Cum sa te pregatesti pentru interactiunea cu angajatorii?

Cum sa te pregatesti pentru interactiunea cu angajatorii?

Esti in cautarea unui job, dar nu stii care este cea mai eficienta modalitate prin care iti poti gasi un loc de munca? Bineinteles ca nu exista o metoda care iti va garanta angajarea ta imediata, insa ai la dispozitie o multitudine de modalitati prin care poti sa te pregatesti pentru discutiile cu viitorii angajatori. Etapele de recrutare sunt aproximativ aceleasi indiferent de firma care este interesata sa te angajeze, iar prin urmare, felul in care interactionezi cu angajatorii conteaza enorm. Asadar, daca esti student sau proaspat absolvent si cauti sa faci primii pasi cu succes spre cariera ideala citeste mai departe tot ce trebuie sa stii despre interactiunea cu
viitorii angajatori!

Care este cel mai bun loc pentru a interactiona cu potentialii angajatori?


Traim in cea mai tehnologizata era pe care umanitatea a cunoscut-o vreodata si prin urmare modalitatile actuale de interactiune cu angajatorii sunt diferite fata de cele din trecut. Daca anterior candidatii luau contact cu firmele angajatoare doar prin intermediul anunturilor din ziare sau site-urilor de recrutare, acum situatia s-a schimbat. Citeste mai departe daca vrei sa cunosti care sunt noile tendinte in materie de angajari.
 

1.Targurile de joburi

Un targ de joburi este un eveniment de mari proportii unde se regaseste un numar impresionant de recrutori si potentiali angajatori. Scopul acestora este de a informa cat mai multi participanti - studenti, proaspat absolventi,tineri profesionisti - in legatura cu oportunitatile de cariera oferite. Totodata,firmele participante cauta prin intermediul unui targ de joburi candidatii potriviti pentru posturile vacante din cadrul companiei. In plus, in cadrul acestor evenimente poti sa participi si la workshop-uri sau conferinte. Pentru tine un targ de cariera poate reprezenta o oportunitate uriasa ca sa te familiarizezi cu tendintele de pe piata muncii, cultura organizationala a firmei participante sau chiar sa te angajezi!
 

2.Evenimentele de networking

Evenimentele de networking sunt activitatile prin care una sau mai multe companii angajatoare interactioneaza in mod direct cu participantii. Prin intermediul acestei forme de socializare s-au realizat multe angajari in anii trecuti, si ramane una dintre cele mai dorite modalitati de recrutare. Prin participarea la un astfel de eveniment poti afla care sunt pozitiile deschise si cum poate evolua cariera ta in cadrul companiei respective. Majoritatea reprezentantilor vor fi interesati sa recruteze
persoane talentate care se potrivesc nevoilor lor asa ca, e timpul sa te faciremarcat pentru viitorul tau job!
 
 

3.Evenimente de orientare in cariera

Orientarea in cariera se poate face atat prin intermediul workshop-urilor si conferintelor sustinute de specialistii companiilor participante la astfel de evenimente sau prin interactiuni directe. Oportunitatea pentru angajare consta atat in faptul ca in timpul prezentarilor poti sa afli care sunt pozitiile libere in cadrul firmelor angajatoare sau poti face networking cu unul dintre reprezentantii
lor. Prin participarea la un astfel de eveniment poti primi sfaturi utile cu privire la startul tau in cariera, ai sansa de a interactiona cu specialisti din domeniul tau sau chiar poti primi oferte de angajare!
 

Alte situatii prin care te poti face remarcat

 

ASSESSMENT CENTER

Un assessment center este o modalitatede recrutare destul de des folosita si permite o verificare si evaluare a viitorilor candidati prin folosirea unor tehnici speciale de interviu, exerci_ii de grup, etc. Folosirea acestor tehnici in cadrul unei singure sedinte de intervievare asigura posibilitatea fiecarui participant de a se face remarcat.
Cele mai comune tipuri de instrumente folosite in cadrul unui Assessment Center sunt:
  •  Exercitii care presupun rezolvarea unor sarcini tipice pentru job;
  •  Grupuri de discutii;
  •  Simularea unei discutii cu potentiali clienti sau parteneri de afaceri;
  •  Probleme de analiza si de luarea deciziilor;
  •  Exercitii de prezentari orale;
  •  Exercitii de comunicare scrisa;
Poate una dintre cele mai importante caracteristici ale unui Assessment Center este metoda prin care se evalueaza performanta viitorilor angajati. Prin observarea felului in care tu ca participant te descurci cu problemele si provocarile jobului, evaluatorii obtin o imagine despre modul in care te vei comporta zi de zi la birou.
 

INTERVIUL DE GRUP

In cadrul unui interviu de grup, cel mai probabil te vei afla intr-o sala alaturi de alti candidati pentru ocuparea aceluiasi post. In cele mai multe cazuri, vei primi informatii cu privire la companie si jobul la care ai aplicat. De asemenea va trebui sa raspunzi la o serie de intrebari sau vei participa la exercitii de grup alaturi de alti participanti. In general, interviul colectiv este folosit pentru posturile care fac apel la negociere, management sau meserii comerciale, unde iti vor fi apreciate calitatile de relationare si dinamismul. Prin aceasta forma de recrutare iti sunt evaluate capacitatile tale de a te integra intr-un grup si pentru rolurile pe care le adopti in diverse situatii.
 

Cum sa iti maresti sansele de reusita in interactiunea cu potentialii angajatori

 
1. In primul rand trebuie sa iti clarifici telurile tale personale: iti doresti sa descoperi care sunt tendintele pe piata muncii, vrei sa te angajezi pe o pozitie full-time, sau poate iti doresti un internship? Raspunsul la aceste intrebari iti vor da o viziune clara asupra asteptarilor tale de la un eveniment de cariera.

2. Pregateste o scurta prezentare in care sa iti evidentiezi calitatile! Aceasta descriere succinta trebuie sa cuprinda toate aspectele pe care tu le consideri esentiale. Chiar si cel mai prietenos recrutor urmareste in principal un singur lucru: cat de bine te potrivesti tu cu nevoile actuale ale companiei? Cu toate acestea, limiteaza-te la acele calitati personale care sunt relevante companiei si locului de munca pe care urmaresti sa il ocupi, deoarece orice informatie in plus prelungeste discutia in mod inutil.
 

 
3. Atitudinea pe care o ai in cadrul unui eveniment de cariera este foarte importanta. O strangere de mana ferma, mentinerea contactului vizual in timpul dialogului cu un recrutor sau entuziasmul primirii noilor informatii nu trebuie sa iti lipseasca.
 
4. Dupa participarea la un eveniment de cariera nu uita sa trimiti un email de multumire catre cei cu care ai interactionat. La fel de apreciata este si adaugarea acestora in lista grupurilor tale de cunostinte de pe LinkedIn. Astfel, poti sa ramai la curent cu oportunitatile de cariera viitoare ale companiei sau ai posibilitatea reala de angajare!
Orice tanar aflat la inceputul carierei doreste sa afle cat mai multe informatii cu privire la companiile angajatoare, trendurile de pe piata muncii sau care sunt asteptarile din partea recrutorilor cu privire la candidatul ideal. Printre cele mai bune locuri in care poti interactiona cu potentialii angajatori se numara sesiunile de networking, targurile de joburi si evenimentele de orientare in cariera. In toate aceste locuri, succesul tau se bazeaza pe felul in care comunici cu potentialii angajatori si modalitatea prin care te faci remarcat. Mult succes!