Mirela Stere, Macromex: In Macromex oamenii sunt apreciati si valorizati pe baza rezultatelor pe care le au


 

Citeste 15 Interviuri cu Specialisti HR si afla secretele din culisele procesului de recrutare in 2016 >>



Mirela Stere este Director Resurse Umane in cadrul Macromex din anul 2004. Este pasionata de arta, considera ca niciodata nu este prea tarziu pentru a-ti urma visul si merge in fiecare zi cu zambetul pe buze la serviciu. Afla cum si-a inceput Mirela Stere cariera, ce inseamna Maxcromex, care sunt joburile disponibile in cadrul companiei si cum decurge procesul lor de recrutare din interviul realizat de echipa Hipo.ro.


Ce tip de candidati cautati de obicei?

Macromex este compania care permite o experienta diferita, mult mai creativa si profunda. Am creat in interior un mediu fertil, un atelier de idei in care totul pare mai usor de realizat. Este un mediu extrem, pasional si plin de provocari. Toate proiectele de succes ale companiei nu ar fi fost posibile fara starea de spirit cu totul speciala din Macromex.

Cautam in viitorii nostri colegi aceleasi valori care ne definesc ca si echipa: atentia la detalii, determinarea, pasiunea, asumarea riscurilor, gandirea creativa si capacitatea de a anticipa trenduri.

In Macromex oamenii sunt apreciati si valorizati pe baza rezultatelor pe care le au, dar si pe baza modului in care acestea sunt obtinute. Tocmai de aceea vrem sa stii ca evaluam performanta in functie de urmatoarele criterii:
  • productivitate
  • comunicare
  • creativitate
  • responsabilitate
  • relationare
  • dezvoltare personala continua
Job-uri disponibile in prezent

Toate joburile disponibile sunt afisate in timp real pe pagina de cariere a companiei.
 
Te asteptam in echipa noastra formata din urmatoarele departamente: Vanzari, Marketing, Logistica, Supply Chain, Trading, Calitate, Contabilitate, Financiar, Administrativ, HR, Legal, IT.

Pe aceeasi pagina de cariere avem si sectiunea Internship – destinata studentilor din anii terminali, absolventilor de studii superioare si, nu in ultimul rand, tuturor tinerilor care doresc sa isi inceapa traseul profesional intr-o companie fascinanta.


Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei? 

Folosim instrumente complexe de evaluare si indrumare in cariera si suntem pregatiti sa dezvoltam punctele forte ale oricarui coleg dornic sa invete, sa munceasca cu aceeasi pasiune ca a noastra, sa persevereze in fiecare zi, sa fie parte a unei echipe performante de specialisti. Procesul de recrutare este customizat pe tipuri de pozitii: manageriale, de specialitate, non-manageriale. Folosim interviurile individuale directe sau pe skype, teste pentru masurarea compatibilitatii canditatilor cu pozitiile pentru care aplica, teste pentru masurarea abilitatilor manageriale, teste create de companie, pentru job-uri care implica creativitatea (de ex. in cadrul departamentului Marketing), proba de lucru – in cazul soferilor de distributie, teste de lb. engleza sau Excel si exemplele pot continua. In cadrul internship-urilor am evaluat eseurile aplicantilor dupa un prim interviu cu specialistul HR si un al doilea cu managerul de departament. Suntem creativi si flexibili, asa cum ne dorim sa fie si candidatii.   



Care sunt cele mai frecvente intrebari utilizate in cadrul interviului de angajare? 

Intrebarile sunt personalizate pentru fiecare candidat in parte. Dar indiferent de pozitia pe care ar urma sa o ocupe in companie, de experienta, de nivelul de management, sunt foarte interesata sa aflu daca cel/cea din fata mea stie ceva despre companie si in cazul unui raspuns pozitiv sa aflu si ce stie. Vreau sa aflu daca valorile personale ale candidatilor se aseamana valorilor noastre. Vreau sa aflu daca cel/cea din fata mea este creativ/a, curios/curioasa si nu in ultimul rand vreau sa inteleg care este motivatia sa lucreze alaturi de noi, ce este pregatit/a sa ofere si ce anume considera ca trebuie sa primeasca.


Ce apreciati cel mai mult la un candidat in timpul procesului de recrutare?

Apreciez entuziasmul, curiozitatea, determinarea si seriozitatea.


Care sunt pozitiile pentru care gasiti cu dificultate candidati potriviti? De ce?

Provocarea cea mare este in a gasi blue color care sa munceasca in cele doua platforme logistice si mai ales in Edenia high-bay, platforma logistica situata in Campia Turzii, in care temperatura este de -24 grd. 


Cum le recomandati candidatilor sa se pregateasca pentru interviurile de recrutare la distanta - telefonic, video, skype?

In acelasi mod in care se pregatesc si pentru interviul fata in fata. Distanta nu mai reprezinta o bariera in comunicare.


Cum le recomandati candidatilor sa abordeze discutia despre salariu in cadrul interviului de angajare? 

