Noutati @ Angajatori de TOP

Ce intrebari ar trebui sa adresezi unui recruiter pe chat-ul Angajatori de TOP?




Un targ de joburi online iti poate parea un concept relativ nou, cu un cadru mai mult informal dar acest lucru nu inseamna ca nu iti poate oferi sansa de a gasi jobul potrivit. 2020 ne-a fortat pe toti sa ne adaptam si sa folosim tehnologia in majoritatea aspectelor vietii noastre asa ca participarea la un targ de cariera online este in avantajul tau.

Fiecaruia dintre noi ne lipseste interactiunea directa cu participantii de la Angajatori de TOP. Si acum ne amintim de forfota celor 2 zile de eveniment, iar atunci cand am facut tranzitia spre online ne-am dorit sa putem reproduce cat mai mult din experienta live.

Astfel am gandit zilele dedicate Live Chat-ului, unde cei interesati pot afla mai multe despre angajatori, oportunitati sau pot obtine un interviu la fel ca discutiile de la stand:
 

6 sfaturi pentru o discutie pe chat-ul de la Angajatori de TOP de succes

 

1. Actualizeaza-ti CV-ul de pe Hipo

 
Este important ca atunci cand incepi sa discuti cu recruiterii sa ai CV-ul actualizat si la indemana pentru a il trimite. Concentreaza-te pe sectiunile referitoare la studii, experienta anterioara si competentele tale.

Descopera ce greseli ar trebui sa eviti atunci cand iti completezi CV-ul aici

De asemenea, este important ca profilul tau de pe Hipo sa fie actualizat si pentru viitoare oportunitati de cariera, in cazul in care la targ nu il vei gasi pe cel potrivit tie.
 

2. Defineste-ti asteptarile in gasirea unui job 


Odata ce te inscri la un targ de joburi, stabileste-ti cu 2-3 dorinte – Care sunt cele mai importante lucruri pe care le cauti la un job? Colectivul friendly, seriozitatea, programul flexibil, posibilitatea de a invata din toate cate putin?

Gandeste-te care sunt nevoile tale si formuleaza pe baza lor intrebari pentru angajatori.

Angajatori de TOP iti pune la dispozitie o oferta larga de joburi, tocmai pentru a avea de unde alege. Nu ezita sa optezi si pentru acele locuri de munca foarte atractive.

Cu sindromul impostorului se confrunta aproape orice. Uneori chiar si liderul companiei la care iti doresti atat de mult sa ajungi. Retine ca angajatorii nu cauta un candidat bun la toate. Dimpotriva. Il cauta pe cel care stie ce isi doreste de la viitorul sau in cariera si isi defineste clar asteptarile de la job, de la cei din jur.  
 

3. Descopera companiile participante

 
Ce iti poate oferi un avantaj in cadrul discutiilor de pe chat? Research-ul facut inainte despre companiile participante. Daca ai mai fost la interviuri face to face probabil stii deja ca iti ofera un plus valoare informatiile pe care le stii deja angajator.

Acum acest research poate fi facut mai usor, stiind din timp ce companii vor participa la eveniment si avand acces cu doar cateva click-uri la informatii despre ele.



Cateva lucruri care te vor ajuta sa le stii despre angajator:
 
a) Ce skill-uri isi doresc sa gaseasca la un candidat? Ce fel de oportunitati sunt disponibile?
Poti descoperi aceste informatii citind cateva anunturi de angajare sau de pe site-ul companiei

b) Care sunt ultimele stiri aparute despre companie?
Au lansat un produs nou, s-au mutat intr-un sediu nou sau au angajat un nou CEO? Fa un scroll pe pagina de Facebook sau Linkedin a companiei, fie pe site-urile de cariera/stiri pentru a afla noutatile.

c) Cultura, misiune si valori
Parcurge profilul de companie de pe Hipo sau citeste sectiunea Despre noi de pe site-ul companiei pentru a afla care sunt valorile si misiunea lor. Pagina de Facebook te poate ajuta sa iti faci o idee despre cultura organizatiei.
 

