Mirela Dragnea, Royal Global Investment: Ne dorim sa construim un pool de talente din care sa alegem viitorii team leader, manageri de retentie si manageri de portofoliu


 

Citeste 15 Interviuri cu Specialisti HR si afla secretele din culisele procesului de recrutare in 2016 >>



Mirela Dragnea este HR Manager in cadrul Royal Global Investment. Ea si-a inceput cariera ca Brand Manager, intr-un domeniu total diferit. Schimbarea profesionala s-a transformat intr-o meserie de suflet, in care s-a dezvoltat intr-un timp foarte scurt insa cu foarte multa munca si ambitie. Afla cum se deruleaza procesul de recrutare in compania pe care o reprezinta si, de ce nu, cum poti face o schimbare castigatoare in cariera!


Ce tip de candidati cautati de obicei?

Cautam tineri absolventi de studii economice, politice sau cu profil umanist pentru colaborare full time in cadrul unui contract pe perioada nedeterminata.

Majoritatea pozitiilor sunt de entry level deoarece compania investeste foarte mult in  programe intensive de training pentru formarea viitorilor consultanti financiari. De asemenea, promovarea pentru pozitii de middle-management se realizeaza pe baza unor criterii de performanta si in 95% din cazuri, alegem angajati din interiorul companiei.
De anul acesta am introdus si un program de internship platit pentru studenti care au posibilitatea sa lucreze part time iar dupa terminarea studiilor pot opta pentru un program full time.
 
Job-uri disponibile in prezent.
  • Junior Account Manager cu limbi straine: German, Spanish, Arab, Italian, English
  • Consultant financiar pentru departamentul Romania, unde nu sunt necesare cunostinte avansate de limbi straine
  • Presale representative, part time
  • Assistant Manager
  • Team Lead/Senior Account Manager, se adreseaza candidatilor care au minim 12 luni experienta pe piata internationala de capital


Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?

In functie de numarul participantilor la interviu, sustinem interviuri de grup, interviu individual pentru anumite competente lingvistice si o etapa de evaluare a aptitudinilor de vanzare daca se trece de prima si a doua etapa
Etapele procesului de recrutare ar fi:
  • Prima intalnire a candidatului este cu managerul de HR
  • A doua discutie este cu managerul echipei de vanzari
  • A treia etapa consta din cateva intalniri in care sunt testate abilitatile de vanzare/comunicare iar candidatul primeste mai multe informatii despre instrumentele de lucru, principiile din piata de capital etc

Daca candidatul trece de cele 3 etape, ajunge in faza de pregatire a dosarului pentru angare: acte, medicina muncii, onboarding.
 



Care sunt cele mai frecvente intrebari utilizate in cadrul interviului de angajare?

Care sunt domeniile in care te descurci cel mai bine? Ce iti place sa faci cel mai mult?
Ce crezi ca ar trebui sa imbunatatesti la tine? Ce oportunitati targetezi in dezvoltarea ta profesionala? Care este planul tau de cariera? In ce domeniu te vezi atingand excelenta?

De ce ai ales sa urmezi facultatea x? Ce materie de studiu ti-a placut cel mai mult? Cum a fost experienta la ultimul tau loc de munca sau internship. Ce ai invatat din acea experienta? Ce ti-a placut/ce nu ti-a placut in cee ace faceai sau in acel mediu organizational.

Te-as ruga sa dai un exemple de greseala in cadrul taskurilor de la un loc de munca anterior si sa detaliezi cum ai reparat acea greseala si ce ai invatat din ea.


Ce apreciati cel mai mult la un candidat in timpul procesului de recrutare? 

Sinceritatea si motivatia de a reusi. Cautam “hungry people”,  oameni care sunt hotarati sa se dezvolte, sa nu renunte la primele incercari si obstacole, sa invete altfel decat pe bancile facultatii si sa isi realizele visele.


Care sunt pozitiile pentru care gasiti cu dificultate candidati potriviti? De ce? 

Account manager pentru Divizia Internationala unde sunt necesare cunostinte avansate de limbi straine. Deoarece in acest moment cererea de tineri care au aceste aptitudini este mult mai mare decat acum cativa ani.


Cum le recomandati candidatilor sa abordeze discutia despre salariu in cadrul interviului de angajare?

Candidatii sunt intrebati care sunt asteptarile lor salariale iar HR Managerul si ulterior managerul le explica in detaliu pachetul salarial format dintr-o parte fixa care sa ofere angajatului un confort indiferent de rezultate si o grila competitiva de bonusuri si comisioane, specifica domeniului de vanzari.


Care a fost cea mai inspirata intrebare primita de la un candidat in timpul interviului de angajare?

Ce asteptari are compania/managerul de la noul membru al echipei?




Ce urmariti prin programele de recrutare pentru Juniori lansate in companie?

Sa dezvoltam potentialul si sa formam oameni care isi pot descoperi alaturi de noi o pasiune transformata cu timpul intr-o meserie cu mari satisfactii atat financiare cat si profesionale.

De asemenea, ne dorim sa construim un pool de talente din care sa alegem viitorii team leader, manageri de retentie si manageri de portofoliu.


Cum sunt motivati angajatii-cheie sa ramana in companie pe termen lung?

  • Traininguri de specialitate si de dezvoltare personala
  • Oportunitati de promovare pe termen mediu si scurt, in functie de performante
  • Pachet salarial motivant
  • Concursuri de vanzari
  • Teambuilding indoor si outdoor


De ce are nevoie un angajat al companiei dumneavoastra pentru a avansa si evolua din punct de vedere profesional?

Sa demonstreze seriozitate, ambitia de a se dezvolta si capacitatea de a se focusa pe obiectivele agreate cu managerul.


Ce alte informatii doriti sa comunicati candidatilor?

Este un job in care in fiecare zi inveti ceva nou si chiar daca ziua de munca incepe totdeauna cu acelasi “morning meeting”, in care se discuta stirile si evenimentele politico-economice din intreaga lume, fiecare zi e diferita de cealalta. Nu ai cum sa te plafonezi, nu ti se permite acest lucru, si nu astepti ani de zile sa fii promovat. E un domeniu in care poti avansa repede in cariera, de la junior account manager, la senior account manager, trainer in cadrul echipei de vanzari, manager de echipa, portfolio manager, trader, retention manager sau, de ce nu, antreprenor, ca partener afiliat al companiei de brokeraj in care ai crescut. In acest business, cei buni se detaseaza rapid de ceilalti, iar promovarea este bazata strict pe criterii performanta. Altfel business-ul nu ar putea functiona pe termen lung.

Despre companie: 

Royal Global Investment este o companie internationala cu o retea extinsa de parteneri afiliati, la nivel local si international, care faciliteaza clientilor sai tranzactionarea CFD-urilor si a altor instrumente de pe piata internationala de capital.

Principiile de baza pentru selectarea platformelor de tranzactionare ale companiei includ grafice avansate si instrumente analitice, un sistem integrat de management al riscurilor si ordine de piata complexe, precum ordinele de tip stop-loss si take-profit. Sunt puse la dispozitia clientilor din intreaga lume peste 200 de instrumente financiare, incluzand schimburi valutare, indici bursieri, marfuri si actiuni, aceste ordine de tranzactionare avand loc in timp real, prin intermediul unei platforme de tranzactionare online.