Database Administrator (SQL)

Employer: FM LOGISTIC
Domain:
  • Acquisitions - Logistics - Supplies
  • IT Software
  • Transport
  • Job type: full-time
    Job level: 1 - 5 years of experience
    Location:
  • BUCHAREST
  • Giurgiu
  • Ilfov
  • Updated at: 21.09.2021
    Short company description

    "Spiritul antreprenorial a stat la baza companiei noastre încă de la fondarea acesteia, iar pasiunea a fost întotdeauna motorul dezvoltării noastre.. Astăzi, suntem peste 27.500 de oameni din întreaga lume, conduși de aceeași pasiune și de același simț al responsabilității. Din 2012, FM Logistic a intrat în a doua fază a dezvoltării sale. Cu o prezență internațională puternică și sustenabilă, Grupul nostru și-a propus obiectivul de a fi recunoscut ca lider de referință pe piața logistică internațională. Deținem toate elementele pentru succes: expertiză în managementul lanțului de aprovizionare, prezența în 14 țări, viziunea pe termen lung a acționarilor noștri, abilitățile echipei noastre, încrederea clienților noștri, know how-ul nostru operațional, abilitatea noastră de a inova, robustețea huburilor noastre de distribuție, etc. Colegi actuali și viitori, furnizori, parteneri: indiferent de legătura dvs. cu Grupul nostru, fiecare dintre voi își aduce aportul și scriem împreună o pagină importantă și frumoasă în istoria logisticii "

    Jean-Christophe Machet, Directorul Executiv al FM Logistic

    Requirements

    We are looking for 1 Database Administrator to join our team! As a Database Administrator in our company, you will be responsible for monitoring, protecting, operating, managing and maintaining our company's databases.

    Requirements:
    - 3+ years MS SQL Server Administration experience required
    - Experience with Performance Tuning and Optimization (PTO)
    - Experience with backups, restores and recovery models
    - Knowledge of High Availability (HA) and Disaster Recovery (DR) options for SQL Server
    - Experience working with Windows server, including Active Directory-Flexible, team player, "get-it-done" personality

    Responsibilities

    - Ability to organize and plan work independently
    - Ability to work in a rapidly changing environment
    - Ability to multi-task and context-switch effectively between different activities and team
    o Providing database management, maintaining the integrity and security of databases.
    o Monitor and maintain optimal database performance by tracking system logs and activity on
    servers and performing tuning operations.
    o Make connection and escalation to specialized support under existing support contracts.
    o Provides support for users for business-specific applications.
    o Create reports using SQL language.

    Other info

    With more than 27 000 collaborators worldwide, FM LOGISTIC ensures the optimization of the global supply chain: warehousing (computerized inventory management, order processing etc), co-packing, food co-manufacturing and industrial manufacturing, transportation / distribution.

    From production to consumption, responsiveness, flexibility, quality and safety make FM LOGISTIC a real creator of value added.