Supply Chain Project Leader

Employer: Hamilton Central Europe
Domain:
  • Acquisitions - Logistics - Supplies
  • Job type: full-time
    Job level: 1 - 5 years of experience
    Location:
  • Timisoara
  • Updated at: 21.10.2021
    Short company description

    Hamilton Central Europe și-a început activitatea în România prin producția de componente destinate seringilor cu microlitru. Odată cu deschiderea acestui sediu, România a devenit a doua țară din Europa, după Elveția, în care Compania Hamilton desfășoară activități de producție. De altfel, Compania Hamilton este și singura companie din țară specializată în producția de componente destinate seringilor cu microlitru.

    În prezent, în fabrica din Giarmata, echipa noastră produce instrumente de precizie ridicată folosite în laboratoarele de analiză și cercetare (seringi de mare precizie, pompe, valve, ace, module de pipetare etc.), precum și accesorii pentru aparatura medicală. Produsele fabricate de către Hamilton Central Europe în Timiș sunt utilizate în piețele de profil din Europa, Asia și Africa de Sud, în mare parte în laboratoarele de cercetări științifice, laboratoarele de aplicații analitice și secții de terapie intensivă.

    Requirements

    Professional experience & skills desired to have:
    Three years of experience in a related supply chain field
    Bachelor's degree in business or related field of study
    Exceptional verbal, written, and presentation skills
    Excellent English skills, German is a plus
    Ability to work effectively both independently and as part of a team
    Competency in Microsoft applications including Word, Excel, and Outlook
    Competency in working with specific tools - Jira, D365 etc.
    Ability to work on tight deadlines

    Responsibilities

    Job description:
    Designing and controlling the project’s schedule
    Liaising with internal clients to determine the project’s objectives
    Organizing and attending stakeholder’s meetings
    Organizing project team meetings and recording minutes
    Delegating tasks to team members
    Tracking and communicating project risks and opportunities
    Ensuring deadlines are met
    Looking for ways to increase the project’s profitability and reduce expenses where possible
    Preparing presentations to update senior management on the project’s progress and showcase the project’s value
    Handling financial queries
    Providing administrative support

    Other info

    What we offer you:
    Competitive Salary & Benefits
    Meal tickets (value 20 Ron)
    Gift tickets for Christmas and Easter
    The 13th salary
    Consistent referral bonus
    Annual bonus
    Medical insurance for you and your family
    Transport secured from Timisoara, Dumbravita & Giroc
    Professional Development Opportunities
    Gym and Wellness special discount package
    Team buildings & events
    Relaxing area
    Flexible program & breaks