Ghid de bune practici cu privire la desfasurarea proiectului STEP – “Sustinem Tinerii in Evolutia lor Profesionala”

Investeşte în oameni!
Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane
2007-2013


Telekom Romania, o companie cu traditie pe piata angajatorilor din Romania in ceea ce priveste organizarea stagiilor de practica si de internship, in parteneriat cu Catalyst Solutions, Catalyst Recruitment Solutions si AIESEC au implementat in perioada 30 Aprilie 2014 – 29 Octombrie 2015 proiectul POSDRU/161/2.1/G/139045, „STEP: Sustinem Tinerii in Evolutia lor Profesionala”.

Proiectul a avut ca obiectiv general dezvoltarea abilitatilor profesionale pentru 360 de studenti in vederea facilitarii tranzitiei la viata activa si integrarii cu succes pe piata muncii.
Obiectivul pe termen lung este acela de a contribui la cresterea ratei de ocupare in randul tinerilor, prin facilitarea procesului de tranzitie pe piata muncii si adaptarea acestora la cerintele specifice unui loc de munca.

Prima activitate in cadrul acestui proiect a fost cea de informare si atragere a grupului tinta, activitate implementata de Catalyst Solutions impreuna cu AIESEC .

In cadrul acestei activitati au fost elaborate si distribuite materiale dedicate promovarii beneficiilor acestui proiect catre grupul tinta vizat (sectiune site dedicata, pliante, afise, stand expus in universitati, etc.) si au fost descrise profilele cautate si pozitiile puse la dispozitie de beneficiar in departamentele pentru care cei 200 de studenti urmau a fi selectati.
De asemenea, cu participarea directa a reprezentantilor Telekom, au fost organizate o serie de prezentari ale beneficiilor proiectului direct in amfiteatrele / salile puse la dispozitie de catre Universitatile implicate, ceea ce a avut un impact foarte mare in succesul acestei activitati. Prin contactul direct al studentilor cu angajatorul, acestia au avut urmatoarele beneficii:
  • au aflat in mod direct din partea acestuia toate informatiile necesare despre program si oportunitatile oferite ;
  • au putut afla raspunsurile la intrebarile lor “in timp real“;
  • au interactionat, multi dintre ei pentru prima oara cu unul dintre cei mai mari angajatori de pe piata din Romania, ceea ce le-a dat ocazia sa afle informatii despre realitatea pietei si criteriile urmarite in procesele de recrutare ;
  • au interactionat direct cu specialisti din domeniu, prezenti la fata locului, specialisti care ulterior au avut si rol de mentori pentru o parte dintre cei selectati. 
In urma desfasurarii acestei campanii au fost inregistrate 5.932 de aplicatii in prima etapa a proiectului si 3.109 aplicatii in cea de-a doua etapa. In total, 9.141 de aplicatii. In ceea ce priveste vizibilitatea programului de stagii de practica STEP, prin intermediul activitatilor de promovare desfasurate, mesajul a ajuns la peste 420.000 de persoane. 

Pentru a afla mai multe detalii despre rezultatele si impactul acestui proiect, puteti accesa Ghidul de bune practici cu privire la desfasurarea proiectului STEP – “Sustinem Tinerii in Evolutia lor Profesionala” POSDRU/161/2.1/G/139045 la acest link.