Order to Cash Analyst with English & German

Employer: APT Resources & Services SRL
Domain:
  • Accounting - Finance
  • Customer Support - Client Service
  • Administrative Assistance
  • Job type: full-time
    Job level: 1 - 5 years of experience
    Location:
  • BUCHAREST
  • Updated at: 13.12.2018
    Short company description

    APT RESOURCES & SERVICES SRL

    Cu o prezență de peste 22 de ani pe piața românească de resurse umane, grupul de firme APT- Work Service este prezent în avangarda primilor cinci furnizori de servicii complexe de HR din România.
    Ca o confirmare a performantei noastre in domeniul resurselor umane, din vara 2017 am devenit parte a grupului Work Service S.A., unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata de resurse umane din Europa centrala si de Est. Anual peste 300.000 de persoane isi gasesc un job prin societatile afiliate Work Service, care gestioneaza sau ofera servicii unui numar de 50.000 de angajati in 20 de tari.
    Strategia Grupului APT se concentrează pe dezvoltarea proactivă a pieței muncii, pentru care identifică, pregătește și oferă specialiști competenți, absolvenți sau studenți cu potențial. Noi aducem omul potrivit la locul potrivit. Cu un palmares de peste 10.000 de angajări, acoperim cele mai căutate domenii, cu focus pe BPO, finanțe-bănci, IT&C, inginerie, retail, auto-motive.

    Adresa: str. Clucerului 82B2, sector 1 Bucuresti; email: office@apt.ro; phone: +40 21 222 13 03
    Autorizație de muncă temporară: seria B nr.0000012/11.11.2015 înregistrată în Registrul Național de Evidență a Agenților de Muncă Temporară la poziția 7
    Autorizație de prelucrare date cu caracter personal :18638
    APT se angajează să vă protejeze datelele dumneavoastră cu caracter personal. Detalii despre prelucrarea datelor dvs. de către APT puteti gasi pe www.apt.ro.

    Requirements

    Requirements:
    -Proficiency in English and German
    -Previous experience on 1-3 years (preferably in a Customer Service/AR area)
    -Good working knowledge of MS Office (especially Excel)
    -Previous exposure to order to cash systems & other ERP tools would represent an advantage

    Responsibilities

    Responsibilities:
    -Managing Customer relationship through providing daily operational support
    -Managing all incoming Order to Cash requests / orders or the backlog (orders and orders related requests)
    -Keeping the customer informed of progress at all stages and coordinating any order prioritization request in order to meet the expectations
    -Processing the credit requests and order management requests in a timely manner and according to the Customer's instructions / procedures
    -Sending purchase orders to Customer's vendors / suppliers, asking for delivery confirmations
    -Proactively monitors backlog of orders / requests using different tools & reports, working to avoid escalations

    Other info

    Benefits:
    -Competitive salary
    -Opportunity of personal development in a multinational working environment
    -Access to a variety of benefits available through a flexible package that can be customized depending on each employees’ needs
    -Personal and professional development through a variety of training programs (hard/soft skills)