Accounts Receivables

This job is no longer active!

View all jobs Vodafone Romania active


View all jobs Accounts Receivables active on Hipo.ro

View all jobs Accounting - Finance active on Hipo.ro


Employer: Vodafone Romania
Domain:
  • Accounting - Finance
  • Job type: full-time
    Job level: 0 - 1 years of experience
    Location:
  • BUCHAREST
  • Updated at: 12.02.2017
    Remote work: On-site
    Short company description

    Vodafone România este unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de telecomunicații și tehnologie din lume, cu o vastă experiență în comunicații și Internet of Things, precum și în promovarea serviciilor financiare mobile și transformarea digitală pe piețele emergente.

    La Vodafone, credem că oportunitățile și promisiunile unui viitor digital mai bun ar trebui să fie accesibile tuturor și ne asigurăm că cei mai vulnerabili nu sunt lăsați în urmă în călătoria către acel viitor. Prin intermediul tehnologiei noastre, lucram pentru a elimina diferențele existente și pentru a ajuta oamenii să contribuie în mod egal și pe deplin la societate.

    De ce Vodafone?

    • Ne preocupăm să fim o companie dedicată diversității ca motor al schimbării;
    • Ne dorim o lume mai conectată, mai incluzivă și mai durabilă;
    • Folosim tehnologia pentru a reduce emisiile de carbon;
    • Provocăm și inovăm pentru a conecta oameni, companii și comunități din întreaga lume;
    • Cu noi poți să fii tu însuți, să împărtășești inspirație, să îmbrățișezi noi oportunități, să prosperi și să faci o diferență reală.


    Vodafone se angajează să atragă, să dezvolte și să rețină cei mai buni oameni, oferind un loc de munca motivant și incluziv, în care talentul este cu adevarat recunoscut și recompensat. Ne angajăm să promovăm incluziunea pentru toți cu convingerea că diversitatea joacă un rol important în succesul companiei noastre. Îi incurajăm în mod activ pe toți să ia in considerare posibilitatea de a face parte din călătoria noastră.

    Requirements

    - Education – University Degree, Finance (mandatory);
    - Minimum 6 months experience in Finance Accounting/ Controlling roles;
    - Computer skills (SAP and Oracle represent a plus);
    - Accounting skills;
    - Experience of dealing with managerial level across a multitude of disciplines;
    - Spirit of initiative, always seeking of the best methods to achieve the objectives;
    - Customer focused and services provided at high level;
    - Open attitude, express opinion, flexible to changes.

    Responsibilities

    - Ensure and check accuracy of transactions in GL for the accounts in AR team’s responsibility
    - Perform monthly reconciliation of the balances for the accounts assigned to AR team in Certification Tool
    - Perform monthly analysis of the receivables accounts in responsibility to verify trends and to explain/find reasons for variances and make the necessary corrections based on procedures in place
    - Monitor customer account details for non-payments, delayed payments and other irregularities, collection and allocation of receipts
    - Ensure that any Internal Audit issue appeared on AR responsibilities is closed in due time
    - To provide input to the various local functions on activities within their specific areas of responsibility that may have AR-O2C implications, such as new products, services and projects
    - Provide details regarding receipts and invoices to other departments and to customer in responsibilities when is appropriate
    - Oversee monthly reconciliation of cash registers and bank statement accordingly with the established procedures
    Produce and deliver reports as assigned by AR TL or required by business or other teams in Finance
    - Monthly computation, analyse, report and record of bad debt models after final approval of Fin Accounting manager / AR TL
    - Builds a strong working relationship with internal departments and also with external parties such as partner customers
    - Provide support for the interim and annual audit process (currently done with Pwc)
    - Identify all the material risks and opportunities in area of responsibilities, report them immediately and address them accordingly
    - Maintain a pro-active relationship with FSSC colleagues as to ensure that they are performing properly the activities
    - Perform all necessary actions during the month in order to ensure that O2C KPIs are met
    - Liaison and support for the O2C SSC teams performing activities for local market
    - Periodically review and adjust the existing controls as to reflect the new lines of business, or new product development (e.g. instalment sales)
    - Propose new checks/solutions regarding improving controls/productivity of O2C processes
    - Ensure adherence to the Global O2C policies and rules and participate actively in Global O2C projects
    - Supports Fin Accounting Manager and AR TL in documenting processes and related controls (L5 documents for O2C area and especially for activities migrated to O2C SSC teams)

    Job-uri similare care te-ar putea interesa:

    Aplica fara CV
    BUCURESTI,

    Aplica fara CV
    BUCURESTI,

    BUCURESTI,

    Vezi job-uri similare (70)