Business Analyst (SQL)

Angajator: BCR
Domeniu:
  • Banci
  • IT Software
  • Tip job: full-time
    Nivel job: 1 - 5 ani experienta
    Orase:
  • BUCURESTI
  • Actualizat la: 03.12.2022
    Scurta descriere a companiei

    Banca Comerciala Română (BCR), membră a Erste Group, este cel mai important grup financiar din România, ce oferă servicii de bancă universală, leasing, pensii private, fonduri de investiții și produse de economisire-creditare pentru locuinţe, prin intermediul reţelei naționale de sucursale și centre de afaceri.

    Misiunea BCR este de a contribui la crearea de prosperitate pentru România, sprijinind șansele tuturor la o viață mai bună și susținându-le încrederea în forțele proprii și în capacitatea de a-și atinge potențialul. Pentru aceasta, BCR investește constant în acces sigur și facil la servicii financiare, banking pe înțelesul tuturor, consiliere financiară pe termen lung și produse care respectă potențialul fiecărui client.

    BCR a creat cel mai amplu și consistent program de educație financiară din România, “Școala de Bani”, prin cursuri pentru adulți și tineri, o expoziție mobilă de educație financiară pentru copii și o platformă digitală dedicată, toate acestea prin implicarea a peste 1.000 de profesori de educație financiară, experți ai BCR.

    In perspectiva viitorului si a digitalizarii serviciilor financiare, BCR a adus în România cea mai populară platformă bancară din Europa Centrala – George – primul produs fintech oferit de o bancă din România: creat la Viena într-un hub digital, cu contribuția tinerilor IT-iști români.

    Cerinte

    What will help you be successful:
    • Bachelor's degree in information systems, cybernetics, computers or related field;
    • Relevant experience as a Business, Technical or Functional Analyst;
    • Experience with Agile and Waterfall development;
    • Working knowledge of Microsoft Office products – Excel, PowerPoint, Project, Word;
    • CBAP, ITIL and BA- relevant certifications will be considered an asset;
    • Data and Entity Relationship Modelling (ER);
    • Business Modelling with UML; Business Process modeling using BPMN2 or any other similar tool;
    • Knowledge on microservices – considered a plus;
    • UAT / FAT planning knowledge;
    • SQL interrogation for relational databases (PostgreSQL).

    Responsabilitati

    Your role in our mission:
    We are in a journey to become a digital bank from front to back-end of banking and we value our data the most and for this reason, developing high performing IT solutions and getting in touch with talented individuals, is a top priority for us.
    We are looking for talented Analysts to join exciting teams of: Call Center platform, George app., Retail Lending.

    How you will contribute:
    • Define, review, specify, detail business needs and translate them into actionable functional specifications (use cases, interfaces, workflows);
    • Identify client’s strengths and weaknesses and suggest areas of improvement and tech best practices in the industry;
    • Define business logic on technical specifications.
    • Plan the UAT/FAT activities and ensure the successful completion of the testing period;
    • Understand team strengths and in-house proficient technologies and leverage them in order to provide the best option for the customer need;
    • Propose action plans to improve performance, remediate issues and participate to implementation of process simplification-continuous improvement;
    • Facilitate discussions and decision making, and escalate them when the case to the Delivery Manager / Scrum Master and/or relevant stakeholders;
    • Assist the Project Management Team to monitor the progress of the project.

    Alte informatii

    Sounds like you'd be a good fit? Well, check out what we provide for our passionate people:
    • An organization that values it's people with a vibrant and engaging culture;
    • A modern and complex BI environment and a large community of IT experts and specialists;
    • A focus on personal and professional development opportunities;
    • Flexible working schedule and work from home policy;
    • Accessible & modern head offices in Grozavesti Area (For the time being, most of us work from home);
    • Flexible benefit plan through Benefit online platform, that you can use on a vast variety of activities (meal tickets, tourism offers, trainings, books, fun activities, cash-out, etc.)
    • Banking and private pension benefits;
    • Private medical insurance;
    • Up to 27 vacation days depending on your years of experience;
    • Days off for unexpected events;
    • Free day on your birthday.

    Aplicand la acest anunt va exprimati acordul ca datele dvs. sa fie transmise si procesate de catre BCR. Consultati Politica de procesare a datelor personale a BCR >>