Customer Support Engineer with European Languages

Angajator: Gi Group Romania
Domeniu:
  • Customer support - Client service
  • Tip job: full-time
    Nivel job: 0 - 1 an experienta
    Orase:
  • BUCURESTI
  • Actualizat la: 02.12.2022
    Scurta descriere a companiei

    We #changelives! Jobul tău este munca noastră și o facem cu pasiune, implicare și responsabilitate. Suntem #MorethanWork și de aceea punem oamenii în centrul soluțiilor și valorilor noastre.

    Ne mândrim cu o echipă unită, pasionată de activitatea pe care o face și dornică să învețe permanent. Oamenii GI Group Holding cred cu tărie că munca lor ar trebui să fie concentrată pe a crea valoare pentru oameni și companii, oferindu-le soluții simple și clare.

    Cu prezență directă și prin parteneriate strategice în 57 de țări, operăm în Europa, APAC și America. Având peste 6.700 de colegi în întreaga lume, cu soluții și expertiză într-o gamă completă de industrii și sectoare, suntem capabili să oferim servicii specializate valoroase, atât clienților internaționali, cât și locali.

    Astfel, GI Group Holding este unul dintre liderii globali de servicii integrate de resurse umane și are ca scop evoluția pieței muncii prin crearea de valoare sustenabilă, socială și economică, subliniind valoarea personală și socială a muncii.

    Clasați la nivel global drept una dintre cele mai mari firme de recrutare de personal de către Staffing Industry Analysts, suntem, de asemenea, un membru corporativ global al Federației Mondiale a Ocupării Forței de Muncă.

    Găsește-ți locul de muncă potrivit în întreaga lume cu GI Group Holding!

    Vrei să afli mai multe despre GI Group Holding și ce putem face pentru tine? Contactează-ne!

    Cerinte

    On behalf of our partner, a multinational technology company, that design, develop and sell telecommunications equipment and consumer electronics, we are looking for Customer Support ENGINEERS for their "Digital Power Department".
    Our Client`s mission is to bring digital to every person, home and organization for a fully connected, intelligent word. The Company offers leading Smart PV solutions and will continue to innovate and enable renewable energy to empower each individual, home and organization.

    Ideal candidate

    Key Attributes:

    Good customer relationship management skills;
    Ability to absorb and then fully communicate technical information and data;
    Approachable, adaptable and solution-orientated;
    Very organized, reliable and consistent;
    Tenacious, Dedicated and Self-sufficient;
    Ability to co-operate and work with peoples from different cultures;
    Availability to work on shifts if necessary;

    Qualifications:

    Graduate of a Polytechnics University Fluency in English and any of the following languages would be an advantage: Italian, German, Dutch, French, Polish or Greek.
    At least 1 year of experience in customer support field is mandatory requested;
    Being interested/ motivated to learn more about power electronics.

    Required Experience - nice to have:

    Experience of reading and understanding electrical schematic diagrams and specifications with the ability to pick out and interpret relevant information;
    Good Understanding of PV plant structures, roof top structures;
    Multi-skilled in both the theoretical and practical aspects of electrical work.

    Responsabilitati

    Responsibilities:

    Provide after-sales assistance for the Solar products developed by the client, by phone8 and by mail, to the customers from Europe, Australia, North America, MEA;
    Onsite support in case of major or critical problems that can’t be solved by customer or local subcontractor according to SLA Responsible for Network Upgrade/Swap according to the team planning
    Responsibilities include but not limited to: Monitoring, updating Quality analysis and improvement processes.

    Alte informatii

    Offer:

    Motivational salary package and annual performance bonus Gym discounts;
    Private Medical Insurance;
    Paid 4 hours leave per month;
    Flexible work schedule;
    Opportunity to work on shifts;
    Weekly fruit day;
    Transport allowance;
    Sim allowance;
    Life time learning environment and tools.