Iustina Gumeniuc, Creative Luggage: Cel mai mult apreciez la un angajat loialitatea si dragostea sa pentru profesie


 

Citeste 15 Interviuri cu Specialisti HR si afla secretele din culisele procesului de recrutare in 2016 >>



Iustina Gumeniuc a avut primul job in perioada studentiei: casier la Pizza Hut. Atunci a realizat cat de importanta este relationarea cu clientul. Dupa ce a cochetat putin cu jurnalismul, si-a gasit adevarata vocatie. Prima pozitie in cadrul Creative Luggage a fost de Hunter. In prezent, este partener al companiei, Director de Operatiuni si nu a renuntat nici la prima dragoste: Vanzarile. Afla care este procesul de recrutare si care sunt oportunitatile de dezvoltare in cadrul companiei.


Ce tip de candidati cautati de obicei?

De obicei cautam graphic designer, programatori si copywriteri.

Job-uri disponibile in prezent
 
In momentul de fata avem un Internship pe Social Media si ne cautam un om indragostit de cuvinte si de platformele de socializare, pe care ne dorim sa-l formam si sa stabilim o relatie de lunga durata.

De asemenea, mai avem un post de Junior Graphic Designer care isi cauta candidatul potrivit.
 

Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei? 

Inainte de interviu se face selectia CV-urilor si a portofoliilor. Apoi sunam candidatul pentru un schimb de cateva cuvinte, in care incercam sa ne dam seama daca exista “conexiune”. Acest telefon este foarte important pentru noi. De obicei managerul de departament este cel care da acest prim telefon. Uneori chiar si eu.

Interviurile au in general 2 etape: o proba practica, pe care candidatul o primeste pe mail si, daca o trece cu succes, urmatorul pas este un interviu cu seful de department sau/si unul dintre managerii agentiei.


Care sunt cele mai frecvente intrebari utilizate in cadrul interviului de angajare? 

Ne intereseaza foarte mult skill-urile, profilul psihologic si reactia la diferite situatii, asadar intrebarile esentiale ale unui interviu au ca obiectiv aflarea punctelor forte, dar si a celor slabe.


Ce apreciati cel mai mult la un candidat in timpul procesului de recrutare?  

In timpul procesului de recrutare apreciem sinceritatea, determinarea si siguranta de sine – acestea sunt puncte importante castigate de catre candidat. In acelasi timp, conteaza si cat de mult s-a informat despre agentia noastra inainte sa aplice. 


Care sunt pozitiile pentru care gasiti cu dificultate candidati potriviti? De ce? 

Se gasesc din ce in ce mai greu programatori buni, in special Front End-eri. Acest lucru se intampla in primul rand din cauza aglomerarii pietei de IT din Romania si a multinationalelor care recruteaza intr-un ritm continuu, oferind in acelasi timp pachete salariale mult mai atractive decat le poate oferi o companie mai mica.



Cum le recomandati candidatilor sa se pregateasca pentru interviurile de recrutare la distanta - telefonic, video, skype?

Recomandarea mea este sa il trateze cu aceeasi importanta precum un interviu face-to-face.

Toate aspectele sunt la fel de importante: limbajul corpului, atentia oferita interlocutorului, tonul vocii etc.


Cum le recomandati candidatilor sa abordeze discutia despre salariu in cadrul interviului de angajare? 

Consider ca o abordare onesta si directa este cea mai potrivita, dar in niciun caz aceasta intrebare sa vina in prima jumatate a interviului. 


Care a fost cea mai inspirata intrebare primita de la un candidat in timpul interviului de angajare? 

Apreciez determinarea si hotararea, tocmai de aceea intrebarea “De cand pot incepe?” mi s-a parut cea mai inspirata.


Ce urmariti prin programele de recrutare pentru Juniori lansate in companie?

Aceste programe au ca scop formarea viitorilor angajati.

Pentru noi sunt foarte importante, chiar majoritatea angajatilor pe care ii avem acum au fost formati de la zero de catre noi. 


Cum sunt motivati angajatii-cheie sa ramana in companie pe termen lung? 

Fiecare individ raspunde pozitiv la alti stimuli. Acest lucru ne-a ajutat sa intelegem ca nu putem recompensa/motiva la fel fiecare angajat.

Recompensam dedicarea si loialitatea angajatilor cheie nu doar prin bonusuri salariale, dar si prin activitati precum training-uri, petreceri, excursii sau oportunitati de avansare.


De ce are nevoie un angajat al companiei dumneavoastra pentru a avansa si evolua din punct de vedere profesional? 

Cel mai mult apreciez la un angajat loialitatea si dragostea sa pentru profesie. Pentru mine sunt suficiente aceste calitati.


Ce parere aveti despre lucrul remote? Vi se pare o idee fezabila in cadrul companiei si tipului de activitate? Derulati astfel de programe? 

Nu desfasuram astfel de programe. In momentul de fata este foarte important sa lucram ca si echipa, insa daca evolutia companiei va cere genul acesta de abordare, suntem deschisi sa incercam pentru anumite functii/joburi.


Ce alte informatii doriti sa comunicati candidatilor? 

Este foarte important sa fie sinceri in primul rand cu ei insisi. Sa isi cunoasca si sa-si accepte nivelul actual de pregatire si sa nu tinteasca joburi pentru care probele din cadrul interviurilor ii vor pune in dificultate si nu le vor putea trece. Un numar mare de astfel de interviuri pierdute pot duce la o scadere a increderii in sine.

In acelasi timp, daca esti sigur pe calitatile tale, ARATA acest lucru. O poti face prin portofoliul de lucrari, prin siguranta cu care vorbesti etc.


Despre companie:

Creative Luggage este o agentie pasionata, specializata in servicii digitale: dezvoltare strategie, arhitectura informationala, branding, dezvoltare web, dezvoltare aplicatii si software, dezvoltare E-commerce, PPC, social media si comunicare on-line.

In portofoliul de clienti se regasesc brand-uri faimoase precum: BMW, MINI, Riso Scotti Romania, Henkel (FA), Asesoft, Infratel, Suzuki, Bella Romania, Nenea Iancu, FruFru, Solaris, Agricover, Casa Pariurilor si multe altele.