Technical Support Team Lead with German

This job is no longer active!

View all jobs NTT DATA România active


View all jobs Technical Support Team Lead with German active on Hipo.ro

View all jobs IT Hardware active on Hipo.ro

View all jobs IT Software active on Hipo.ro


Employer: NTT DATA România
Domain:
  • IT Hardware
  • IT Software
  • Job type: full-time
    Job level: 1 - 5 years of experience
    Location:
  • Sibiu
  • nationwide
    Updated at: 01.12.2018
    Short company description

    NTT DATA România este furnizor și integrator de soluții/sisteme IT complexe, cu o echipă de peste 1,700 de specialiști în România și Serbia, specialiști care activează pe proiecte diverse în industriile Automotive, Banking, Manufacturing, Energy and Utilities, Public Sector & Utilities, Retail, Transportation & Logistics.

    Integrând experiența îndelungată, competența ridicată și inovația constantă, NTT DATA România colaborează cu clienții săi naționali și internaționali, implementând servicii si soluții IT pentru a genera performanță și valoare adăugată business-ului acestora. Portofoliul companiei include o gamă variată de servicii: dezvoltare și integrare soluții software standard și individualizate, managementul aplicațiilor și suport, testare, asigurarea calității, consultanță IT și de business, servicii de securitatea informației și infrastructură etc.

    Fiind SAP Gold Partner, NTT DATA România este pionier în piața națională în implementarea soluțiilor Cloud Success Factors și SAP S/4HANA. Mai mult, este dezvoltatorul propriei soluții ERP Clarvision, sprijinind de 16 ani peste 190 de clienți din industriile producției auto, lemnului, confecțiilor metalice și multe altele.

    Requirements

    • Very good German skills

    • Previous experience in IT Support

    • Profficient in the following technologies: Operating System: Linux; Databases: preferably Oracle

    • Excellent communication skills, Customer Focus

    • Team oriented, good organization skills

    Responsibilities

    2nd Level Support for applications based on the following technolgies: PHP, JAVA, JSP, XML. HTML, Citrix, zOS, Apache, TomCat, Jboss, UNIX, LINUX, Oracle, Cobol, DB2, MVS, WAS, JCL, CICS, ASL Tools: Service Center 2, client specific applications and tools, ITIL and including activities such as:

    • Incident Management

    • Problem Management

    • Change Management

    • Availability and Release Maangement

    • Continuous Improvement Management

    • Creating documentation (SKM) for 1st Level Support

    • Providing mentorship and support with organizing the team as a technical team lead