Supply Chain Analyst

This job is no longer active!

View all jobs SNC-Lavalin Romania active


View all jobs Supply Chain Analyst active on Hipo.ro

View all jobs Acquisitions - Logistics - Supplies active on Hipo.ro

View all jobs Banks - Financial Institutions active on Hipo.ro

View all jobs Accounting - Finance active on Hipo.ro


Employer: SNC-Lavalin Romania
Domain:
  • Acquisitions - Logistics - Supplies
  • Banks - Financial Institutions
  • Accounting - Finance
  • Job type: full-time
    Job level: 1 - 5 years of experience
    Location:
  • nationwide
    Updated at: 28.01.2023
    Short company description

    Oamenii sunt centrul organizației noastre și tot ceea ce construim este realizat datorită dedicării lor. Astfel, este firesc să avem grijă de ei și să îi sprijinim să ajungă acolo unde le este bine. Comunicarea eficientă și transparentă este baza, știm că nici o relație de încredere nu se ridică și nu se întreține altfel. Oferim resursele necesare învățării, provocăm oamenii să vrea mai mult de la ei și de la jobul lor și le oferim un mediu de lucru sigur și plăcut. Colegii sunt de milioane, echipele la fel, iar taskurile de zi cu zi, deși uneori vin cu provocări, își găsesc rezolvarea mai ușor.

    Colegii noi sunt primiți cu entuziasm când aleg să facă parte din povestea noastră și ne bucurăm atunci când mulți aleg să rămână, să creștem împreună. Contăm mereu pe suportul celor de lângă noi, căci credem că succesul vine atunci când colaborăm, ne respectăm și avem încredere unii în ceilalți. Folosim tehnologia pentru a răspunde mai bine cerințelor clienților interni, și schimbăm opinii și cunoștințe pentru a identifica soluții inovatoare ce susțin eficiența.

    Dacă și tu crezi în aceleași lucruri, iar domeniul financiar îți place și nu îți este străin, te așteptăm să devii unul de-al nostru. Pentru cei pasionați de tehnologie, avem rolurile de IT. Doar să alegi jobul potrivit pentru tine, din cele pe care le avem deschise. Lucrăm de acasă cu toții, este bine să știi asta.😊

    Requirements

    Requirements

    Proficiency in English (French is a plus)
    Excellent knowledge of Microsoft Office Suite, Advanced/Expert Excel level mandatory, Power BI is a plus
    Basic knowledge of Oracle or another ERP system
    Knowledge of Procure-to-Pay process
    Basic accounting knowledge is a plus
    Previous experience in Finance / Accounts Payable fields is a plus
    University Degree (studies in Economics is plus) or relevant work experience
    Capabilities and qualifications

    Highly autonomous
    Able to set priorities and complete multiple projects simultaneously
    Good communication skills
    Able to think flexibly and determine alternatives
    Strong team player
    Attention to details paired with good analytical abilities
    Strong customer service orientation
    Work experience in a shared services, process driven or service center environment is a plus

    Responsibilities

    Complete and monitor financial receiving for professional services and other purchases; act as Receiver in Oracle on any Operating Unit (Corporate Canada with priority)
    Weekly report preparation (KPI to track and monitor) of unpaid invoices
    Report creation (Level of authority, Purchase order, etc.) in support to Corporate Functions and other Business Units if required (Corporate Canada with priority)
    Create, improve, and run procurement reports based on KPI requirements or for other purposes
    Assist buyers to monitor their purchase order’s (tasks including but not limited to old PO’s cleanup, cost management entries analysis, fix unbalanced POs by tracking missing receipts or invoices)
    Perform quarterly financial analysis for major supplier accounts
    Support telecom link team (purchases, receiving, and reports)
    Assist contract managers for ad-hoc data analyzing requests for purchases
    Assist Procurement manager on special projects (e.g., audit, travel, special tasks)
    Support on yearly spent analysis reports (all SNC Lavalin group data compilation)
    Ensure that company policies and procedures are followed
    Actively contribute to creation, completion, or update training documents and working procedures
    Prepare and deliver user training when required
    Ensure appropriate testing of new functionalities, UAT, new integrations, etc.
    Identify process improvements and actively contribute to streamlining the procurement process
    Perform root cause analysis and troubleshooting to identify solutions on an ad-hoc basis
    Actively collaborate with internal and external clients to support the procurement process
    Perform Procurement related activities allocated by the direct supervisor

    Other info

    Our offer towards work-life balance

    Fully Remote Work
    Direct & permanent contract with SNC-Lavalin
    Flexible benefits, at your choice (. meal tickets, holiday / cultural vouchers, courses, wellness, etc.)
    Easter & Christmas bonuses
    Performance bonus
    Private clinic medical subscription
    5 additional paid personal/sick days per year
    Free French language classes
    Employee Assistance Program (EAP) > free psychological, financial, or legal counseling
    Internal career opportunities, Learning & Development programs
    Team activities/events, virtual FunWork
    Open & dynamic work environment
    Flexible working schedule – organized in 2 shifts (Monday to Friday): 9:00-18:00 & 10:00-19:00

    Applying to this job ad you give your consent for your information to be processed by SNC-Lavalin Romania.
    Please read the Personal Data Processing Policy, SNC-Lavalin Romania >>