REWE Romania: Posibilitatile de promovare sunt rapide si multiple.




Concernul german REWE Group, unul dintre liderii europeni din domeniul alimentar, cu o experientă de peste jumătate de secol este prezent pe piata din Romania cu peste 200 de magazine si se află in plină expansiune, avand peste 4.000 de angajati. In conditiile acestei cresteri continue, se afla in căutarea unor oameni ambitiosi, talentati, capabili de performantă si cu o pregătire solidă in cele mai diverse domenii de activitate.

Prezenti la evenimentele Angajatori de TOP Timisoara13-14 octombrie, Centrul Regional de Afaceri Timisoara si Angajatori de TOP Bucuresti20-21 octombrie, Sala Palatului, reprezentii REWE Romania, ne-au raspuns la cateva intrebari despre perspective de dezvoltare si ce presupune o cariera in cadrul companiei.

1. Care sunt elementele care va diferentiaza ca angajator de celelalte companii care activeaza in industria retail?
 
  • Penny Market, alaturi de alte opt companii, a fost nominalizata pentru contributia substantiala in dezvoltarea unui mediu de business mai responsabil si mai sustenabil din punct de vedere energetic, dar a obtinut si premiul pentru cea mai mare investitie in managementul energetic odata cu certificarea ISO 50001 in cadrul celei e a 3-a editii Galei Forbes Romania. In cadrul acestei editii, au fost recunoscute meritele si contributia companiilor care aplica in strategiile lor de business principiile verzi: stimularea economiei circulare, sustenabilitatea, reciclarea selectivă si programele de protejare a mediului.
 
  • Voluntarii REWE Romania au contribuit impreună in anul 2016 la implinirea visului de o viata a trei familii prin construirea unei case, iar in anul 2017, continuam sustinand cu resurse financiare constructia/reabilitarea unui dispensar, prin programele CSR. Continuam in cadrul acestor programe cu diverse proiecte, unul dintre ele fiind plantarea de copaci cu ajutorul voluntarilor din cadrul REWE Romania.
 
  • Folosim solutii tehnologice moderne in depozitele REWE. Solutiile tehnologice moderne implementate la nivelul complexului au ca scop reducerea consumului de energie si a emisiilor implicite. In cadrul centrului este folosit un sistem integral de iluminare prin LED ce dispune de sisteme automate de comandă si control. Instalatiile de răcire sunt integrate intr-un sistem automat de management prin intermediul căruia vor fi monitorizate constant atat temperaturile interioare, cat si cele exterioare ale zonei de refrigerare.

 
  • Desfasuram de 4 ani programul Penny Buddy, care este un program care sustine consolidarea colaborarii in cadrul companiei si isi propune ca angajatii să se alăture initiativei de generare de solutii inovatoare, aplicabile in organizatie, care tin cont atat de imaginea de ansamblu, cat si de realitatea din magazin.
 
  • “Scoala de Carte si Meserii - Crestem profesionisti” este un program de formare profesională realizat după metoda germană, adică o imbinare bine echilibrată intre teorie si practică. Programul durează trei ani si este in parteneriat cu cinci licee din tară in locatiile – Timisoara, Sibiu, Brasov, Bucuresti si Buftea. La finalizarea cursurilor, elevii primesc o diplomă recunoscută international in meseria de comerciant-vanzător. Pe perioda stagiului de practică elevii primesc bursa lunară, transport si masa de praz ,iar la finalul proiectului elevii au oportunitatea de angajare in cadrul companiei. Totul se desfăsoară sub atenta supraveghere a Camerei de Comert si Industrie Romano-Germană (AHK Romania), in baza unui contract intre elev, părinte, companie si scoală. Pe scurt, Scoala de Carte si Meserii - Crestem profesionisti este calea spre o carieră de succes in meseria de comerciant-vanzător.
 
