Business Controller - Vitesco Technologies

This job is no longer active!

View all jobs Vitesco Technologies active


View all jobs Business Controller - Vitesco Technologies active on Hipo.ro

View all jobs Accounting - Finance active on Hipo.ro

View all jobs Engineering active on Hipo.ro


Employer: Vitesco Technologies
Domain:
  • Accounting - Finance
  • Engineering
  • Job type: full-time
    Job level: 1 - 5 years of experience
    Location:
  • Timisoara
  • Updated at: 25.07.2021
    Remote work: On-site
    Short company description

    Vitesco Technologies dezvoltă tehnologii inovatoare, eficiente, pentru toate tipurile de vehicule, cu focus pe cele hibride și electrice. Portofoliul nostru include soluții de electrificare de 48 de volți, acționări electrice și echipamente electronice pentru vehicule hibride și electrice. De asemenea, gama de produse conține unități electronice de control, senzori și actuatori, precum și soluții pentru post-tratament de evacuare.

    Soluțiile noastre mențin fluxul durabil și eficient de resurse umane, bunuri și servicii. Ne desfășurăm activitatea având la bază un angajament clar: reducerea emisiilor de CO2. Prin soluțiile noastre modelăm viitorul mobilității curate și totodată ne îndeplinim responsabilitatea socială față de societate, demonstrăm că suntem un partener de încredere pentru clienți și o alegere înțeleaptă pentru investitori.

    Produsele și serviciile se schimbă și noi modele de afaceri apar la fiecare 24 de ore, peste tot în lume. Noi suntem atenți la aceste evoluții pentru a determina și conduce simultan schimbarea și a inova ziua de mâine. Împărtășim pasiunea noastră pentru tehnologie și mobilitate cu colegii noștri din întreaga lume. Ne încurajăm angajații să își creeze noi perspective, să cunoască alte domenii funcționale și alte culturi. Vitesco Technologies îi susține pe parcursul călătoriei cu programe de dezvoltare. Așa profităm de oportunitățile care ne apar în cale – folosindu-ne de cunoștințele noastre pentru a dezvolta mobilitatea durabilă a viitorului.

    Requirements

    Job requirements:

    • Academic degree in business administration or mechanical engineering or a comparable qualification.
    • Several years of professional experience and technical understanding and/or financial and business knowledge.
    • Experience in project management.
    • Confident in using MS Office programs and very good SAP R3 knowledge.
    • English language skills (written and spoken).
    • Strong personality, communication and team skills.
    • High level of initiative, assertiveness and intercultural competencies.
    • Willingness to travel internationally.

    Responsibilities

    Job responsibilities:

    We are looking for a colleague with technical background to work closely with the PM and Hardware development team, combining Engineering and Finance skills to reach the best cost for our products. He / she will have the following responsibilities:

    • Calculation for all customer responses (e.g. request for quotes, change requests) in all project life phases
    • Product Cost Calculation from Innovation, through Acquisition and Development phase until SOP.
    • Concept Benchmarks.
    • Support Project Managers with financial navigation.
    • Cost tracking during the development phase.
    • Gap Analysis between Plan and Actual costs.
    • Facilitator of the CRP (=cost reduction process) and Function Cost Analysis.
    • Make vs. Buy calculation.
    • Support the Plant Cost Structure Analysis.
    • Maintenance and further Development of Processes, Methods and Tools.
    • Creation of transparent and comprehensible Management Summaries and Presentations.
    • Support Budget Phase: Derive Targets for upcoming Budget year.
    • Sales Support during Customer Cost Discussions and Manage the Open Book Policy.

    Other info

    What we offer:

    • Integration Program in a professional, young & dynamic team.
    • Competitive Salaries (based on performance) & Benefits.
    • Health & Wellness (Private Health and Dental Insurance, Sport activities etc.).
    • Professional Development Opportunities (in Technical and Managerial Area).
    • Stability.
    • International Work Environment & Traveling Opportunities.
    • Relocation Package for non-Timisoara residents.
    • Flexibility Program including flexible hours, mobile work and sabbaticals.

    Job-uri similare care te-ar putea interesa:

    Timisoara,

    Timisoara,

    Timisoara,

    Vezi job-uri similare (214)