Mihaela Scurtu: Obiectivul nostru este asigurarea unui parteneriat pe termen lung cu angajatii



Scurtu Mihaela
este Recruitment Manager pentru Romania in cadrul DRÄXLMAIER Group (unul dintre cei mai mari Angajatori din Romania, cu aproape 15.000 de angajati in cele 5 locatii). Este absolventa Facultatii de Litere, sectia Romana-Engleza. Mihaela lucreaza de peste 9 ani in Resurse Umane, in arii precum recrutare, training, dezvoltare organizationala, coordonarea de echipe mixte si proiecte diverse. Afla cum si-a inceput Mihaela Scurtu cariera, ce inseamna Dräxlmaier Group, care sunt joburile disponibile in cadrul companiei si cum decurge procesul lor de recrutare din interviul realizat de echipa Hipo.ro.

Cum v-ati inceput cariera in acest domeniu sau care sunt cele mai mari provocari si satisfactii din zona de recrutare?

Am descoperit HR-ul pe vremea studentiei, ca si voluntar in cadrul unui ONG multinational pentru studenti. Din fericire am avut ocazia sa descopar lumea afacerilor dintr-o perspectiva noua si neobisnuita pentru perioada anilor 2000. M-am implicat in diferite proiecte, cu participanti din mai multe tari si am reusim sa construim echipe care sa poata functiona eficient. In perioada respectiva mi-am dat seama ca domeniul HR mi se potriveste si ca as vrea sa imi dezvolt cariera in aceasta directie. Dupa absolvirea facultatii, am acceptat provocarea unui intership de un an in Polonia, unde am predat limba engleza. La dezvoltarea mea personala a contribuit semnificativ adaptarea la un stil nou de viata, departe de familie si prieteni, intr-o tara pe care nu o cunosteam. La intoarcere, am obtinut un job de consultant in recrutare, si am facut astfel primul pas in domeniul resurselor umane.

Ce tip de candidati cautati de obicei?

Compania este in continua expansiune, astfel ca pozitiile pe care le cautam sunt de toate nivelurile, pentru diverse expertize – IT, productie, logistica sau calitate.
 

Job-uri disponibile in prezent:


Promovam toate pozitiile noastre deschise prin intermediul paginii noastre de internet.  Potentialii candidati se pot inregistra direct in baza noastra de date chiar daca nu exista in momentul respectiv un post care sa li se potriveasca. In momentul in care deschidem o pozitie, analizam cu prioritate aplicatiile din sistem.
 

Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?

Procesul de selectie in cadrul DRÄXLMAIER Group depinde de nivelul de experienta, precum si de specificul tehnic. In cazul angajatilor din zona de birouri, de exemplu, intreg flow-ul de aplicatii este gestionat in sistemul E-Rec Taleo, care ne permite sa renuntam la hartii si dosare, in conditiile in care majoritatea informatiilor sunt stocate in format electronic. In functie de pozitie, candidatii nostri participa la interviuri cu reprezentanti ai departamentului HR, precum si cu managerii departamentelor de specialitate. Pentru anumite pozitii este necesara sustinerea unor teste de verificare a nivelului de cunostinte tehnice.

Cum sunt structurate interviurile de angajare si care este, in opinia dumneavoastra, scopul intrebarilor standard?

DRÄXLMAIER Group este o companie de familie, in care punem pret pe relatiile deschise intre oameni, pe lucrul in echipa si pe o buna comunicare, construind astfel o atmosfera de lucru placuta. Prin urmare, pe langa abilitatile si cunostintele tehnice pe care le solicitam candidatilor, ne intereseaza in egala masura ca viitorul nostru coleg sa se poata integra in mediul nostru de lucru. Evitam sabloanele in interviurile noastre si incercam sa-i oferim candidatului un cadru potrivit pentru a se exprima deschis.

Care sunt abilitatile / calitatile / competentele pe care le apreciati cel mai mult la un candidat?

Cu siguranta ca apreciem competentele profesionale, dar in acelasi timp, cum am precizat deja, ne intereseaza si modul de lucru in cadrul echipelor noastre. Ne dorim alaturi de noi persoane flexibile, proactive, comunicative, care au abilitatea de a lucra in echipa si isi doresc sa se dezvolte personal si profesional.

