Monica Scrob, Haufe-Lexware Romania: Ne dorim ca toti colegii nostri sa fie cheie in proiectele din care fac parte


 

Citeste 15 Interviuri cu Specialisti HR si afla secretele din culisele procesului de recrutare in 2016 >>



Monica Scrob este pasionata de domeniul resurselor umane inca din perioada facultatii cand a intrat prima data in contact cu proiecte de acest gen in organizatii studentesti. A acumulat deja peste 8 ani de experienta in aria recrutarii si selectiei de personal si continua sa o faca alaturi de echipa Haufe. Afla direct de la ea cum decurge procesul de recrutare in cadrul companiei pe care o reprezinta si care sunt abilitatile de care ai nevoie pentru a obtine un job!


Ce tip de candidati cautati de obicei?

In alegerea unui potential nou coleg, ne intereseaza sa descoperim comportamente pe care le apreciem si le incurajam si in interiorul echipelor noastre existente: pasiune pentru software, flexibilitate si proactivitate, abilitati de lucru in echipa.
 
Job-uri disponibile in prezent.
Cautam in momentul de fata colegi noi in echipa noastra de testare, dar suntem deschisi si interesati constant sa cunoastem alti specialisti in domeniu, pasionati ca si noi de software. 


Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?

Procesul nostru de selectie il dorim a fi cat mai eficient si orientat pe specificul rolului pe care candidatul ar urma sa il aiba: 1-2 interviuri pentru a cunoaste candidatul si a clarifica aspectele referitoare la jobul oferit de noi si la experienta candidatului; o etapa de testare specifica rolului.


Care sunt cele mai frecvente intrebari utilizate in cadrul interviului de angajare?

Incercam sa evitam o structura rigida de intervievare cu intrebari standardizate si ne raportam fata de interviu ca si fata de orice alta discutie, bineinteles dirijata de pasiunile si interesele noastre si ale candidatului.


Ce apreciati cel mai mult la un candidat in timpul procesului de recrutare?

Apreciem deschiderea persoanelor cu care intram in contact, atat in cadrul unui interviu cat si cu ocazia diverselor evenimente in care ne implicam. Oferim transparent informatii despre noi, oportunitatile noastre si dificultatile intalnite, prin urmare asteptam sa fim rasplatiti si tratati la fel.



Care sunt pozitiile pentru care gasiti cu dificultate candidati potriviti? De ce?

Intampinam dificultati in cazul rolurilor mai nisate, care presupun o experienta extinsa si un numar mai limitat de candidati specializati.

Cum le recomandati candidatilor sa se pregateasca pentru interviurile de recrutare la distanta - telefonic, video, skype?

Avem aceeasi abordare deschisa si in ceea ce priveste discutiile cu candidati la distanta. Singurul sfat diferit ar fi sa se asigure inaintea interviului ca toate echipamentele folosite functioneaza, pentru a nu avea dificultati tehnice in a ne vedea/auzi. De preferat discutia sa fie video, fiind mai personala pentru ambele parti.


Cum le recomandati candidatilor sa abordeze discutia despre salariu in cadrul interviului de angajare?

Aspectul beneficiilor cat si cel legat de partea salariala il aducem chiar noi in discutie. Suntem multumiti ca putem evalua corespunzator nivelului de experienta fiecare coleg si tinem cont constant de toate ajustarile care au loc in piata. Putem sa ne mandrim cu faptul ca atat beneficiile cat si nivelurile noastre salariale sunt pozitionate in partea superioara a pietei. 


Care a fost cea mai inspirata intrebare primita de la un candidat in timpul interviului de angajare?

Incurajam candidatii sa puna cat mai multe intrebari pentru a-si clarifica tot ceea ce tine de noi si de potentialul sau rol, fie in timpul interviului de angajare sau cu orice alta ocazie in care interactionam. Ne pastram destul de aproape de comunitatea IT din Timisoara prin participare si organizare de meetupuri si alte evenimente, in cadrul carora ne pot adresa intrebari diverse. Toate intrebarile lor sunt inspirate si speram ca si raspunsurile noastre sunt pe masura!



Ce urmariti prin programele de recrutare pentru Juniori lansate in companie?

Organizam anual o perioada de practica de vara urmata de un internship de un an pentru studenti sau proaspat absolventi. Scopul nostru este acela de a pune la dispozitia juniorilor, toate uneltele de invatare necesare pentru o integrare cat mai usora in echipele noastre de proiect sau pur si simplu pentru a descoperi impreuna care e directia pe care doresc sa o urmeze. Ne bucuram sa evaluam acest program ca fiind unul de success, prin intermediul caruia in fiecare an alaturam minim 3 colegi noi. 


Cum sunt motivati angajatii-cheie sa ramana in companie pe termen lung?

Ne dorim ca toti colegii nostri sa fie cheie in proiectele din care fac parte. Din acest motiv punem la dispozitie intregul pachet de beneficii care sa ii poata propulsa in directia dorita pe fiecare in parte. Investim timp pentru a intelege cat mai bine care sunt nevoile echipelor noastre si pentru a ne ajusta pachetul de beneficii. Pe langa mediul de lucru, care este unul flexibil si cu diverse optiuni de relaxare (ping-pong, fussball, xbox etc), le punem la dispozitie accesul la o multitudine de platforme de training, carti, conferinte locale si internationale, evenimente tehnice, dar si alte beneficii care sa acopere nevoile lor ca: pachet medical, stomatologic, oftalmologic, sporturi diverse, cursuri de limba germana etc.


De ce are nevoie un angajat al companiei dumneavoastra pentru a avansa si evolua din punct de vedere profesional?

Comunicam constant cu angajatii nostri pentru a sti care sunt aspiratiile lor. Luand in considerare directia dorita de dezvoltare, le punem la dispozitie metodele prin care pot sa ajunga acolo si cautam de fiecare data sa oferim locul potrivit pentru persoana potrivita. Ce ne asteptam de la colegii nostri pentru asta? Sa fie deschisi in a-si comunica interesele si sa fie proactivi si implicati in propria dezvoltare pentru a le atinge.


Ce parere aveti despre lucrul remote? Vi se pare o idee fezabila in cadrul companiei si tipului de activitate?

In momentul de fata oferim colegilor posibilitatea de a lucra 2 zile pe saptamana de acasa. Avem toata infrastructura necesara pentru a facilita acest beneficiu si ne bucuram sa observam ca se apeleaza la aceasta optiune.


Ce alte informatii doriti sa comunicati candidatilor?

Mentinem actualizate informatiile cu privire la joburi pe site-ul nostru official: www.hafe-lexware.com. Suntem de asemenea activi pe pagina noastra de facebook unde pot afla mai multe despre activitatile noastre extra taskurilor din proiecte: Haufe-Lexware Romania.


Despre companie:

Grupul Haufe se numara printre cele mai inovative companii din domeniul media si software, cu produse si servicii in domenii precum cel juridic, comercial, fiscal, HR etc. Suntem prezenti pe piata IT din Timisoara din iunie 2010, printr-un centru de cercetare si dezvoltare software. La 5 ani de la lansarea pe piata IT locala, avem un numar de aproape 80 de specialisti care activeaza in proiecte comune cu colegii nostri din Freiburg (Germania), St. Gallen (Elvetia) si alte locatii worldwide, pentru dezvoltarea de aplicatii mobile, desktop si web. In proiectele noastre, folosim o gama variata de tehnologii, de la spectrul Java, C++/C# pana la testare automata. Echipa noastra din Timisoara este dinamica si in continua crestere, iar la baza rezultelor noastre si a succesului din ultimii ani sta pasiunea comuna pentru software.