Ana-Maria Balan: Suntem in cautare de oameni care au experienta in publicitate BTL si care vor sa se alature unei echipe dinamice



Ana-Maria Balan
este HR Director in cadrul Men in Black. Ea are studii in domeniul Managementului Resurselor Umane si o experienta de 10 ani in multinationale. Cu deja 4 ani de freelancing ca HR Consultant in spate, Ana-Maria Balan iti impartaseste detalii legate de procesul lor de recrutare si de joburile disponibile in prezent la Men in Black. Afla totul din interviul realizat de echipa Hipo.ro.

Cum v-ati inceput cariera in acest domeniu sau care sunt cele mai mari provocari si satisfactii din zona de recrutare?

Am terminat facultatea cu o lucrare de diploma ce avea titlul “Analiza, proiectarea si evaluarea posturilor”. Cumva mi-a fost predestinat, pentru ca desi la vremea aceea mi-as fi dorit sa lucrez in marketing, am ajuns in Resurse Umane, domeniu de care m-am indragostit iremediabil si de care nu ma pot desprinde. Cum as spune eu, este parte din mine! Cum ar spune altii, mi se potriveste manusa!

Asadar fac Resurse Umane de peste 14 ani timp in care am invatat si mi-am consolidat experienta in toate zonele specifice acestui domeniu, deci si in ceea ce priveste recrutarea.

Referitor la aceasta, provocarea cea ma mare a fost sa inteleg de ce lucrurile se intampla altfel pentru firmele de tip IMM fata de ce stiam eu ca functioneaza pentru o corporatie.

Intr-o piata extrem de competitiva, asa cum este cea din Romania, ca firma nou infiintata sau care are cativa ani de experienta, este o provocare permanenta sa gasesti omul potrivit care sa ‚joace’ rolul potrivit, la momentul potrivit si, mai ales sa si ramana in echipa! Daca reusesti, vine si satisfactia pentru ca dupa finalizezi un proiect de recrutare cu succes si faci follow-up dupa o perioada, iti dai seama ca munca depusa da in continuare roade. Este si mai frumos atunci cand primesti feedback pozitiv si de la cei care au fost angajati in urma procesului de recrutare.

Ce tip de candidati cautati de obicei?

Noi pretuim foarte mult seriozitatea si implicarea, adica ne implicam in ceea ce facem si ne asumam ceea ce facem. Ca atare si candidatii ideali trebuie sa fie la fel, mai ales pentru ca prin ei crestem in primul rand brand awarness-ul clientului oferindu-i campanii de promovare intr-un mod profesionist si nu in ultimul rand, crestem brand awarness-ul nostru. Practic, consolidam o relatie de win-win pentru toti “actorii” implicati.

Job-uri disponibile in prezent:


Pentru ca tipicul activitatii noastre este sa lucram cu un numar mare de proiecte de publicitate, activitatea de recrutare este continua si cautam intensiv promoteri si hostesse.

Si pentru ca suntem in continua crestere, lucram si la consolidarea echipei care dezvolta, coordoneaza, gestioneaza si sustine toate aceste proiecte. Asadar suntem in cautare de oameni care au experienta in publicitate BTL si care vor sa se alature unei echipe dinamice, cu experienta.
 

Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?

Recrutarea incepe cu etapa de preselectie de care ne ocupam noi. Urmeaza apoi etapa de selectie in care i se prezinta clientului un short-list pe baza profilului cerut de acesta. Datorita experientei pe care o avem si pentru ca partenerii nostri au incredere in noi, se intampla nu de putine ori sa luam noi deciziile finale in privinta persoanelor care vor activa ca promoteri sau hostesse.

Ca instrumente de recrutare folosim de cele mai multe ori teste de cunostinte, interviuri 1:1 sau interviuri de grup si nu in ultimul rand, role-play-uri.

Care sunt pozitiile pentru care gasiti cu dificultate candidati potriviti? De ce?

Este surprinzator faptul ca tocmai pentru pozitiile de promoteri si hostesse este din ce in ce mai dificil sa gasim oamenii potriviti si dispusi sa se implice. Fiind vorba de cele mai multe ori despre job-uri pe perioade de timp limitate, se intampla ca oamenii sa nu trateze cu seriozitate activitatile pe care le au de desfasurat si de aici rezulta o foarte mare fluctuatie de personal pe care trebuie sa o gestionam in continuu astfel incat sa oferim resursele de care este nevoie pentru fiecare proiect.

Si ne mai lovim de o problema: noi, romanii, inca privim cu scepticism activitatea de promoter si hostess. Aici vorbim de o paradigma la nivel de cultura nationala, de care noi suntem constienti si pe care vrem sa o schimbam.

Ca dovada, in echipa Men In Black, majoritatea angajatilor au inceput prin a activa ca si promoter sau hostess si au ajuns in pozitii de recruiter, account executive si chiar account director.

Care sunt, in opinia dumneavoastra, beneficiile unui internship pentru angajat si pentru angajator?

Programele de internship sunt la ordinea zilei la Men In Black si mai ales pe zona de recrutare pentru ca sunt perioade de varf cand trebuie sa recrutam un numar foarte mare de oameni.

Beneficiile sunt clare: reusim sa acoperim cerintele clientilor in cel mai scurt timp posibil si la standardele cerute. Persoanele angrenate in astfel de programe au posibilitatea sa ramana apoi in companie, sa isi consolideze experienta in publicitate BTL si sa aiba oportunitati de avansare.

Cum sunt motivati angajatii-cheie sa ramana in companie pe termen lung (ex: beneficii extrasalariale, dezvoltare profesionala, training, oportunitati de avansare etc.)?


In afara de motivarea financiara, oportunitatile de dezvoltare profesionala si de avansare, precum si programele de training pe care le oferim angajatilor, exista un mediu de lucru dinamic si vesel drept pentru care ne face placere sa venim la lucru in fiecare zi. Mai mult decat atat, suntem o echipa si suntem prieteni. De exemplu, pentru ca Ionut, Field Director-ul nostru a plecat in concediu, ii gazduim pestisorul si avem grija sa il hranim in fiecare zi.
 

De ce are nevoie un angajat al companiei dumneavoastra pentru a avansa si a evolua din punct de vedere profesional?


Simplu: seriozitate, dedicare, asumare, implicare, potential si vointa.
 

Despre companie:


Men in Black este o companie de publicitate BTL care a crescut frumos in cei 8 ani de la infiintare. Aceasta este in continua crestere si practic este o echipa dinamica formata din oameni care impartasesc aceleasi valori: seriozitate, entuziasm, ambitie si curaj.

Am avut si avem proiecte de publicitate pentru clienti consacrati in piata, din toate domeniile: FMCG, banking, telecom, farmaceutice, auto.

In momentul de fata lucram la site-ul nostru pentru ca dorim sa oferim posibilitatea oricarei persoane interesate sa aplice direct pe acesta pentru job-urile pe care le avem disponibile. In rest, ne gasiti pe site-urile de social media (Facebook, Linkedin) si la evenimente specifice HR.
 

Ce alte informatii doriti sa comunicati candidatilor?

Recomandarile mele pentru o persoana care doreste un (nou) loc de munca, indiferent de nivelul de experienta si/sau competenta, sunt extrem de simple:  
- Sa arate respect fata de recrutor si fata de proiectul de recrutare;
- Sa trateze cu seriozitate procesul de recrutare si sa isi asume ceea ce spune/face;
- Sa fie onesta, adica sa nu minta!
- Sa isi asume decizia luata in urma procesului de recrutare (acceptarea ofertei de angajare sau nu).