Financial Analyst Warehouse

Angajator: eMAG
Domeniu:
  • Achizitii - Logistica - Aprovizionare
  • Contabilitate Finante
  • Tip job: full-time
    Nivel job: 1 - 5 ani experienta
    Orase:
  • BUCURESTI
  • Actualizat la: 26.09.2020
    Scurta descriere a companiei

    Suntem mereu în căutarea celor cu adevărat pasionați de ceea ce fac.

    Dacă ești printre ei, sigur există un loc pentru tine în eMAG. Am crescut foarte rapid și suntem determinați să o facem în continuare. Ce ne-a adus aici a fost dorința de evoluție continuă și rezultate concrete.

    Peste 4000 de persoane lucrează acum în eMAG. Credem foarte mult în dezvoltarea oamenilor și din acest motiv investim în fiecare an mai multă energie și resurse pentru a rămâne o organizație care învață în permanență. Vrem să ne asigurăm că tu vei avea cei mai talentați colegi și mediul în care să crești și să obții performanțe, să devii ce îți dorești la nivel uman și profesional.

    Poti regasi multe detalii despre noi si despre rolurile deschise in prezent, accesand site-ul nostru de cariere.

    Cerinte

    Let’s meet if you have these skills:

    2+ years proven experience as a Financial Analyst or proven work experience in supply chain, stock controlling, finance operations;
    University Degree in Economic Studies;
    Fluency in English;
    Ability to work with different groups and levels;
    Able to take the lead in internal discussions and negotiations;
    Minimum 1 year in project and business analysis experience gained through relevant professional experience;
    Good understanding of supply chain procedures;
    Abilities to organize, plan and prioritize;
    Analytical skills and excellent organization skills;
    Good communication and negotiation abilities.
    Stakeholder management (develop and maintain strong value-added relationships).

    Responsabilitati

    What will you do in our team?

    Support the implementation of local and group costing/operational policies across company;
    Gather input from the logistics & operations departments and translate & adjust them into budgets, forecasts and long-term plans, defining and monitoring financial & operational targets to steer the performance of the Company;
    Prepare budgets, forecasts and long-range plan set of financial & operational statements;
    Observe correct stock in/out/transit processes;
    Take part in the month end closing process from adjustments, actual vs. budget, forecast for Warehouse and Aftersales;
    Manages IT projects and automatizations with impact in Warehouse;
    Calculate warehouse cost allocation per product;
    Daily/monthly stock reconciliation;
    Different report on inventory (saleable/un-saleable);
    Ownership on different projects related to stock transfers.
    Maintain a process for returns including out of dates, damaged and un-saleable goods;
    Interpret and analyze financial data predicting risks and opportunities.

    Alte informatii

    Enjoy the benefits of working with us:

    Competitive salary;
    A flexible budget for meal tickets, internal tourism, retirement plans, foreign languages courses or various other options;
    A medical subscription at Medicover or Medlife;
    Discounts at various partners: banking, mobile, dental medicine, wellness or coffee houses;
    The Bookster library - you choose what you want to read, and you’ll receive the books at the office;