Contabil junior experimentat | Business Process Solutions

Angajator: Deloitte Romania
Domeniu:
  • Contabilitate Finante
  • Tip job: full-time
    Nivel job: 1 - 5 ani experienta
    Orase:
  • BUCURESTI
  • Actualizat la: 12.08.2020
    Scurta descriere a companiei

    Deloitte is the brand under which tens of thousands of dedicated professionals in independent firms throughout the world collaborate to provide audit, consulting, financial advisory, risk management, and tax services to selected clients.

    With access to the intellectual capital of approximately 200,000 people worldwide, member firms focus on client service through a global strategy executed locally in nearly 150 countries. The Romanian office was established in 1992 and nowadays it employs over 600 professionals and provides services to diverse range of local and international clients.

    As the firm of choice professional services clients, Deloitte is also the firm of choice for for outstanding professional talent. To uphold our first class reputation and sustain our rapid growth, we are constantly seeking people who can meet the challenges of our working environment.

    At Deloitte we value innovative thinking, diverse insights and we strive to offer an exceptional level of customer service through our expertise and professionalism. From the supportive and collaborative culture to the progressive learning and development, you'll experience from day one why Deloitte is a place thousands enjoy working.

    Visit now our career website https://jobs2.deloitte.com/ro/en/ to find more about career opportunities, working with us, benefits & culture, and Learning & Development programs.

    Cerinte

    Studii în domeniu economic și cunoștințe relevante de contabilitate si in ințelegerea situațiilor financiare;
    Experienta 2 ani in firme de contabilitate;
    Cunostinte de fiscalitate (TVA, impozit pe profit, impozit pe veniturile nerezidentilor etc.);
    Cunostinte bune de utilizare a pachetului Microsoft Office (obligatoriu), programe specifice de contabilitate (constituie avantaj cunoasterea SAP sau Navision);
    Limba engleza la nivel mediu;
    Capacitate de adaptare la un mediu dinamic;
    Seriozitate, meticulozitate, proactivitate, initiativa;
    Abilități analitice solide si capacitate de a indeplini sarcinile ce-i revin.

    Responsabilitati

    Pregătește și postează înregistrările contabile specifice societăţilor din portofoliu;
    Pregătește situațiile de închidere de lună și asigură desfășurarea acestora în termenul stabilit;
    Analizeaza principalele conturi din balanta de verificare cu scopul de a urmări coerenţa şi justificarea soldurilor;
    Participa la pregatirea situațiilor financiare statutare, a pachetelor de raportare si a reconcilierilor sub supravegherea superiorului ierarhic;
    Indeplinirea altor sarcini cu referire la înregistrările contabile periodice trasate de către superiorul ierarhic;
    Urmărește și ține evidența tuturor proiectelor alocate.