Dana Duma, Lugera The People Republic: Satisfactia profesionala este cheia motivatiei unui angajat


 

Citeste 15 Interviuri cu Specialisti HR si afla secretele din culisele procesului de recrutare in 2016 >>



Dana Duma este recruiter in cadrul Lugera The People Republic, departamentul de recrutare de specialisti. Raspunsurile oferite in cadrul interviului acordat Hipo iti dezvaluie care este procesul de recrutare al companiei, care sunt abilitatile pe care le cauta la candidatii dornici sa faca parte din echipa si cum te poti pregati pentru a trece cu brio de interviu!


Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?

Procesul de recrutare si selectie este organizat in mod riguros, indiferent de marimea sau complexitatea organizatiei. Cu cat planul de recrutare este mai bine elaborat si implementat, cu atat procesul va fi mai eficient. In prima faza demaram o analiza a postului pentru a identifica competente specifice job-ului, apoi stabilim care vor fi metodele si canalele de recrutare. Metoda cel mai des folosita este interviul individual, insa in functie de post, pot fi organizate centre de evaluare sau, pentru a evalua mai bine anumite compentente, putem stabili si diverse forme de testare scrisa, se pot aplica teste de aptitudini, de personalitate sau teste de inteligenta care vor aduce completa profilul candidatului cu informatii suplimentare. 


Care sunt cele mai frecvente intrebari utilizate in cadrul interviului de angajare?

Sunt cateva aspect cheie pe care le urmarim in cadrul unui interviu, in functie de care adresam intrebarile:
– motivatia pentru post. (De ce isi doreste sa lucreze in compania/industria respectiva? Ce il motiveaza cel mai mult la postul respectiv? Care este motivul pentru care isi doreste o schimbare in momentul de fata?)
– planul de cariera pe care si l-a stabilit candidatul (Care e perspectiva profesionala pentru urmatorii ani?)
– experienta profesionala a candidatului ( Care loc de munca a avut un impact major in dezvoltarea profesionala? Care au fost motivele plecarii de la locul de munca? )
– situatii deosebite cu care s-a confruntat candidatul pana in prezent si modalitatea in care a facut fata situatilor respective. (Exemple de situatii stresante, situatii in care a lucrat cu deadline-uri stranse, situatii de conflict)
 

Ce apreciati cel mai mult la un candidat in timpul procesului de recrutare? 

Sunt de apreciat candidatii care inainte de interviu se documenteza: stiu cu cine se intalnesc si mai ales pentru ce post. Apreciez totodata abilitatile de comunicare si relationare, raspunsurile directe.


Care sunt pozitiile pentru care gasiti cu dificultate candidati potriviti? De ce?

Pozitile cele mai dificile in momentul de fata sunt cele care necesita limba germana sau cunostinte de limbi “exotice” la un nivel avansat. Profilurile acestea sunt dificil de gasit, iar atunci cand reusesti sa ii gasesti de cele mai multe ori nu sunt interesati de o schimbare profesionala. 


Cum le recomandati candidatilor sa se pregateasca pentru interviurile de recrutare la distanta - telefonic, video, skype?

Atunci cand un candidat urmeaza sa participe la un interviu telefonic, ii recomand sa fie intr-o locatie unde e liniste, cu conexiune buna la telefon. Am avut situatii cand unii candidati, desi au fost in prealabil programati pentru interviu telefonic, erau pe strada sau la volan. In ceea ce priveste interviurile video/skype, la fel, sa fie intr-o locatie cu conexiune buna la internet, intr-o pozitie corespunzatoare si imbracati adecvat.


Cum le recomandati candidatilor sa abordeze discutia despre salariu in cadrul interviului de angajare?

