Talent Acquisition Specialist

Angajator: Teamland
Domeniu:
  • Resurse Umane - Psihologie
  • Tip job: full-time
    Nivel job: 1 - 5 ani experienta
    Orase:
  • Pitesti
  • Actualizat la: 27.10.2021
    Scurta descriere a companiei

    Asigurăm o gamă completă de servicii profesionale, prin experiența și cunoștințele noastre de specialitate și din domeniul legislativ. Avem capacitate de a identifica soluții inovative pentru fiecare client.

    Echipa TeamLand este în masura să livreze servicii pe termen lung, asigurându-ți astfel un parteneriat sustenabil.
    Respectăm valorile clienților noștri și, în același timp, dovedim empatie față de cei pe care îi recrutăm, adăugând întotdeauna o vorbă bună la serviciile ireproșabile livrate.

    Suntem cel mai dinamic furnizor de servicii de resurse umane, având flexibilitate antreprenorială si know-how–ul necesar, dobândit în anii de experiență ai echipei de recrutare și a specialiștilor în salarizare și administrare.

    Reducem eforturile administrative și de time management în ceea ce privesc procesele de recrutare, administrare și instruire a angajaților, oferind o gamă de servicii asigurate de personal de înaltă calificare în baza principiului Total Quality Management, astfel încât, raportul calitate – cost, să reprezinte un castig pentru dumneavoastră.

    Suntem specializați în funcție de industrie și răspundem mereu adecvat cerințelor specifice.

    Consultanța specializată și echipa dedicată, cu experiență relevantă pentru fiecare companie și specializată pe industrii, alături de companie de la semnare și pe tot parcursul derulării contractului/proiectului.

    Tratăm cu responsabilitate fiecare solicitare venită din partea fiecărui partener.

    Cerinte

    - University (BS or Master) degree in Human resources or relevant field;
    - Minimum 2-3 year experience in house and / or in a recruitment agency / HR experience;
    - Proven work experience as a Talent Acquisition Specialist or similar role;
    - Strong organization and project management skills;
    - Outstanding communication skills, both written and verbal;
    - Ability to establish and maintain effective working relationships;
    - Ability to prioritize, organize and perform multiple work assignments simultaneously while meeting assigned deadlines;
    - Ability to utilize market research tools and techniques;
    - Fluency in English language;
    - Proficient with Microsoft Office products, such as Word, Excel, PowerPoint and Outlook.

    Responsabilitati

    - Handle the end to end recruiting process for white and blue collar positions;
    - Design job description and interview questions that reflect each position requirements;
    - Prepares the recruiting strategy for allocated positions;
    - Become a trusted advisor to hiring managers in order to identify current and future needs to supply proactive recruiting and ensure continuous pipeline of candidates;
    - Screen candidate to assess skill & culture fit and present qualified candidates to hiring managers;
    - Source potential candidates through online channels (social platforms and professional networks);
    - Lead the candidate through the hiring process to ensure a positive experience;
    - Manage candidate assessment process, evaluate skill level, oversee background / reference checks and any necessary testing;
    - Organize and facilitate the interview process, keep the close contact between the candidates and hiring managers and provide feedback;
    - Manage internal database and follow internal procedures and regulations;
    - Organize and participate in career events and employer branding activities (job fairs and recruiting events);
    - Prepare reports, company presentations, recruiting strategy according to internal need and requirements.