Brand Me sau cum ne ajuta brandul personal in cariera

 
Pregateste-te sa fii recrutat la Angajatori de TOP in aceasta toamna! Afla din interviul realizat de Hipo.ro impreuna cu Elena Gamulea - Head of HR G2Travel cum te ajuta brandul personal in cariera!

Probabil ca una dintre cele mai simple si elocvente definitii ale brandului personal apartine lui Jeff Bezos (CEO & Founder Amazon.com) – “Your brand is what other people say about you when you are not in the room.”
Daca va opriti un pic si reflectati asupra acestui lucru, sunt convinsa ca multi dintre voi se vor duce cu gandul la situatiile in care ati plecat de la un interviu intrebandu-va ce impresie ati lasat recrutorului sau care a fost impactul unei prezentari pe care ati sustinut-o in fata colegilor si a echipei de management, in incercarea de a-i convinge sa va sustina in implementarea unui nou proiect.

Pornind de la aceste exemple, voi incerca in continuare sa evidentiez cat de importanta este construirea unui brand personal si apoi dezvoltarea permanenta a acestuia in demersul nostru de a obtine jobul mult visat sau de a ne dezvolta in cadrul unei organizatii care rezoneaza cu valorile, aspiratiile si nevoile noastre.
In esenta totul este despre noi si sta doar in puterea noastra sa facem acest lucru pentru a avea succes.

Voi dezvolta mai departe cele doua situatii mentionate anterior facand referire la cateva aspecte concrete ce tin de brandul personal si la care trebuie sa fim atenti.

V-ati intrebat vreodata cat de mult conteaza imaginea si prima impresie pe care o faceti cand participati la un interviu de angajare?

O parte dintre voi ar putea spune ca nu ar trebui sa cantareasca foarte mult cum arati, ci ceea ce spui in fata unui recrutor.
Adevarul e ca lucrurile stau un pic altfel…nu e nevoie decat de 5 secunde pentru ca o persoana pe care o vedem pentru prima data sa isi faca o impresie despre noi. Subiectiva, superficiala sau nu, trebuie sa facem tot posibilul pentru ca aceasta sa fie una pozitiva. In caz contrar, ne va fi foarte greu sa o schimbam.

Cum reusim acest lucru?

Daca ne referim strict la imagine, trebuie sa avem un aspect ingrijit si sa ne alegem o vestimentatie decenta in care ne simtim confortabil si care sa se potriveasca si contextului. De exemplu, daca aplicam pentru un rol care presupune relatia directa cu clientii si ne prezentam la intalnire cu blugii sfasiati si un tricou cu mesaj    s-ar putea sa avem cel mai scurt interviu din viata noastra. Este adevarat ca tinuta nu reprezinta, insa, totul. Postura dreapta, privirea deschisa, zambetul, o strangere increzatoare de mana, vocea prietenoasa si o atitudine optimista sunt celelalte ingrediente care trebuie sa completeze imaginea.

Imaginea transmite un mesaj. Este foarte important ca mesajul nostru sa fie unul coerent, adica felul in care ne prezentam trebuie sa rezoneze cu ceea ce gandim, spunem si facem. Daca reusim sa transmitem acest lucru in timpul unui proces de selectie, atunci vom dovedi ca suntem autentici, stim sa ne autoevaluam corect iar ceilalti ne vor percepe asa cum ne vedem si noi.

Tot la capitolul imagine si autenticitate se impune sa adaugam o observatie importanta, e vorba de prezenta noastra in mediul online.

Postarile de pe Facebook, Instagram, Twitter, blogul personal sau profilul LinkedIn nu trebuie sa faca nota discordanta intre ele si mai ales nu trebuie sa transmita altceva fata de ceea ce suntem in realitate.