Discutia referitoare la salariu apare inevitabil in cadrul oricarui interviu si de fiecare data este un punct sensibil, deoarece de multe ori poate fi un criteriu definitoriu, pentru ambele parti. Am intalnit candidati care au intrebat de la primul telefon care este salariul care se ofera, fara macar sa ceara alte detalii despre post. Recomand candidatilor sa nu intrebe direct care este salariul oferit, deoarece aceste informatii, in majoritatea situatilor nu pot fi oferite in primul interviu, ci sa astepte ca recruiter-ul sa intrebe asteptarile salariale. In acest punct pot intreba daca pe langa partea salariala fixa se ofera si alte beneficii sau daca au o grila de salarizare, apoi sa transmita care sunt asteptarile lor salariale. Avand in vedere importanta acestui aspect nu recomand candidatilor sa evite sau sa refuze sa transmita asteptarile salariale potentialului angajator, pe motiv ca asteapta o oferta din partea angajatorului.


Care a fost cea mai inspirata intrebare primita de la un candidat in timpul interviului de angajare?

Care e “reteta succesului” pentru a fi eficient in cadrul companiei?


Ce urmariti prin programele de recrutare pentru Juniori lansate in companie?

Compania noastra este foarte implicata in programele de internship, prin programul Talentship, castigator al Galei de Excelenta in HR in anul 2015. Pe parcursul a 6 luni urmarim formarea de viitori profesionisti in domeniul HR, in 4 mari directii: recrutare, munca temporara, executive search si administrare de personal.
 

Cum sunt motivati angajatii-cheie sa ramana in companie pe termen lung? 

Satisfactia profesionala este cheia motivatiei unui angajat. Pentru a mentine un angajat motivat la locul de munca, beneficiile extrasalariale, cum ar fi asigurarea medicala privata, asigurarea de viata, abonamente la sali de sport, tichete petru vacanta contribuie substantial la cresterea nivelului satisfactiei la locul de munca. Pe langa aceasta oportunitatile de dezvoltare profesionala sunt la fel de importante. Training-urile, oportunitatile de avansare in cadrul companiei sunt la fel de importante pentru a motiva un angajat sa ramana in companie.


De ce are nevoie un angajat al companiei dumneavoastra pentru a avansa si evolua din punct de vedere profesional?

Dinamismul si proactivitatea sunt cuvintele cheie pentru un angajat care isi doreste sa evolueze profesional in Lugera. Totodata orientarea catre client este importanta si nu in ultimul rand, pasiunea pentru HR.


Ce parere aveti despre lucrul remote? Vi se pare o idee fezabila in cadrul companiei si tipului de activitate? Derulati astfel de programe?

In ultima perioada, companiile care ofera oportunitatea de a lucra remote castiga teren inclusiv la noi in Romania. Aceasta este o optiune mai ales in cadrul companiilor de IT sau pentru centrele de suport clienti, unde prezenta fizica intr-un birou nu e necesara. In ceea ce priveste compania noastra, avand in vedere domeniul nostru de activitate, e o idee partial fezabila, deoarece pentru noi in marea majoritate a timpului e important sa fim la sediu, pentru a putea sustine interviurile si pentru intampina nevoile angajatilor nostri .


Ce alte informatii doriti sa comunicati candidatilor? 

Pentru cei in cautarea unei noi oportunitati profesionale, ii incurajez sa consulte site-ul Lugera, unde zi de zi sunt postate noi oportunitati profesionale in diverse domenii de activitate. 


Despre companie:

Furnizor integrat de servicii de resurse umane, Lugera-The People Republic activeaza e piata romaneasca de HR din anul 2001. Compania face parte din Grupul Lugera prezent in 7 tari din Europa Centrala si de Est: Armenia, Bulgaria, Cehia, Romania, Polonia, Slovacia si Ucraina. 

Portofoliul de servicii include:
  • Servicii de recrutare si selectie de personal,
  • Executive search,
  • Recrutare IT,
  • Servicii de Munca Temporara,
  • Calcul salarial si administrare de personal,
  • Consultanta in HR
  • Servicii de brokeraj financiar
  • Travel
In Romania, compania isi desfasoara activitatea prin 8 birouri regionale: Arad, Bucuresti, Brasov, Craiova, Cluj, Ploiesti, Sibiu si Timisoara, avand insa capacitatea de a derula operatiuni in orice regiune a tarii.
 
In cifre Lugera Romania numara 200 de angajati permanenti si peste 7000 de angajati temporari, o baza de date de peste 480.000 candidati si implineste in 2016, 15 ani de implicare activa in HR.