Liliana Pastragus, Open Mind Group: O atitudine pozitiva si deschisa spre comunicarea si relationarea cu cei din jur poate constitui un bun punct de plecare


 

Citeste 15 Interviuri cu Specialisti HR si afla secretele din culisele procesului de recrutare in 2016 >>



Liliana Pastragus este Coordonator Compartiment Recrutare la Open Mind IASI. Grupul Open Mind a fost infiintat in anul 2007 cu o echipa de numai 10 angajati avand un vis, aceleasi valori si o pasine comuna pentru comunicare. Afla care este procesul de recrutare al companiei si modul in care poti face parte dintr-o echipa de profesionisti!


Ce tip de candidati cautati de obicei?

In primul rand candidati care vorbesc foarte bine limba italiana si care au cunostinte mediu-avansat de operare PC. Persoane foarte comunicative si empatice carora le place sa stea de vorba cu oamenii si care leaga foarte rapid amicitii/prietenii cu oameni din toate clasele sociale, cu o inclinatie nativa spre persuasiune, care isi doresc sa invete si sa se perfectioneze pentru a-si atinge obiectivele propuse. Persoane de actiune, perseverente, muncitoare, atente la detalii, competitive.

Job-uri disponibile in prezent.
  • Operator comercial limba italiana
  • Team leader limba italiana
  • Operator data entry


Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei? 

Procesul de recrutare incepe chiar din momentul in care candidatul aplica pentru postul dorit prin analizarea CV-ului si programarea interviului. Urmeaza interviul individual unde in general se urmareste nivelul de limba italiana si se prezinta detaliat activitatea companiei si apoi interviul de grup unde sunt urmarite si alte abilitati si cunostinte necesare activitatii de telemarketing si teleselling.


Care sunt cele mai frecvente intrebari utilizate in cadrul interviului de angajare? 

Sunt cam 10 puncte esentiale pe care le urmarim in intrebarile din cadrul interviului :
 
1. Cunostinte si abilitati de baza necesare pentru postul la care candidatul a aplicat.
Este esential sa intelegem daca avem un punct de plecare, ce eforturi si cat timp trebuie investit in procesul de formare pentru fiecare persoana in parte.
2. Experiente de munca, profesionale.
Orice element din experienta profesionala a candidatului care poate fi corelat cu activitatea pe care o desfasuram este semnificativ: pornind de la voluntariat si alte experiente profesionale similare jobului pana la experienta in domeniu. Experienta face diferenta in ceea ce priveste timpul alocat formarii dar nu este un element absolut indispensabil. Foarte multi angajati care au devenit ulterior operatori de top, au intrat in aceasta companie fara a avea experienta in domeniu.
3. Capacitatea de a relationa in mod contructiv si pozitiv cu clientii.
O atitudine pozitiva si deschisa spre comunicarea si relationarea cu cei din jur poate constitui un bun punct de plecare de asemenea. Un bun comunicator va fi cu siguranta un bun vanzator!
4. Munca in echipa.
Este important pentru acest tip de activitate ca fiecare angajat sa constientizeze rolul lui in companie atat ca angajat cat si in raport cu echipa. Obiectivele sunt trasate individual dar toti trebuie sa reuseasca sa vada care este si obiectivul comun. Doar un singur angajat nu poate duce in spate toata activitatea companiei. Numai intelegand ca lucram toti la atingerea aceluiasi obiectiv putem face performanta si putem dezvolta pe mai departe activitatea companiei si implicit acorda astfel fiecarui angajat in parte beneficiile pe care le merita.
5. Capacitatea de a rezolva probleme intr-un timp relativ scurt.
Vanzarea la telefon este o activitate care cere rapiditate in gandire si in comunicare. Orice pauza poate transmite clientului impresia de neprofesionalism sau neincredere. De multe ori clientul poate obiecta sau intreba ceva si trebuie gasit un raspuns, o solutie in cel mai scurt timp posibil.
6. Capacitatea de a invata in scurt timp.
Pentru cineva fara experienta multitudinea de informatii poate parea coplesitoare acolo unde nu exista metoda si capacitatea de a structura, planifica si invata lucruri noi. Multe dintre notiuni sunt deja cunoscute de catre candidat din experienta sa de comunicare si relationare de zi cu zi, trebuie doar sa le constientizeze si sa le foloseasca adaptate noului tip de activitate. De aceea trainingul se bazeaza foarte mult pe experiente practice care il pot ajuta pe operator sa inteleaga toate mecanismele si dinamicile comunicarii eficiente in acest sector de activitate.
7. Toleranta la stress.
In toate domeniile unde se lucreaza in legatura directa cu oamenii, pot aparea momente in care nu reusim poate sa gestionam foarte bine tensiunea data de interpretarea gresita a unor situatii sau de conflicte minore create din cauza neintelegerii unor mesaje in procesul comunicarii si in relatiile cu ceilalti. Rabdarea, informatia corecta, comunicarea deschisa corelate cu experienta sunt elemente care pot  elimina acest tip de discomfort.
8. Motivatia
Tot procesul de formare si inductie poate fi fara sens daca viitorului angajat ii lipseste motivatia si determinarea. Fiecare candidat poate avea o motivatie diferita dar important ca aceasta sa existe si trebuie apoi doar identificata, sustinuta si dezvoltata permanent.
9. Capacitatea de persuasiune
Sunt persoane care reusesc sa influenteze mai mult decat altii, care pot convinge mai usor si in viata de zi cu zi pe ceilalti schimband o atitudine, un comportament, persoane care fac acest lucru foarte natural si care desigur vor da randament mai repede dar aceasta capacitate se poate de asemenea dezvolta in timp prin invatarea unor tehnici si  principii solide.
10. Capacitatea de a comunica si de asculta
Pentru a putea comunica eficient si convinge este nevoie nu numai de cuvinte si tehnici. De obicei cumparam de la persoane in care avem incredere sau pe care le consideram asemanatoare noua. De accea un bun vanzator nu este numai un bun comunicator la nivel verbal, paraverbal si nonverbal: comunicarea presupune si abilitatea de a asculta nevoile si dorintele interlocutorului si de a empatiza cu acesta pentru a putea prezenta produsul sau serviciul din perspectiva nevoilor clientului si nu din perspectiva nevoilor proprii. Ceea ce pentru mine are relavanta pentru o alta persoana poate fi total nesemnificativ. In plus, ascultandu-i pe ceilalti ne putem mai usor apropia de ei, facandu-i sa se simta ascultati, intelesi, importanti fiind in definitiv si un element ce tine de educatie, de relatii interumane.


