Laura Turica, Humangest: Angajatii sunt motorul unei companii asadar este vital sa ii fidelizezi dar si sa ii apreciezi


 


Citeste 15 Interviuri cu Specialisti HR si afla secretele din culisele procesului de recrutare in 2016 >>



Laura Turica – Recruitment Manager in cadrul companiei Humangest a absolvit Facultatea de Psihologie si a continuat cu un program de Master in Resurse Umane. Cu o experienta de 6 ani in consultanta in domeniul HR, isi propune sa ajute candidatii sa depaseasca dificultatile din cadrul procesului de recrutare. Afla sfaturile ei in ceea ce priveste pregatirea pentru interviu, raspunsul la intrebarile dificile sau modalitatea de selectie a candidatilor. Mai mult, Laura Turica iti dezvaluie informatii in legatura cu numarul de job-uri disponibile in cadrul companiei si oportunitatile de dezvoltare pe care acestea ti le ofera.

Ce tip de candidati cautati de obicei?

In general, clientii solicita profile de specialisti, oameni cu competente caracteristice anumitor domenii si pozitii sau candidati care cunosc limbi straine rare.

Abilitatile de comunicare, increderea in sine, flexibilitatea si proactivitatea sunt insa abilitati  la mare cautare, bine primite, indiferent de postul pentru care concurezi.
 

Ce job-uri sunt disponibile in prezent?

In prezent consultantii agentiei Humangest desfasoara procese de recrutare si selectie din urmatoarele domenii: financiar (ex: Senior Tax Manager, Senior Acountant, Contabil Junior), constructii (Project Manager, Site Manager, Inginer Proiectant), textile (Production Manager, Inginer Calitate).

Exista in cadrul Humangest, o divizie dedicata domeniului BPO ce se axeaza pe identificarea in piata a candidatilor vorbitori de engleza, franceza, maghiara, spaniola, italiana, germana sau rusa. Candidatii targetati pentru astfel de pozitii sunt in general absolventi de facultate, cunoscatori a cel putin doua limbi straine, dintre care una este limba engleza iar cea de-a doua este de circulatie restransa. Cunostintele tehnice aduc un plus valoare candidatului cat si sanse crescute de a gasi jobul dorit.
 

Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?

Procesul de recrutare in cadrul agentiei este unul standard, activitatea consultantului in recrutare incepand cu analizarea si intelegerea cerintelor postului deschis in cadrul companiei angajatoare. Se continua cu mediatizarea postului, concomitent cu headhunting si cautarea in baza de date proprie, sustinerea interviurilor face-to-face si prezentarea catre client a listei de candidati validati. Instrumentele folosite in procesul de recrutare sunt particularizate in functie de postul respectiv. Testele de personalitate se aplica tuturor candidatilor implicati in procesele noastre de selectie, insa interviul de grup, de exemplu, se preteaza doar proiectelor de recrutare de volum, cum sunt cele din domeniul de call-center. In cadrul interviurilor individuale cu consultantii nostri se aplica si teste de limba sau teste tehnice, tocmai pentru ne asigura ca propunem clientilor nostri cei mai potriviti candidati pentru necesitatile lor.

Care sunt cele mai frecvente intrebari utilizate in cadrul interviului de angajare?       

Intrebarile uzuale adresate candidatilor se refera la experienta lor profesionala, motivele pentru care isi doresc o schimbare in cariera si contextele ce au determinat incheierea colaborarilor anterioare. Ne intereseaza de asemenea sa putem contura profilul personalitatii candidatului cu care interactionam asadar ii adresam intrebari ce au in vedere zona de soft-skills – abilitati personale: inteligenta emotionala, empatie, etc. Este foarte important sa stabilim la sfarsitul intreviului daca acel candidat se potriveste perfect culturii organizationale din cadrul companiei client.
 

Ce apreciati cel mai mult la un candidat in timpul procesului de recrutare? 

Cele mai importante aspecte, indiferent de pozitia pentru care recrutam sunt seriozitatea, sinceritatea, motivatia.
 

Care sunt pozitiile pentru care gasiti cu dificultate candidati potriviti? De ce? 

Mai dificil de gasit in acest moment sunt candidatii din domeniul IT si BPO, industrii in plina dezvoltare.
In ceea ce priveste domeniu BPO, vorbitorii de limbi straine rare, cum ar fi ceha, greaca, chineza, slovaca sunt destul de rari si totodata extrem de cautati.
 

