Un CV de nota 10 te duce mai aproape de jobul ideal!



CV-ul il poate ajuta pe angajator sa-si faca o prima impresie despre tine. Daca vrei sa te asiguri ca acesta arata cum trebuie, ca detine informatii relevante pentru recrutor si ca este redactat intr-un mod profesionist, apeleaza la specialistii in HR prezenti la standul CV Experts din cadrul Angajatori de TOP Timisoara. Vineri, 19 octombrie, si sambata, 20 octombrie, pe intreaga durata a evenimentului primesti feedback pe CV si consiliere in cariera gratuit.

Viziteaza standul CV Experts inainte de a trece pe la companiile preferate, actualizeaza intr-un timp cat mai scurt informatiile din CV-ul pe care-l ai pe Hipo.ro, pe baza sfaturilor primite de la consilieri, iar acesta va fi updatat automat in baza de date a companiilor. Astfel sansele tale de a fi chemat la un interviu cresc considerabil.

Afla de la specialistii in HR cum ar trebui sa arate CV-ul tau pentru a te asigura ca vei fi mai aproape de jobul pe care ti-l doresti, ce skill-uri ar trebui sa ai pentru a ramane relevant pe piata fortei de munca si ce pasi trebui sa urmezi pentru a-ti stabili un plan de cariera, cum ar trebui sa te pregatesti pentru momentul in care trebuie sa iti negociezi salariul si ce ar trebui sa faci pentru a profita la maximum de participarea la Angajatori de TOP Timisoara.

Care sunt caracteristicile pe care un candidat ar trebui sa le identifice la locul de munca, astfel incat sa poata considera ca job-ul lui este ideal?

Jobul ideal inseamna in viziunea fiecarui candidat ceva diferit. Caracteristicile jobului ideal difera in functie de caracteristicile candidatului: varsta, cunostinte, abilitati, domeniul in care activeaza sau isi doreste sa activeze.

Facand o sinteza: in primul rand este important ca jobul pe care il va practica sa ii ofere oportunitatea de a-si demonstra abilitatile si competentele si de asemenea sa ii dea posibilitatea sa evolueze din punct de vedere profesional.

Un alt atribut important se refera la siguranta/stabilitate jobului, candidatii cautand un job stabil, de lunga durata. Echipa din care va face parte si mediul de lucru sunt alte doua caracteristici esentiale in alegerea jobului.
 
Claudia Brinduse, Middle Recruiter – Step Up




Care sunt regulile de baza de care ar trebui sa tina cont candidatii pentru a-si gasi jobul ideal?


Cred ca primul pas ar fi clarificarea asteptarilor si dorintelor de la un loc de munca. Avem nevoi diferite, avem inclinatii diferite spre un domeniu sau altul, motiv pentru care este important sa stii ce job ti-ar placea.

Un alt pas de care trebuie sa tii cont este sa fii cat mai informat. Traim intr-o era digitala in care ai acces la tendintele pietei muncii, detalii despre companiile care te intereseaza si depre joburile disponibile la care poti aplica. Urmatorul pas catre obtinerea jobului ideal consta in realizarea unui CV cat mai bine structurat, complet si adaptat cerintelor.

CV-ul reprezinta cartea ta de vizita pentru angajator.
 
Nicoleta Nedelea, Senior Recruiter - Step Up



 
 

Prezentati-ne cateva tehnici de negociere pe care ar trebui sa le adopte candidatul in momentul in care este fata Ia fata cu angajatorul si trebuie sa isi negocieze salariul/cand isi doreste o crestere salariala.

De obicei, candidatul este intrebat despre asteptarile sale salariale. O intrebare foarte fireasca de care persoanele intervievate se tot feresc, iscand intrebari de genul: „Daca spun o suma prea mare si nu ma alege?”, „Daca spun o suma prea mica si voia sa imi dea mai mult?”, „De ce sa spun eu, cand poate angajatorul sa imi faca o oferta?”. In realitate, aceste asteptari salariale trebuie comunicate in urma unei auto-evaluari, de aceea, ii sfatuim pe cei care ajung in contextul unui interviu si li se adreseaza aceasta intrebare sa tina cont de urmatoarele:
 
  • sa raspunda intrebarii, fara sa o evite sau sa formuleze un raspuns defensiv;
     
  • sa isi cunoasca valorile, cunostintele si sa identifice contributiile pe care le poate aduce in companie in asa fel incat sa ii fie usor sa vorbeasca despre aceste asteptari salariale;
     
  • suma pe care o transmite sa fie intr-adevar cea reala si obiectiva;
     
  • sa nu raporteze anumite asteptari salariale largi cum ar fi "intre 2.000 si 3.500 lei”, ci sa comunice o suma fixa sau un interval apropiat ca valoare;
     
  • sa nu uite firescul acestei discutii si sa fie constienti ca onestitatea cu care va avea loc va fi apreciata de angajator.
Cristina Pat, HR Executive
 
Cum ar trebui sa actioneze candidatii, astfel incat sa profite la maximum de interactiunea directa cu angajatorii care vor prezenti la targul Angajatori de TOP?

Inainte de discutia cu un angajator, as sugera un joc de rol in care candidatii sa isi puna intrebarea: „Daca as fi angajator, cum mi-ar placea sa gasesc un candidat, despre ce mi-ar placea sa discutam?”. Raspunsul la intrebare fiind primul pas pe care ei ar trebui sa-l faca.