Este stiut faptul ca multi recruteri se uita pe profilele de Facebook ale candidatilor cu care urmeaza sa se intalneasca. Oricat de impecabil ar fi cv-ul unei persoane, niste fotografii care surprind nu tocmai cele mai inspirate instantanee de la o petrecere mai non conformista s-ar putea sa creeze o confuzie nedorita…J
Putem folosi toate aceste canale pentru a ne promova valorile, aspiratiile, pasiunile, hobby-urile, adaugand astfel o alta caramida importanta in construirea brandului nostru personal.
 

Sa ne indreptam acum atentia catre rolul brandului personal atunci cand vrem sa ne dezvoltam in cadrul companiei la care lucram.

Multi dintre noi cred ca daca avem performanta la locul de munca, o viitoare promovare va veni natural si fara vreun alt efort din partea noastra. Atingerea acestui obiectiv, de multe ori chiar intr-un timp scurt, este posibila daca ne schimbam perspectiva asupra propriei persoane, si anume, nu ne mai privim ca un angajat, ci ca pe propria companie.

Secretul?...Marketing si networking!

Inainte de a incepe propria nostra campanie de marketing trebuie sa stim foarte bine ce (sau, mai corect, pe cine) promovam.

1. Primul pas este autoanaliza…SWOT 
Facem un exercitiu de sinceritate si ne vom identifica atat punctele forte, cat si zonele de dezvoltare dupa care exploram oportunitatile pe care ni le ofera organizatia si eventualele provocari pe care va fi nevoie sa le depasim.

2. Al doilea pas este sa ne concentram pe punctele forte si sa le punem in valoarea pentru a ne face remarcati.
Cum reusim acest lucru? Exista mai multe modalitati prin care ne putem creste vizibilitatea in cadrul companiei.
 
  • Implicarea in proiecte transversale ne da sansa de a cunoaste activitatea altor colegi si ne ofera, in acelsi timp, o imagine de ansamblu a felului in care interactioneaza functiuni diferite din aceeasi organizatie.
  • O alta idee ar fi sa scriem articole in revista interna a companiei (daca exista) sau pe intranet.
  • Ne putem implica, de asemenea, in organizarea de evenimente destinate angajatilor (seminarii de dezvoltare personala, petreceri, iesiri cu colegii, evenimente sportive, redecorarea spatiului de lucru, etc).
  • Voluntariatul este o modalitate foarte buna prin care putem deveni cunoscuti de cati mai multi colegi. Putem organiza campanii de donare de sange sau de sustinere a unor organizatii caritabile (mai ales in preajma Craciunului, a Pastelui sau a zilei de 1 Iunie).
Acestea sunt doar cateva idei, dar ne putem folosi imaginatia si creativitatea intr-o sumedenie de alte moduri pentru a demonstra ca suntem genul de persoane care pot face diferenta si adauga plus valoare echipei si organizatiei din care facem parte.

Brandul nostru personal devine in felul acesta din ce in ce mai solid si mai atragator. Vom pleca din “pole position” in cadrul urmatorului proces intern de selectie pentru o pozitie de manager sau de specialist senior pentru ca am demostrat deja ca avem initiativa, abilitati de comunicare, relationare, leadership, organizare si spirit de echipa.

Nu putem sa incheiem acest elogiu adus brandului personal fara sa spunem ca el cere atentie, consecventa si perseverenta. Noi reprezentam cel mai important si valoros business si de aceea trebuie sa investim in el si sa-l dezvoltam permanent.

Elena Gamulea - Head of HR G2Travel
 
Acum te simti mai pregatit sa discuti cu recrutorii?
 
Testeaza ideile sugerate de Elena Gamulea interactionand cu reprezentantii companiilor la  conferintele si workshop-urile pregatite in cadrul celui mai mare targ de cariera din Romania, Angajatori de TOP!
Inscriere Angajatori de TOP Bucuresti Inscriere Angajatori de TOP Timisoara

Va recomandam si:

Participa la Prima Academie de Cariera @ Angajatori de TOP Timisoara