International Transport Administrative Clerk

Employer: FM LOGISTIC
Domain:
  • Administrative Assistance
  • Transport
  • Job type: full-time
    Job level: 0 - 1 years of experience
    Location:
  • BUCHAREST
  • Giurgiu
  • Ilfov
  • Updated at: 01.08.2021
    Short company description

    "Spiritul antreprenorial a stat la baza companiei noastre încă de la fondarea acesteia, iar pasiunea a fost întotdeauna motorul dezvoltării noastre.. Astăzi, suntem peste 27.500 de oameni din întreaga lume, conduși de aceeași pasiune și de același simț al responsabilității. Din 2012, FM Logistic a intrat în a doua fază a dezvoltării sale. Cu o prezență internațională puternică și sustenabilă, Grupul nostru și-a propus obiectivul de a fi recunoscut ca lider de referință pe piața logistică internațională. Deținem toate elementele pentru succes: expertiză în managementul lanțului de aprovizionare, prezența în 14 țări, viziunea pe termen lung a acționarilor noștri, abilitățile echipei noastre, încrederea clienților noștri, know how-ul nostru operațional, abilitatea noastră de a inova, robustețea huburilor noastre de distribuție, etc. Colegi actuali și viitori, furnizori, parteneri: indiferent de legătura dvs. cu Grupul nostru, fiecare dintre voi își aduce aportul și scriem împreună o pagină importantă și frumoasă în istoria logisticii "

    Jean-Christophe Machet, Directorul Executiv al FM Logistic

    Requirements

    The ideal candidate could be someone at the beginning of his/her career, good at organising and working with numbers, who can anticipate things, with a passion for transport & logistic who wants to develop within a multinational.

    -Computer literate and competent with a strong knowledge of Microsoft Office, good keyboard skills
    -Communication and negotiation skills
    -Ability to organise/schedule/prioritise
    -Ability to maintain records
    -Numeracy skills
    -Good attention to detail

    Responsibilities

    -Receives the documents of the subcontractors, verifies them and processes them in accordance with the internal procedures
    -Ensure a normal flow of documents and respect deadlines for issuing invoices
    -Updates and records in the internal system the information corresponding to the documents
    -Print the necessary shipping documents / carrier invoice / invoice for the customer, verify the CW data with the confirmed CMR data
    -Maintain the contact with the carrier, with the transport service applicant, in order to solve the problems that may arise in connection with the documentation of the transport
    -Ensure and track the preparation, recovery and proper circulation of documents related to freight transport and enter them in the internal working and reporting files.
    -Realizes, completes, updates periodical reports / reports, related to the activity performed within the department
    -Track payments with the finance department and ensure that the carrier is paid for the service rendered


    Other info

    Program Luni - Vineri 09:00 - 17:15