Payments, Investigations and Complaints Officer

Acest job nu mai este activ!

Vezi toate job-urile NN România active.


Vezi toate job-urile Payments, Investigations and Complaints Officer active pe Hipo.ro

Vezi toate job-urile in Asigurari - Intermedieri financiare active pe Hipo.ro

Vezi toate job-urile in Banci active pe Hipo.ro

Vezi toate job-urile in Contabilitate Finante active pe Hipo.ro

Angajator: NN România
Domeniu:
  • Asigurari - Intermedieri financiare
  • Banci
  • Contabilitate Finante
  • Tip job: full-time
    Nivel job: 1 - 5 ani experienta
    Orase:
  • BUCURESTI
  • Actualizat la: 17.04.2017
    Remote work: On-site
    Scurta descriere a companiei

    NN este prima companie internațională de asigurări de viață care a intrat pe piața locală, în 1997, iar de 14 ani activează și pe segmentul pensiilor private, fiind lider pe piețele de profil. Totodată, NN s-a extins în ultimii ani în România și pe segmentele asigurărilor de sănătate și de locuință. În prezent, NN are aproximativ 500 de angajați și 1.600 de consultanți financiari și manageri în forța de vânzări și susține peste 2,2 milioane de clienți de asigurări și pensii, un sfert din populația activă a României, să protejeze tot ceea ce contează mai mult pentru ei.

    NN România în cifre:
    25 de ani de prezență pe piața locală
    500 de angajați și 1.600 de consultanți financiari și manageri în forța de vânzări
    2,2 milioane de clienți de asigurări și pensii private

    Cote de piață
    34,95% în segmentul asigurărilor de viață
    11,1% în segmentul asigurărilor de sănătate
    55,29% în segmentul pensiilor private facultative (Pilonul III) la nivel de active
    34,31% în segmentul pensiilor private obligatorii (Pilonul II) la nivel de active

    Conform rapoartelor Autorității de Supraveghere Financiară la 30.09.2022.

    Cerinte

    - University degree, economic background, preferably
    - Knowledge about Romanian Private Pension System would be a plus
    - English skills (speaking and writing)
    - Good technical abilities (especially Microsoft Access and Excel)

    Competencies requirements:
    - Customer orientation
    - Team work
    - Attention to details
    - Learning and investigation capacity
    - Flexibility
    - Verbal and presentation abilities
    - Written communication abilities

    Responsabilitati

    Ensures operational payments

    - Verifies the payments documentation sent by the participants or the inheritors and, in case of documentation with errors, contacts the persons (by phone, e-mail or mail) in order to clarify the problems;
    - Process the payments of the pension account in case of participant retirement (maturity or disability);
    - Process the payments to inheritors in case of participant’s death;
    - Stays in touch with the Investment department, Financial department and IT department to ensure the correctness of the transaction performed;
    - Prepares and sends specific reports to the National Pension House and other institutions;
    - Performs specific reports within the Payments, Investigations and Complaints division.

    Investigations and Complaints

    - Performs all the activities in order to investigate the cases susceptible of fraud or breaching the law
    - Analyses and investigates the complaints received from participants, public authorities, or any other relevant person/company
    - Contacts the participant, the marketing agents or any other relevant person that can help to solve the investigations or the complaints cases
    - Draws up the conclusions after the investigation is completed and propose specific sanctions if it is the case
    - Ensures the specific activities in order to report the fraud cases to FSA
    - Perform specific reports with the investigations and complaints cases
    - Comes up with recommendations in order to decrease the investigations and complaints cases

    Projects

    - Participates as internal resource in company projects for all matters related to operations, analysis and support needed for the execution of operational processes;
    - Comes up with recommendations in order to streamline the divisions activities;
    - Involved in UAT activities performed within division.

    Alte informatii

    This job is for a determined period of 18 months.

    Job-uri similare care te-ar putea interesa:

    Aplica fara CV
    BUCURESTI,

    Aplica fara CV
    Hybrid

    BUCURESTI,

    Vezi job-uri similare (417)