigura suport SCM-ului pentru buna desfasurare a procesului de recuperare creante. Impreuna cu consilierul de clientela analizeaza solicitarile primite de la SCM in conformitate cu cadrul normativ
    3. Asigura respectarea confidentialitatii operatiunilor bancare, respectarea prevederilor interne.
    4. Efectueaza alte operatiuni in conformitate cu prevederile cadrului normativ al Bancii, in care este mentionata functia respectiva

    Job-uri similare care te-ar putea interesa:

    BUCURESTI,

    BUCURESTI,

    Aplica fara CV
    BUCURESTI,

    Vezi job-uri similare (104)