Model scrisoare de intentie. Descarca modele pregatite de specialisti dn care merita sa te inspiri
Financial Controller
This job is no longer active!View all jobs FM LOGISTIC activeView all jobs Financial Controller active on Hipo.roView all jobs Acquisitions - Logistics - Supplies active on Hipo.roView all jobs Transport active on Hipo.ro |
Employer: | FM LOGISTIC |
Domain: |
|
Job type: | full-time |
Job level: | 1 - 5 years of experience |
Location: |
|
Updated at: | 17.02.2022 |
Remote work: | On-site |
"Spiritul antreprenorial a stat la baza companiei noastre încă de la fondarea acesteia, iar pasiunea a fost întotdeauna motorul dezvoltării noastre.. Astăzi, suntem peste 27.500 de oameni din întreaga lume, conduși de aceeași pasiune și de același simț al responsabilității. Din 2012, FM Logistic a intrat în a doua fază a dezvoltării sale. Cu o prezență internațională puternică și sustenabilă, Grupul nostru și-a propus obiectivul de a fi recunoscut ca lider de referință pe piața logistică internațională. Deținem toate elementele pentru succes: expertiză în managementul lanțului de aprovizionare, prezența în 14 țări, viziunea pe termen lung a acționarilor noștri, abilitățile echipei noastre, încrederea clienților noștri, know how-ul nostru operațional, abilitatea noastră de a inova, robustețea huburilor noastre de distribuție, etc. Colegi actuali și viitori, furnizori, parteneri: indiferent de legătura dvs. cu Grupul nostru, fiecare dintre voi își aduce aportul și scriem împreună o pagină importantă și frumoasă în istoria logisticii "
Jean-Christophe Machet, Directorul Executiv al FM Logistic
Profile requirements:
- Bachelor's Degree in Accounting/Finance or related field required.
- Minimum 2-3 years of relevant experience in cost accounting/management accounting/plant controlling/business analysis/auditing
- Good communication, presentation, networking skills
- Good ability to gather and analyze data and to work with high volume of data
- Reliable and responsible
- Good Computer skills including proficiency in MS Office products (Excel)
- ERP Systems experience preferred (SAP preferred)
- English: medium-advanced.
Main responsibilities:
- Main contact for business unit manager for financial information
- Ensure complete, accurate and timely monthly closure for group reporting
- Review of month-end accruals, margins and fix costs
- Regular review of key financial performance indicators in order to anticipate potential negative deviations, allowing the business unit manager to take the right corrective actions in due time
- Proposal for continuous development of controlling instruments to increase transparency and efficiency as well as further development of KPIs
- Questioning, analyzing and optimizing business processes
- Actively participating in ad-hoc analysis as required, to help business unit manager in decision making, assessing risk and providing recommendations
- presenting findings, analyses and recommendations to management
- Support Budget and Forecast process, observing strict deadlines and following-up on deliverables with stakeholders; perform reasonability analysis of assumptions used in budget/forecast and highlight areas of attention to management
- Participate and provide support during audits of the related areas of responsibility
Hybrid work
Working hours: 08:00 - 16:15
Job location: Dudestii Noi
Job-uri similare care te-ar putea interesa: |
|
---|---|
Project Manager SAP S/4HANA Deploy Expert Arad, Timisoara, Titu, | |
Junior Accountant with German Remote | |
Buyer for Personal Protective Equipment & Chemicals Timisoara, | |
Vezi job-uri similare (9) |
Raporteaza eroarea la