Subledger Accountant

Employer: Hamilton Central Europe
Domain:
  • Accounting - Finance
  • Job type: full-time
    Job level: 1 - 5 years of experience
    Location:
  • Timisoara
  • Updated at: 13.10.2021
    Short company description

    Hamilton Central Europe și-a început activitatea în România prin producția de componente destinate seringilor cu microlitru. Odată cu deschiderea acestui sediu, România a devenit a doua țară din Europa, după Elveția, în care Compania Hamilton desfășoară activități de producție. De altfel, Compania Hamilton este și singura companie din țară specializată în producția de componente destinate seringilor cu microlitru.

    În prezent, în fabrica din Giarmata, echipa noastră produce instrumente de precizie ridicată folosite în laboratoarele de analiză și cercetare (seringi de mare precizie, pompe, valve, ace, module de pipetare etc.), precum și accesorii pentru aparatura medicală. Produsele fabricate de către Hamilton Central Europe în Timiș sunt utilizate în piețele de profil din Europa, Asia și Africa de Sud, în mare parte în laboratoarele de cercetări științifice, laboratoarele de aplicații analitice și secții de terapie intensivă.

    Requirements

    Bachelor's degree – Business Administration, Accounting, Finance, Economics, or related degree;
    At least three years working experience in financial accounting;
    Ability to communicate with stakeholders across multiple countries;
    Fluency in English (oral and written);
    At least one of the languages German, Italian, Spanish or French at medium/advanced level;
    Very good MS Office knowledge;
    Fully masters the following skills: ability to work independently, adaptability, attention to detail, collaboration, communication, multitasking, problem solving, teamwork and work ethic.

    Responsibilities

    Vendor invoice verification, processing and posting;
    Processing of outgoing vendor payments within A/P process;
    Promptly answer vendors and internal queries regarding invoices;
    Perform maintenance and analysis on vendors accounts;
    Process incoming customer payments;
    Actively manage collection activities and minimize past due accounts;
    Monitor A/P & A/R workflows in Microsoft Dynamics D365;
    Support of month-end and year-end closing activities;
    Ensure good communication with internal/external stakeholders;
    Offer support and knowledge transfer to newcomers as needed;
    Take part in regular meetings with internal stakeholders regarding KPI results;
    Support the migration from other locations to the Shared Services Center;
    Collaborate with colleagues in other foreign entities;
    Any other tasks as department needs may require.