Macromex: Candidatii sunt la randul lor cei care isi „recruteaza” viitorul angajator



Mirela Stere
este Director Resurse Umane in cadrul Macromex din anul 2004. Este pasionata de arta, considera ca niciodata nu este prea tarziu pentru a-ti urma visul si merge in fiecare zi cu zambetul pe buze la serviciu. Afla cum si-a inceput Mirela Stere cariera, ce ineamna Maxcromex, care sunt joburile disponibile in cadrul companiei si cum decurge procesul lor de recrutare din interviul realizat de echipa Hipo.ro.

Cum v-ati inceput cariera in acest domeniu sau care sunt cele mai mari provocari si satisfactii din zona de recrutare?

Printr-un concurs favorabil de imprejurari am descoperit Resursele Umane in 1991, debutand ca Inspector Human Resrouces la compania “Fraga” SA (fost ICR 1). Pentru a deveni un partener de business credibil mi-am completat cunostintele cu o Diploma Profesionala in Management la Open University Business School – United Kingdom prin Codecs Romania, iar mai apoi am absolvit Managementul strategic al resurselor umane la Asebuss – Exec-Edu.

Din aprilie 2004, coordonez departamentul de resurse umane al grupului Macromex in calitate de Director de Resurse Umane. Este un loc de munca minunat la care ajung in fiecare dimineata cu placere si cu zambetul pe buze.

Ce tip de candidati cautati de obicei?

Ce cautam?

  • Absolventi de studii superioare tehnice sau economice (de preferat ultimul an de master)
  • Activitãti extracuriculare – un plus
  • Limba engleza nivel avansat
  • Bune abilitati numerice si analitice
  • Abilitati de prezentare
  • Excel – nivel mediu spre avansat; cunostinte de Access reprezinta un avantaj
  • Dorinta de invatare, entuziasm;
  • Abilitati de comunicare si lucru in echipa;


Ce oferim?

  • Internship in departamentele Supply Chain, Trading, Logistica: Depozitare si Transport, Vanzari: IKA, HoReCa si Traditional Trade, Marketing, Financiar-Contabilitate, IT si Resurse Umane.
  • Stagii full time sau part-time cu posibilitatea angajarii pe durata nedeterminata la finalul stagiului;
  • Program flexibil;
  • Oportunitatea de a invata alaturi de cei mai buni in domeniu si posibilitatea de a face trecerea de la bancile scolii la mediul de business;
 

Cum se deruleaza procesul de recrutare si ce instrumente folositi de obicei?

Departamentul de resurse umane stabileste strategia de recrutare pentru ocuparea posturilor vacante.
Se publica anutul de recrutare (mijloacele de recrutare pot fi :Anunt intern, Anunt in presa locala, Anunt pe site-urile de recrutare, Colaborarea cu agentii de recrutare, Colaborari cu mediile academice, Targuri de joburi).

Pentru angajarile din filiale, Departamentul de Resurse Umane realizeaza o preselectie de cv-uri sau chiar interviuri telefonice si le transmite catre managerul care recruteaza pentru a realiza interviurile cu candidatii validati. In functie de locatia jobului si nivelul pozitiei vacante – de executie sau management, Departamentul de Resurse Umane tine prima runda de interviuri cu candidatii selectati, organizeaza testarea cunostintelor prin intermediul partenerilor de la Profiles International prin aplicarea testului de evaluare PXT pentru nivel executie si cel de management pentru pozitiile superioare.

Candidatii validati vor fi recomandati catre Manager departament pentru a doua runda de interviuri, apoi vom verifica referintele celor validati. In toate situatiile, departamentul de resurse umane va coordona procesul de selectie, monitorizand derularea acestuia si oferind suport la recrutare, selectie si testare.

Cum sunt structurate interviurile de angajare si care este, in opinia dumneavoastra, scopul intrebarilor standard?

Oamenii nu se incadreaza in sabloane. Din acest motiv intrebarile standard nu isi ating scopul.

Care sunt abilitatile / calitatile / competentele pe care le apreciati cel mai mult la un candidat?

Macromex este compania care permite o experienta diferita, mult mai creativa si profunda. Am creat in interior un mediu fertil, un atelier de idei in care totul pare mai usor de realizat. Este un mediu extrem, pasional si plin de provocari. Toate proiectele de succes ale companiei nu ar fi fost posibile fara starea de spirit cu totul speciala din Macromex.

Cautam in viitorii nostri colegi aceleasi valori care ne definesc ca si echipa: atentia la detalii, determinarea, pasiunea, asumarea riscurilor, gandirea creativa si capacitatea de a anticipa trenduri.

