IT Systems Designer

Acest job nu mai este activ!

Vezi toate job-urile BCR active.


Vezi toate job-urile IT Systems Designer active pe Hipo.ro

Vezi toate job-urile in Banci active pe Hipo.ro

Vezi toate job-urile in IT Software active pe Hipo.ro

Angajator: BCR
Domeniu:
  • Banci
  • IT Software
  • Tip job: full-time
    Nivel job: 1 - 5 ani experienta
    Orase:
  • BUCURESTI
  • Actualizat la: 11.05.2021
    Remote work: On-site
    Scurta descriere a companiei

    Banca Comerciala Română (BCR), membră a Erste Group, este cel unul dintre cele mai importante grupuri financiare din România, ce oferă servicii de bancă universală, leasing, pensii private, fonduri de investiții și produse de economisire-creditare pentru locuinţe, prin intermediul reţelei naționale de sucursale și centre de afaceri.

    Misiunea BCR este de a contribui la crearea de prosperitate pentru România, sprijinind șansele tuturor la o viață mai bună și susținându-le încrederea în forțele proprii și în capacitatea de a-și atinge potențialul. Pentru aceasta, BCR investește constant în acces sigur și facil la servicii financiare, banking pe înțelesul tuturor, consiliere financiară pe termen lung și produse care respectă potențialul fiecărui client.

    BCR a creat cel mai amplu și consistent program de educație financiară din România, “Școala de Bani”, prin cursuri pentru adulți și tineri, o expoziție mobilă de educație financiară pentru copii și o platformă digitală dedicată, toate acestea prin implicarea a peste 1.000 de profesori de educație financiară, experți ai BCR.

    In perspectiva viitorului si a digitalizarii serviciilor financiare, BCR a adus în România cea mai populară platformă bancară din Europa Centrala – George – primul produs fintech oferit de o bancă din România: creat la Viena într-un hub digital, cu contribuția tinerilor IT-iști români.

    Cerinte

    A minimum of 3 years of experience in IT, ideally in financial or banking institutions;
    Bachelor's degree in economics, technical fields, mathematics or computer science;
    Good analytical skills and ability to assimilate information and build new expertise quickly;
    Solid knowledge regarding application development standards, on payment area is a plus
    Rigor and attention to details;
    Fluent in English;
    Advanced SQL knowledge (Oracle),
    Knowledge of JAVA
    Knowledge of Unix Shell scripting
    Systems Integration experience
    N-tier systems expertise

    Responsabilitati

    You will be a part of the team in charge of analyzing the fezability of business change requests that impact our IT systems, directly or with the help of external providers;
    You will define the functional and technical solutions that will meet certain business requirements in a direct manner or with the help of external vendors;
    In the context of planning a certain release, you shall provide input to the PM you`re working with in regards to the resources, time and buget requierd for the said release.
    You will estimate the effort and resources required to implement new business requests in order to ensure that they meet agreed deadlines;
    Within BCR projects, you shall supervise the technical activities that will lead to the evolution of the payments processess;
    You will ensure the technical control of the external providers in order to verify that the resulted deliverables are in accordance with the internal technical development strategy;
    You will provide the functional analysis and technical support (internally or with the help of external vendors) to the testing teams / operational teams that encounter software errors identified on the IT systems that are in your area of responsibility, during both the implementation phase or in the production environment;
    You will define the testing plan for the upcoming implementation of functionalities, including defining the scripts required for the said testings and also identifying the proper settings required for the test environments.

    Alte informatii

    Your benefits:
    Attractive salary;
    Work-life balance and flexible schedule;
    Accessible & modern head offices in Grozavesti Area (For the time being, due to Covid-19 situation, most of us work from home);
    The opportunity to develop yourself in one of the most important banking institutions from Central and Eastern Europe;
    Private medical insurance;
    Up to 27 vacation days depending on your years of experience;
    Days off for unexpected events;
    Free day on your birthday;
    Banking and private pension benefits;
    Flexible benefit plan through Benefit online platform.

    Aplicand la acest anunt va exprimati acordul ca datele dvs. sa fie transmise si procesate de catre BCR. Consultati Politica de procesare a datelor personale a BCR >>

    Job-uri similare care te-ar putea interesa:

    Aplica fara CV
    Remote

    BUCURESTI,

    BUCURESTI,

    Vezi job-uri similare (232)