Cum le recomandati candidatilor sa se pregateasca pentru interviurile de recrutare la distanta - telefonic, video, skype?

Pentru interviurile de recrutare la distanta recomandam realizarea unei prezentari personale axate pe profilul de cerinte si activitati relevante angajatorului. Daca ar fi sa facem o sinteza, discursul focusat pe nevoile companiei, atitudinea pozitiva si tinuta adecvata raman cele mai importante elemente ale unui interviu de angajare.
 

Cum le recomandati candidatilor sa abordeze discutia despre salariu in cadrul interviului de angajare? 

Le recomandam sa-si exprime asteptarile intr-un mod cat mai transparent, preferabil argumentat pe baza experientei si a unor informatii din piata. Realitatea este ca fiecare post are un anumit buget, iar calibrarea candidatilor se face si din aceasta perspectiva.
 

Care a fost cea mai inspirata intrebare primita de la un candidat in timpul interviului de angajare?

“In cazul in care ati decide sa nu ma includeti in lista finala de candidati pentru acest proiect, care ar fi motivele dvs?”

Ce urmariti prin programele de recrutare pentru Juniori lansate in companie?

Humangest desfasoara programe de recrutare adresate juniorilor, prin colaborari cu universitatile locale. Studentii beneficiaza de o perioada de inductie in cadrul companiei  si de o sesiune de training-uri specifice departamentului in care activeaza. La finalul perioadei acestia au posibilitatea de a ramane in cadrul agentiei ca angajati interni. Avem in acest moment colegi care ni s-au alaturat in urma acestui program, atat in departamentul de recrutare si selectie cat si in departamentul administrativ si salarizare.
 

Cum sunt motivati angajatii-cheie sa ramana in companie pe termen lung?

Putem spune cu mandrie ca avem in cadrul companiei angajati inca din anul 2007, an in care Humangest si-a deschis portile si in Romania. De asemenea multi fosti colegi ce si-au inceput activitatea profesionala in cadrul Humangest (programe internship, pozitii entry-level) au promovat profesional si ocupa in prezent pozitii de top in cadrul companiei noastre sau in companii de renume din Romania.

Angajatii sunt motorul unei companii asadar este vital sa ii fidelizezi dar si sa ii apreciezi de aceea oferim acestora bonusuri lunare, cursuri de limbi straine, cursuri pentru dezvoltarea softskills si hardskills, organizam anual team-building-uri nationale sau internationale.
Suntem un colectiv unit si ambitios!
 

De ce are nevoie un angajat al companiei dumneavoastra pentru a avansa si evolua din punct de vedere profesional? 

In cadrul companiei se promoveaza persoanele bine pregatite, determinate, creative si constante in atingerea obiectilor stabilite. Comunicam frecvent cu angajatii si gasim cele mai bune solutii pentru evolutia lor in cadrul companiei.
 

Ce parere aveti despre lucrul remote? Vi se pare o idee fezabila in cadrul companiei si tipului de activitate? Derulati astfel de programe? 

Pentru ca domeniul nostru de activitate impune relationarea cu oamenii, varianta lucrului remote nu este tocmai viabila. Suntem insa deschisi noilor orizonturi si daca pe viitor va fi oportuna si benefica, cu siguranta o vom aplica.
 

Ce alte informatii doriti sa comunicati candidatilor?

Recomandam candidatilor sa fie deschisi si relaxati. Atitudinea “can-do-it” aduce intotdeauna un plus de valoare si creaza o impresie pozitiva angajatorilor.
 

Despre companie

Suntem o companie de resurse umane ce ofera servicii de: recrutare si selectie, leasing de personal, administrare de personal, payroll, training, consiliere profesionala / outplacement, consultanta in domeniul resurselor umane si detasare de personal in strainatate.

Humangest Romania a fost infiintata in anul 2007 si este parte a grupului SGB Humangest Holding, grup cu capital integral italian. In prezent Grupul isi desfasoara activitatea in 42 de filiale in Italia si 1 in Romania.
Obiectivul nostru  este sa  oferim partenerilor nostri strategii, rezultate si idei inovatoare pentru  problemele ce pot aparea in domeniul resurselor umane.

Orientarea fata de client,  flexibilitatea si polivalenta serviciilor oferite sunt valorile in care credem si pe care ne-am bazat ascensiunea atat in Romania cat si in Italia, ceea ce permite ca Humangest Group sa fie si sa ramana o alegere pe termen lung in afaceri.