6. Care sunt pozitiile pentru care gasiti cu dificultate candidati potriviti? De ce?

Pentru ca business-ul este unic si complex, compania fiind in aceeasi masura si creatoare de branduri si casa de trading si companie de distributie si logistica, exista pozitii specializate in cadrul departamentelor Trading sau Supply Chain dificil de recrutat. In Marketing avem de asemenea pozitii extrem de ofertante, colegii din departament avand responsabilitati complexe, de R&D, category management si comunicare.

Departamentul IT a fost implicat in toate proiectele operationale ale companiei, fie ca a fost vorba de implementarea sistemulul Pick-by voice, sistemului de preluare electronica a comenzilor de vanzare, high-bay-ului Edenia, motiv pentru care si job-urile din IT sunt speciale prin complexitate si expunere. Contabilitatea implica o munca de detaliu, repetitiva si fara provocari speciale, ai zice. Dar in cazul companiei noastre nu poate fi vorba despre asta. Datorita dinamismului pe care il are businessul fiecare dintre job-urile din firma sunt extrem de ofertante si provocatoare iar fiecare angajat este un antreprenor ce se intalneste zi de zi cu noi experiente.

Care sunt, in opinia dumneavoastra, beneficiile unui internship pentru angajat si pentru angajator?

Participarea la programul de internship din Macromex, ofera oportunitatea de a interactiona cu domeniul pentru care studentii se pregatesc, avand sansa accesului in “real business life”;

  • Isi pot completa studiile, imbinind teoria cu practica si se vor integra din timp in mediul de business, acumuland informatii si experiente pe care in mediul academic nu le poti intalni si asimila;
  • Vor obtine experienta profesionala, in conditiile in care majoritatea angajatorilor cer experienta la angajare, iar internship-ul va fi un punct forte in CV-ul lor;
  • Isi vor dezvolta o retea de networking;
  • O sa isi dezvolte abilitatile de comunicare, lucru in echipa, organizatorice, de leader etc;
  • Vor primi feedback in permanenta;
  • Vor avea acces la un sistem informatic de ultima generatie;
  • Program de lucru flexibil;
  • Vor beneficia de un “training” oferit de profesionisti;
  • Acces la materiale de specialitate, in functie de departament;
  • Vor fi platiti in timp ce vor invata cum sa reuseseasca intr-un mediu de business;

Dar cel mai important avantaj: compania investeste in studenti si ii formeaza, pastrand totodata oportunitatea de a oferi un angajament pe termen lung odata cu terminarea programului de internship;

Cum sunt motivati angajatii-cheie sa ramana in companie pe termen lung (ex: beneficii extrasalariale, dezvoltare profesionala, training, oportunitati de avansare etc.)?


Incercam sa identificam in permanenta si sa venim in intampinarea nevoilor colegilor nostrii astfel incat sa pastram motivatia initiala. Dezvoltarea profesionala este continua prin participarea la cursuri de specialitate, traininguri livrate atat intern cat si prin parteneri. Exista o serie de beneficii acordate, de la cele clasice privind tichetele de masa, decontare transport, pana la cele medicale ce pot fi extinse pentru membrii familiei, dar si cele pentru activitati sportive.
 

De ce are nevoie un angajat al companiei dumneavoastra pentru a avansa si a evolua din punct de vedere profesional?


De dorinta de a invata, de gandirea „outside the box”, motivatia intrinseca de a face partea din o cultura organizationala deosebita.
 

Despre companie:


Lider de piata in domeniul FMCG, Macromex si-a adjudecat in mod categoric pozitia de lider absolut pentru Romania in domeniul importului si distributiei de produse alimentare congelate si refrigerate.
In ultimii ani, compania Macromex a trecut la un alt nivel, completand expertiza in import si distributie cu crearea de branduri:
La Strada, Corso sau master brandul Edenia au crescut notorietatea companiei, devenind in cel mai scurt timp de la lansare unele dintre cele mai inovative si iubite branduri din Romania.
Macromex in cifre:
  • 100% capital privat romanesc;
  • data infiintarii: 1993;
  • acoperire nationala, 8 filiale, ≈ 400 de angajati.
Avantaje operationale: 2 centre principale de distributie (Edenia DC si Cefin DC), flota proprie bi-camerala de 70 camioane, procesare comenzi in timp real, livrare nationala 24 ore/7 zile.
 

Ce alte informatii doriti sa comunicati candidatilor?

Candidatii sunt la randul lor cei care isi „recruteaza” viitorul angajator. Trebuie sa-si aleaga cu atentie compania la care aplica, dar si nivelul pozitiei. Sa acorde mare atentie cv-ului, informatiilor de forma, dar mai ales celor ce vor fi putea fi verificate in timpul interviului.
Sa incerce intotdeauna sa contacteze departamentul de Human Resources si in alta varianta decat doar sa aplice la anuntul postat. Sa caute informatii despre compania la care aplica.