Insa, ca specialisti, putem sa mentionam ca factor general atitudinea buna cu care persoanele ar trebui sa se prezinte la targ, in fata angajatorilor. Prin atitudine buna intelegandu-se o stare pozitiva cu care sa abordeze discutia, fara rigiditate si cu dorinta de a obtine cand mai multe detalii de la acestia.

Un alt lucru esential ar fi ca tot timpul, participantii sa ofere informatii cat mai sincere si plauzibile despre ei si motivul pentru care vizeaza compania respectiva, asta in cazul in care vizeaza una. In schimb, daca o companie le atrage atentia si nu cunosc prea multe aspecte despre ea, sfatul nostru ar fi sa puna intrebari constructive. Raspunsurile ii vor ajuta in primul rand pe ei pentru a-si contura o imagine mai ampla despre companie. In plus, aceasta interactiune va arata angajatorului interesul fata de compania pe care acesta o reprezinta.
Andreea Cepil, HR specialist
 
Care credeti ca sunt skill-urile de care vor avea nevoie candidatii pentru a ramane relevanti pe piata fortei de munca?

Consider ca in aceasta perioada de plina expansiune tehnologica si augmentare a proceselor de automatizare, candidatii trebuie in primul rand sa posede flexibilitate, acea adaptabilitate pe o piata dinamica, in care dezvoltarea multilaterala este esentiala. Cu cat este mai deschis un candidat spre a cunoaste si a practica diverse task-uri in arii necunoscute, cum ar fi un service desk sa poata emigra spre zona de programare, cu atat mai multe sanse acesta va avea in campul muncii.

Un alt skill important pe care ar trebui sa il aiba candidatii, ceea ce din pacate am remarcat ca lipseste in unele domenii, este acela de a comunica transparent, intrucat ar ajuta angajatorul sa aiba rata de retentie mai mare, respectiv candidatii sa isi expuna intr-un mod etic asteptarile, pe care le au din partea companiei.

Nu in ultimul rand, angajatii ideali trebuie sa fie situati la un anumit nivel din punct de vedere al inteligentei emotionale, pentru a se distinge in activitatile de lucru in echipa, la care e necesara o anumita empatie si o stare pozitiva, in a putea determina partea de organizare si o buna planificare a intregii activitati, rezonand cu toti colegii.

Diana Ghimboasa - Consultant HR
 
Care sunt pasii pe care ar trebui sa-i urmeze candidatul pentru a-si stabili un plan de cariera?

1. Stabilirea obiectivului:

- Domeniul in care doreste sa activeze;

- Planurile pe termen scurt, mediu si lung in ceea ce priveste avansarea (evolutia) in domeniul respectiv (ex: cursuri pe care ar putea sa le urmeze, training-uri, calificari);

- Coroborarea studiilor absolvite cu domeniul vizat;

- Ddomeniul si job-ul vizat sa vina in intampinarea nevoilor de dezvoltare atat profesionala, cat si personala.

2. Planul de actiune:

- Realizarea CV-ului (este necesar sa fie realizat in concordanta cu tendintele actuale, o redactare cat mai corecta atat ca fond, cat si ca format);

- Sa se asigure ca CV-ul este in concordanta cu cerintele actuale;

- Studierea pietei muncii (analiza potentialilor angajatori);

- Gasirea solutiilor optime pentru a ajunge in atentia potentialului angajator vizat (aplicarea CV-ului la anunturile online, gasirea unor surse in vederea unei recomandari, inmanarea CV-ului persoanei responsabile de HR);

- Pregatirea pentru interviu: (cunoasterea CV-ului, cunoasterea aptitudinilor si competentelor necesare job-ului vizat, cunoasterea cat mai multor detalii vis-a-vis de cerintele postului si ale potentialului angajator);

- Interviul propriu-zis;

- Angajarea

3. Setarea unor termene limita privind nivelele ierarhice in planul de cariera

4. Evaluarea si autoevaluarea continua

5. Implicarea in actiuni (conferinte, training-uri, evenimente) care sa sporeasca nivelul de performanta si crestere din punct de vedere profesional si personal.
 
Alina Schmidt - Consultant HR
 


Exista numeroase motive pentru a incepe sa-ti cauti un nou loc de munca, iar cu totii ne dorim acelasi lucru, sa gasim jobul potrivit pentru noi, dar acest lucru nu este neaparat usor.

Cum poti alege jobul ideal pentru tine?

Descopera cu ajutorul testelor de cariera ce vrei sa faci cu adevarat, iar apoi cauta posturi vacante pentru jobul pe care ti-l doresti. Poti face acest lucru pe site-urile de joburi, pe retelele sociale sau participand la cel mai mare targ de cariera din Banat, ce-ti ofera sansa de a discuta fata in fata cu reprezentantii a peste 70 de companii si de a aplica la una sau mai multe din cele 3000 de pozitii disponibile.

Crezi ca ceea ce iti imaginezi pe plan profesional nu poate sa se concretizeze? Job-ul tau ideal exista. Gaseste-l la Angajatori de TOP. Toamna aceasta esti mai aproape de jobul mult visat, participa pe 19 si 20 octombrie la cel mai mare targ de cariera din Banat si viziteaza standul CV Experts pentru a sta de vorba cu specialistii in HR care sunt pregatiti sa iti ofere cele mai utile sfaturi.
 
Inscrie-te Angajatori de TOP Timisoara