Care sunt pozitiile pentru care gasiti cu dificultate candidati potriviti? De ce?

Sunt situatii in care apelam la ajutorul consultantilor externi pentru a suplimenta propriile noastre canale de recrutare. Prin aceste parteneriate, utilizand expertiza si reteaua de contacte a unui specialist extern reusim sa extindem cautarile astfel incat sa aducem in companie persoanele cele mai potrivite.

Care sunt, in opinia dumneavoastra, beneficiile unui internship pentru angajat si pentru angajator?

Pentru cei care sunt la inceput de cariera, internship-ul este un prim pas catre jobul visat. Tanarul absolvent are posibilitatea de a castiga experienta si de a se dezvolta in domeniul pe care si-l doreste, invatand direct de la profesionisti. In acelasi timp este pus in situatia de a se adapta conditiilor de lucru din cadrul unei organizatii, respectand regulile impuse. Pe de alta parte, pentru angajator, internship-ul reprezinta cea mai buna metoda de recrutare. In acest interval, ambele parti au posibilitatea de a se cunoaste si de a decide in ce masura isi doresc sa colaboreze impreuna pe termen lung. Si chiar daca nu toti internii se vor califica pentru o pozitie de full time, renumele de angajator va creste si odata cu acesta si sansele ca in urmatoarele generatii sa apara si persoana potrivita.

Cum sunt motivati angajatii-cheie sa ramana in companie pe termen lung (ex: beneficii extrasalariale, dezvoltare profesionala, training, oportunitati de avansare etc.)?


Pe langa un salariu corespunzator muncii si pregatirii profesionare, angajatii au nevoie de siguranta locului de munca. Pe langa atentia pe care o oferim in mod constant acestor doua aspecte, obiectivul nostru este asigurarea unui parteneriat pe termen lung cu angajatii. Conteaza foarte mult si latura sociala dezvoltata in cadrul companiei - ne dorim un mediu de lucru placut, creat si prin participarea la team-building-uri, la activitati de voluntariat etc.

La fel de importante sunt si perspectivele de dezvoltare profesionala si pentru asta am pus la punct programe de dezvoltare a carierei. In cadrul companiei noastre incercam sa oferim sansa angajatilor sa performeze in activitatea lor si sa poata progresa spre nivelul de senioritate pe care si-l doresc. Pentru acest lucru am dezvoltat programe de training profesional si personal, la care au acces toti angajatii, in urma stabilirii planului de cariera impreuna cu managerul direct.
 

De ce are nevoie un angajat al companiei dumneavoastra pentru a avansa si a evolua din punct de vedere profesional?


In primul rand trebuie sa-si doreasca acest lucru si sa se exprime in acest sens, pentru ca apoi sa gasim impreuna cele mai bune solutii. In cadrul companiei DRÄXLMAIER exista un Departament Regional de Dezvoltare, care se ocupa tocmai de planurile de cariera si dezvoltare personala a angajatilor.
 

Despre companie:



Fondat in anul 1958, DRÄXLMAIER Group este printre cele mai mari afaceri de familie din Germania. Compania dezvolta si produce sisteme electrice si electronice, interioare de lux si sisteme de bord pentru automobile, iar printre cei mai cunoscuti clienti se numara marci celebre precum Mercedes-Benz, Porsche si BMW. La nivel mondial, aproximativ 55.000 de persoane sunt angajate in cadrul DRÄXLMAIER Group . Pe piata din Romania, DRÄXLMAIER Group este prezent din anul 1993, fiind unul dintre cei mai mari angajatori din tara. In momentul de fata grupul este prezent in cinci orase din România – Satu Mare, Pitesti, Timisoara, Hunedoara si Brasov.
 

Ce alte informatii doriti sa comunicati candidatilor?

Ii invitam pe toti potentialii candidati sa viziteze pagina noastra de internet unde vor gasi toate informatiile actualizate despre posturile pe care le avem disponibile. Tot aici se pot inscrie in baza noastra de date si vor fi contactati de noi in cazul in care apar pozitii pentru care ar fi potriviti.