Ce apreciati cel mai mult la un candidat in timpul procesului de recrutare?

Modul in care reuseste sa se puna in valoare fara a deveni arogant.

De obicei la celalat pol se alfla candidatul caruia ii lipseste increderea in potentialul pe care il ascunde si, de foarte multe ori, ma simt nevoita sa-l “ajut” sa se prezinte cu adevarat, sa iasa la lumina. Cand intalnesc o persoana care se cunoste indeajuns ca sa ma poata convinge (aratandu-mi astfel  ca va reusi sa isi cunoasca si sa convinga si viitorii clienti) interviul devine o discutie foarte placuta. Imi plac oamenii care zambesc, care se deschid, care tind sa isi descopere si sa-si dezvolte laturile pozitive, cei care nu se tem de noi provocari, de... viata!

Dostoievski spunea: "Daca vrei să cunoşti un om cu adevarat, nu te obosi sa analizezi felul în care tace, în care vorbeste, in care plange sau cat de mult il entuziasmeaza ideile nobile. Trebuie doar sa il privesti razand. Un om care rade din suflet e un om bun."

Un om bun reuseste sa empatizeze cu ceilalti si manifesta intelegere si rabdare fata de client. Fiecarui client trebuie sa ii vorbesti “pe limba lui”e ca sa te asculte cu adevarat!


Care a fost cea mai inspirata intrebare primita de la un candidat in timpul interviului de angajare?

Cand incepem? :)


Despre companie:

Grupul Open Mind a fost infiintat în anul 2007 cu o echipa de numai 10 angajati avand un vis, aceleasi valori si o pasine comuna pentru comunicare. Apoi incet incet aceasta echipa  s-a marit, reusind prin vivacitatea, determinarea si puterea lor de convincere sa ii faca si pe ceilalti sa vada potentialul acestei companii. S-au deschis alte sedii si proiecte in care s-a investit multa munca, timp si pasiune rezalizand astfel rezultate foarte frumoase care ne permit sa spunem ca suntem leader pe piata din Romania in sectorul Business Process Outsourcing. Activitatile de telemarketing din cadrul companiei nostre sunt: televanzarea proactiva (Teleselling/Outbound calls), stabilirea intalnirilor de afaceri in sectorul business sau cel privat si confirmarea lor, compilarea si refacerea bazelor de date.

Munca in Call center inseamna relatii si contacte cu diferite tipologii de clienti. Atitudinea, comunicarea pozitiva si persuasiva orientata spre vanzare, abilitatea de a construi relatii interumane, profesionalismul la telefon precum si modul in care se desfasoara o convorbire telefonica, toate aceste notiuni sunt explicate pentru fiecare campanie in parte, in cadrul training-ului initial. Formarea continua este de asemenea asigurata si structurata in functie de nevoile profesionale de perfectionare ale fiecarui angajat in parte.

Pentru mai multe detalii despre companie, accesati site-ul oficial sau pagina de Facebook.