Nadia Dragoi, Studio Moderna: Orice angajat din cadrul companiei poate evolua profesional atata timp cat se implica in ceea ce face


 

Citeste 15 Interviuri cu Specialisti HR si afla secretele din culisele procesului de recrutare in 2016 >>



Nadia Dragoi a absolvit Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei in cadrul Universitatii din Bucuresti in 2002. Are o experienta profesionala de peste 14 ani in domeniul resurselor umane, iar in prezent ocupa functie de Human Resources Manager in cadrul companiei Studio Moderna Romania. Raspunsul intrebarilor lansate de Hipo.ro iti va oferi o viziune asupra procesului de recrutare din compania pe care o reprezinta, dar si sfaturi utile pentru ca tu sa te pregatesti eficient pentru interviu!


Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?

Procesul de recrutare este cel clasic: dupa postarea pozitiilor vacante pe canalele de comunicare interne si externe, recruiterii nostri se ocupa de selectia candidaturilor si contacteaza candidatii potriviti pentru interviul fata in fata. Folosim de asemenea interviul telefonic  atunci cand este necesar, mai ales in etapa de preselectie a candidaturilor.

Utilizam teste de cunostinte, de personalitate si aptitudinale cat si assesment center, in functie de natura si specificul pozitiei selectate. Pentru anumite pozitii, validarea candidatului are loc in urma interviului cu managerul departamentului din care face parte pozitia respectiva. In urma validarii cu managerul direct, candidatul va primi o oferta de angajare.


Care sunt cele mai frecvente intrebari utilizate in cadrul interviului de angajare?

Intrebarile pe care le utilizam sunt intrebari ce vizeaza competentele pe care cautam la candidatii nostri precum si intrebari situationale prin care dorim sa verificam comportamentul candidatilor in anumite situatii specifice cu care se vor confrunta la locul de munca. 


Ce apreciati cel mai mult la un candidat in timpul procesului de recrutare?

Apreciem atitudinea pozitiva, dorinta de a creste si de a se dezvolta, deschiderea cu care comunica dar nu in ultimul rand cunostintele si abilitatile profesionale.


Care sunt pozitiile pentru care gasiti cu dificultate candidati potriviti? De ce?

In trecut, am intampinat dificultati in identificarea unor candidati potriviti pentru anumite pozitii foarte specializate unde piata fortei de munca nu ofera atat de multe resurse.


Cum le recomandati candidatilor sa se pregateasca pentru interviurile de recrutare la distanta - telefonic, video, skype?

Le recomand candidatiilor sa aiba o tinuta adecvata si sa fie cat mai deschisi in comunicare. Sa raspunda cu calm la toate intrebarile adresate de recruiter si sa dea dovada de incredere in sine in momentul in care vorbesc despre realizarile personale. Practic, sa faca abstractie ca interviul are loc la distanta si sa fie cat mai naturali.



Cum le recomandati candidatilor sa abordeze discutia despre salariu in cadrul interviului de angajare?

Discutia despre salariu la interviu nu trebuie privita ca un subiect tabu insa le-as recomanda o abordare potrivita, la momentul oportun. Graba candidatului de a aborda acest aspect poate indica o motivatie superficiala referitoare la job. De asemenea, le recomand candidatilor sa nu se supraevalueze si sa aiba asteptari salariale realiste in raport cu nivelul propriu de cunostinte si abilitati.


Care a fost cea mai inspirata intrebare primita de la un candidat in timpul interviului de angajare?

Nu stiu daca as putea mentiona cea mai inspirata intrebare venita din partea candidatilor. Majoritatea intrebarilor “inspirate” au facut referire la specificul si strategia business-ului, cultura organizationala a companiei, posibilitatea avansarii in cariera etc.


Ce urmariti prin programele de recrutare pentru Juniori lansate in companie?

Prin programele de recrutare pentru juniori, urmarim sa ne marim echipa prin identificarea candidatilor care isi doresc sa faca performanta in domeniul vanzarilor. Ne dorim persoane sociabile, care interactioneaza cu usurinta cu diferite personalitati,  carora le place sa vanda si sa aiba succes si nu in ultimul rand isi doresc sa creasca alaturi de noi.


Cum sunt motivati angajatii-cheie sa ramana in companie pe termen lung? 

Angajatii cheie si nu numai, beneficiaza de bonusuri de performanta, au beneficii de natura nonfinanciara, acces la programe de traininguri specifice pentru dezvoltarea carierei, activitati de relaxare si wellbeing, oportunitati de avansare la nivel international, etc., instrumente ce urmaresc sa ii loializeze si sa ii retina pe termen lung in cadrul companiei.


De ce are nevoie un angajat al companiei dumneavoastra pentru a avansa si evolua din punct de vedere profesional? 

Orice angajat din cadrul companiei, indiferent de departament, poate evolua profesional atata timp cat se implica in ceea ce face, este orientat spre rezultate, are  o atitudine pozitiva si este deschis pentru invatare si dezvoltare. Este acea persoana motivata si determinata sa treaca la urmatoarea etapa, care intelege foarte bine business-ul si reuseste sa fie un exemplu pentru ceilalti.


Ce alte informatii doriti sa comunicati candidatilor?

Le recomand candidatilor sa se implice cat mai mult in dezvoltarea lor personala si profesionala, fie ca sunt activitati de voluntariat, fie ca sunt  workshopuri si  training-uri ori conferinte. Studentilor si absolventilor le recomand sa se inscrie la internshipuri sau sa accepte un job part-time si indiferent de obstacole sa isi pastreze ambitia si curajul. In concluzie, sa nu rateze nicio oportunitate care le poate oferi acumulare de cunostinte si dezvoltare de competente, sa fie pozitivi si entuziasti in comunicare.


Despre companie:

Studio Moderna este cea mai mare companie de marketing direct si e-commerce din regiunea central si est europeana, fiind fondata in Slovenia in anul 1992, avand peste 4000 de angajati la nivel international si operatiuni in peste 22 de tari.

Studio Moderna s-a infiintat in Romania in anul 2002 si numara aproximativ 800 de angajati. Compania are 35 de magazine proprii in tara si 2 Call-Centere: in Bucuresti si in Targu Mures. Studio Moderna deţine propriile branduri de succes, lideri pe pietele in care sunt prezente: Dormeo, Delimano, Top Shop, Walkmaxx, Wellneo, Liveactive.