Noutati @ Angajatori de TOP

Cum te adaptezi la noul job in stil remote?




Ai obtinut un super job? Felicitari! Ne imaginam ca probabil a fost dificil tinand cont de vremurile pe care le traim!

Prima zi la un nou job este stresanta fara indoiala, dar daca mai adaugi la aceasta situatie si componenta de remote work lucrurile se complica. Cum poti simula o zi normala de inductie prin ecranul unui laptop? Cum poti forma relatii bune cu colegii si managerul tau?

Descopera 5 sfaturi care sa te ajute sa te adaptezi mai usor la noul job.
 

1.  Fii pregatit/a pentru un proces de inductie diferit

Daca inainte de pandemie procesul de inductie ar fi insemnat o zi in care ti-ai fi cunoscut echipa, managerul si restul colegilor face to face, acum toate acestea cel mai probabil se vor intampla online, fiecare in fata laptopului personal.

In aceasta situatie companiile pot aborda in diverse moduri inductia. Fie vei participa la o sedinta cu toate echipa in care sa discutati, sa iti povesteasca mai multe despre companie, fie va fi o discutie cu managerul tau care iti va oferi toate informatiile necesare.

Indiferent de modul in care se va desfasura prima zi la birou nu te stresa. Aceasta perioada de acomodare va trece si, cu siguranta te vei obisnui cu tot ceea ce presupune noul job.


2.  Aliniaza-ti asteptarile cu cele ale managerului si colegilor

Este foarte important sa cunosti asteptarile colegilor si ale managerului in ceea ce priveste munca ta. Din pacate, pentru ca nu veti lucra in acelasi loc va fi un pic mai greu sa le poti adresa intrebari rapide, iar ei nu vor putea sa iti indice cu rapiditate directia in care ar trebui sa te indrepti. Va fi o perioada de self-learning si autonomie.

In aceasta situatie te poate ajuta o doza de proactivitate, recomanda cei de la The Muse. Asigura-te ca iti intelegi foarte bine rolul si task-urile, ca ai toate informatiile necesare si ca deadline-urile sunt foarte bine setate.
 

3.  Cum comunica echipa ta?

Avand in vedere ca tu vei fi noul om din echipa va fi necesar sa te adaptezi la modul celorlalti de a comunica in timpul programului de munca. Prefera sa comunice pe mail, prin Zoom, Teams sau telefonic?

Cateva lucruri de care poti tine cont in primele saptamani:
  • In prezent cele mai folosite aplicatii pentru videoconferinte iti afiseaza statusul colegilor. Astfel poti vedea daca cineva este available, in a meeting sau away/out of office. Inainte de a scrie cuiva verifica statusul si intotdeauna intreaba inainte de a apela daca poti face acest lucru.
  • Pentru perioadele mai aglomerate in care tu ai intrebari rapide iti poti intreba colegii daca prefera sa fie sunati sau sa le lasi un mesaj scurt pe Teams sau Zoom
  • Nu uita ca email-urile lungesc perioada de raspuns asa ca nu ezita sa suni sau sa trimiti un mesaj scurt atunci cand ai intrebari

4.  Cunoaste-ti colegii

Probabil unul dintre aspectele mai dificile atunci cand lucrezi remote este cunoasterea sau formarea legaturilor cu colegii din departamentul tau.

Daca nu a facut-o deja iti pot ruga managerul sa trimita un mail in care anunta faptul ca te-ai alaturat echipei si sa propuna un meeting in care sa faci cunostinta cu toata lumea, sugereaza The Muse.

De asemenea un alt lucru care te poate ajuta este sa ai un working buddy (o persoana la care poti reveni de fiecare data cand ai nelamuriri in ceea ce priveste lucrurile adminsitrative precum cererile de concediu sau si chestiuni legate de modul de lucru, task-uri etc). Aceasta persoana poate fi si legatura ta cu restul companiei si cine stie poate chiar sa devina o persoana cu care rezonezi din companie.
 

5.  Nu ezita sa comunici despre lucrurile care nu functioneaza

Nu isi doreste nimeni ca un nou angajat sa se simta demotivat/a sau deconectat/a de echipa insa acest lucru se poate intampla. Insa nu te speria pentru ca exista solutii.

Hays Spania recomanda sa iti acorzi timpul si rabdarea necesara pentru a te adapta corespunzator, sa realizezi care sunt motivele pentru care te simti astfel. De asemenea in astfel de momente este important sa comunici cu managerul tau pentru ca impreuna veti putea gasi cele mai multe solutii.

O sugestie poate fi sa ai discutii mai frecvente cu intreaga echipa sau one on one pentru a forma legaturi mai puternice cu colegii.

Speram ca toate sfaturile de mai sus iti vor fi de folos si te vor ajuta sa te acomodezi cat mai usor la noul loc de munca. Imbratiseaza schimbarea si fii autentic/a.

Iar daca momentan inca esti in stadiul de gasi un job trebuie sa stii ca in toamna aceasta se desfasoara cel mai mare festival de joburi din tara – Angajatori de TOP. Impartit pe 2 scene mari Business si Tech ne propunem sa iti aducem cele mai cool oportunitati ale toamnei.
 
 


Descopera Angajatori de TOP Business

 
Descopera Angajatori de TOP Tech


 

LinkedIn