Onest. Avem o tara culturala in a declara in mod deschis care ne sunt asteptarile salariale. In alte culturi sa-ti definesti de la primul interviu asteptarile salariale nu reprezinta nimic deplasat. Din contra, este o dovada de incredere si de respect fata de interlocutor. Ce nu inteleg candidatii sau de ce ezita sa isi defineasca asteptarile? Un motiv ar fi acela ca nu stiu exact care este nivelul venitului pentru pozitia pentru care concureaza. Iar a doua greseala este aceea ca incearca sa-si negocieze salariul intr-un moment al procesului de selectie in care nu este vorba despre nici o negociere.     



Care a fost cea mai inspirata intrebare primita de la un candidat in timpul interviului de angajare? 

De ce imi place sa lucrez la Macromex?


Ce urmariti prin programele de recrutare pentru Juniori lansate in companie? 

Internship-ul este un program de practica, training on the job, care se adreseaza de regula studentilor in ultimii ani de studiu, proaspat absolventilor sau masteranzilor, pentru a castiga experienta si pentru a-si incepe timpuriu constructia unei cariere. In programul nostru absolventii au ocazia de a face tranzitia de la ce au acumulat ca si informatie in mediul universitar, la activitate concreta. Obiectivul programului de internship este de a identifica tineri talentati, dornici sa invete, tineri pe care ii vom familiariza cu climatul organizational, cu misiunea si viziunea Macromex si care vor devenii membrii echipei noastre.


Cum sunt motivati angajatii-cheie sa ramana in companie pe termen lung? 

Avem o multime de beneficii extra-salariale, programe motivationale, programe de instruire, iar imaginile vorbesc de la sine. 

Dintre beneficiile si programele motivationale mentionez:
  • Programul “Partener de incredere”, in care colegii care aniverseaza 5 ani in cadrul companiei sunt premiati cu o diploma si un ceas elvetian personalizat, simbol al trecerii timpului;
  • Beneficiile medicale;
  • Pauza de fructe;
  • Tichetele de masa;
  • Pachete cu produse de sarbatori: Paste, Craciun;
  • Tichete cadou de 1 Iunie;
  • Decontarea transportului pana si de la serviciu spre casa pentru anumite categorii de personal;
  • Acces la activitati sportive prin card sau decontarea acestora (de ex. inscriere la competitii sportive, inchiriere teren fotbal, inchiriere pista popice, altele);
  • Asigurare colectiva de accident;
  • Cafeterie (fise pentru cafea/ceai);
  • Program de lucru personalizat pentru finalizare studii;
  • Acces la formare profesionala (cursuri de limbi straine, cursuri stivuitoristi, cursuri financiar-contabile, cursuri de vanzari, participarea la conferinte);
  • Biblioteca virtuala cu suport de curs pe sps (share point services) – intranetul companiei;
  • Mini-biblioteca cu carti de specialitate sau suport de curs la departamentul Resurse umane;   
  • Acces la asociatii profesionale;
  • Ajutor material in situatii de urgenta: interventie chirurgicala sau boala grava neasteptata (nu cronica);
  • Bonus de pensionare egal cu 3 salarii;
  • Inghetata gratuita in perioada verii.
Dupa cum se vede plaja beneficiilor si programelor motivationale este foarte extinsa si adresata tuturor categoriilor de angajati.


De ce are nevoie un angajat al companiei dumneavoastra pentru a avansa si evolua din punct de vedere profesional? 

De pasiune, ambitie, curaj, spirit de echipa, integritate si rezultate


Ce parere aveti despre lucrul remote? Vi se pare o idee fezabila in cadrul companiei si tipului de activitate? Derulati astfel de programe? 

Specificul companiei nu se preteaza la lucrul remote dar suntem flexibili sa testam orice varianta ne face mai eficienti.


Despre companie: 

De peste 20 ani, Macromex este liderul in industria de produse alimentare, pe segmentul de produse congelate si refrigerate. Experienta in domeniu, pasiunea de a fi mereu cu un pas inainte, profesionalismul intregii echipe, calitatea produselor, curajul de a ne asuma riscuri si viteza de reactie la oportunitatile si schimbarile pietei au determinat o evolutie constanta si sustinuta a companiei.

Dorinta noastra, de a oferi ce-i mai bun, a avut ca rezultat natural dezvoltarea unor branduri de succes pe piata din Romania si nu numai. Reputatia si puterea acestor branduri sunt dovada clara pentru care Macromex este astazi un etalon in cadrul industriei. 

Macromex in cifre:
  • Companie 100% romaneasca;
  • Cifra de afaceri in 2015: 110 milioane euro;
  • 6 divizii de vanzari: Retail, IKA, Ice, Bakery, HORECA, Trading;
  • Peste 400 angajati;
  • Peste 1.700 produse in portofoliu;
  • Peste 11.000 clienti;
  • 2 centre de distributie si 5 puncte de cross-docking.