4. Descopera trecutul profesional al angajatorilor 


Unde au lucrat in trecut? In ce proiecte s-au implicat? Care sunt interesele lor actuale? Care ar putea fi principalele valori pe care le sustragi din activitatile lor – poate ca s-au implicat in programe eco-friendly, de sustinere a generatiei Z in dezvoltarea profesionala sau au sustinut strangeri de fonduri pentru anumite cauze.

Descopera oamenii din spatele companiilor ca sa-ti faci o prima impresie asupra stilului de lucru si mai ales, asupra culturii companiei. Cu alte cuvinte, "omul sfinteste locul".
 
  • Urmareste cu atentie strategia de comunicare a companiei;
  • Observa modul in care angajatorii se fac remarcati pe LinkedIn;
  • Care este imaginea pe care o promoveaza? Dar reputatia? (citeste reviews)
  • Difera oare opiniile fostilor angajati de cele ale actualilor membri ai companiei? 
 

5. Stii ce intrebari ai pentru recruiter?



 
Voltaire spunea "Judeca un om pentru intrebarile sale, nu pentru raspunsuri." Este important sa stii ce intrebari sa pui unui recruiter, mai ales cand singurul mod prin care isi poate face o parere despre tine este in functie de ceea ce scrii.

Chiar daca poate fi mai greu pana spargi gheata, nu incepe discutia cu intrebarea “Ce oportunitati aveti pentru mine?” De ce? Pentru ca recruiterul inca nu te cunoaste, nu stie background-ul tau profesional, iar raspunsul la aceasta intrebare il poti afla intrand pe profilul lor de companie.


Ce intrebari ai putea adresa?

A. Despre oportunitatile disponibile
  • Ce fel de joburi aveti pentru candidatii cu background in…?
  • Ce pozitii au de obicei proaspat absolventii/candidatii entry-level?
B. Despre procesul de recrutare
  • Ce abilitati si competente cautati la candidatii care aplica la joburile companiei dumneavoastra?
  • Care sunt etapele unui interviu in cadrul companiei?
C. Despre cultura companiei
  • Cum sustineti dezvoltarea angajatilor in companie?
  • Cum masurati succesul unui angajat pentru rolul X?

Consideram ca cele mai bune intrebari sunt cele care apar natural, din curiozitatile si nevoile fiecaruia dintre noi asa ca iti prezentam 2 reguli simple pe care ar trebui sa le urmezi atunci cand formulezi intrebarile:

Adreseaza intrebari care pot sustine un dialog si la care poti primi un raspuns elaborat si nu intrebari la care singurele raspunsuri pot fi “da” sau “nu”.

Pregateste-ti cel putin 5 intrebari, restul ar trebui sa vina natural in timpul discutiei. In plus, nu uita ca vei primi intrebari si din partea recruiterului.



4. Follow Up

 
Nu lasa ca toti pasii pe care i-ai facut pentru cariera ta sa se piarda. Acum ca partea mai grea a trecut este timpul sa seal the deal.

In timpul chat-ului incearca sa afli daca poti pastra legatura cu recruiterul cu care ai discutat. Este posibil sa nu primesti jobul dorit imediat, insa poti reveni cu un mesaj sau email de follow up pentru a ramane in contact cu angajatorul.

Ex: Va multumesc pentru toate informatiile oferite. Sunt foarte interesat/interesata de aceasta pozitie si va voi trimite curand CV-ul meu. Este posibil sa revin catre dumneavoastra si cu alte intrebari pe viitor?

Si acum ca ai aflat tot ce trebuie sa stii despre cum poti avea o discutie pe chat de succes este momentul potrivit sa pui in aplicare toate acestea la Angajatori de TOP.


 
     


 

LinkedIn