  • Traditie in promovarea din interior 70% middle management promovari din interior in vanzari.Posibilitatile de promovare in cadrul companiei sunt rapide si multiple. In cadrul Departamentului Vanzari am promovat colegi de pe pozitia de Sef Magazin pe pozitia de Inspector de Zona in proportie de 70% . Avem exemple de colegi care au urcat de la pozitia de Adjunct Sef Magazin pana la pozitia de Manager Regional Vanzari. In cadrul procesului de evaluare desfasurat in fiecare an, toti colegii nostrii care prin ambitie si implicare se evidentiaza, si care demonstreaza prin rezultatele obtinute, au posibilitatea sa promoveze pe o pozitie superioara.
2. Care sunt cele mai deosebite beneficii sau initiative interne de care se bucura angajatii?

Beneficii pentru vanzari si logistica: REWE Romania acorda angatilor care devin parinti, vouchere pentru achizitionarea scutecelor pentru nou-nascuti. De asemenea, vine in intampinarea nevoilor elevilor (copii ai angajatilor) oferind vouchere pentru achizitionarea rechizitelor scolare la inceperea anului scolar. Toti angajatii REWE Romania se bucura de asigurare medicala in sistemul medical privat. Angajatii din sediul companiei beneficiaza de transport gratuit si o masa calda pe zi e care o servesc in cantina proprie.
 
3. Descrieti-ne candidatul potrivit pentru dvs (soft skills si hard skills).

Prietenos, respectuos, bune abilitati de comunicare cu atitudine pozitiva, sa fie pasionat de ceea ce face si cu zambetul pe buze. Gandirea in solutii si dezvoltarea de alternative orientate catre client, reprezinta un plus. Este necesar sa fie capabil sa ia decizii atunci cand situatia impune, dornic sa se auto-depaseasca, muncitor si jucator de echipa cu abilitati foarte bune de colaborare.
 
4. Care poate fi parcursul profesional al unui angajat REWE?

Unul dintre traseele cele mai elocvente, este cel al Directorului de vanzari Regional, care pe parcursul a 10 ani a evoluat foarte frumos, pornind de la functia de Adjunct sef magazin, dezvoltandu-si abilitatile de team leader si management, in cadrul departamentului vanzari al companiei.

5.Care a fost cea mai inspirata intrebare primita de la un candidat in timpul interviului de angajare?

Daca suntem implicati in proiecte de voluntariat, si ce tip de cultura organizationala vor gasi in cadrul REWE.


6.Cum se derulează procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?

Dupa identificarea nevoii de recrutare, primul pas este comunicarea acestuia atat la nivel intern cat si la nivel extern cu ajutorul urmatoarelor instrumente: platforme on-line de recrutare, site-ul Penny Market, presa locala si radio, targuri de joburi. Urmeaza selectia CV-urilor si intocmirea unui pool de candidati compatibili cu cerintele postului, sesiunea de interviuri , intocmirea listei scurte si ofertarea candidatilor potriviti. Pentru pozitiile de management candidati sunt evaluate in urma unui Assessment Centre.

7.Ce mesaj doriti sa le transmiteti studentilor si profesionistilor care isi doresc o cariera de succes?

Sa gandeasca flexibil, sa fie deschisi provocarilor din punct de vedere profesional, sa valorifice oportunitatile in contextul actual de piata, in functie de domeniul de interes si sa nu uite ca fiecare profesionist a plecat de undeva de jos si cu multa ambitie si implicare au reusit sa ajunga acolo unde si-au dorit.

Nu uita ca REWE Group te asteapta la standul lor pe 13-14 la Angajatori de TOP Timisoara la Centrul Regional de Afaceri si pe 20-21 la Angajatori de TOP Bucuresti la Sala Palatului.

In plus, te invitam sa te dezvolti atat personal, cat si profesional participand la Skillshop-ul Viitorul tau cu Penny pe care il vor sustine vineri, 20 Octombrie, intre orele 13:45 – 14:30. Rezerva-ti un loc din timp pentru ca participarea este gratuita, insa locurile sunt limitate!
 
Inscrie-te la Angajatori de TOP Bucuresti