Gestioneaza corect timpul cu 15 aplicatii gratuite si un plan de 18 minute

Nu este usor sa iti organizezi timpul si sa indeplinesti cu succes toate proiectele in care esti implicat. Pentru ca obiectivele profesionale sunt foarte importante pentru fiecare persoana, ti-am pregatit cateva instrumente care te vor ajuta sa iti gestionezi timpul si sa iti indeplinesti obiectivele.

Primul pas este sa iti dai seama cat timp si energie consumi in realizarea unor task-uri importante si cat timp pierzi cu distractii. Completeaza acest test si afla care este raportul, pentru a sti cum sa iti organizezi de acum inainte viata profesionala. In functie de rezultat, foloseste aplicatiile de mai jos, planifica-ti ziua conform planului din cea de-a doua parte a articolului, iar abilitatile tale de gestionare a timpului se vor imbunatati.

15 aplicatii gratuite care te vor ajuta sa iti gestionezi corect timpul:

Launchy este un instrument care poate fi folosit de utilizatorii de Windows. Precum este sugerat deja de nume, acest tool te ajuta sa lansezi fisierele, folderele si programele doar printr-o apasare de tasta, scutindu-te de cautarea prin meniul de start sau prin nenumaratele fisiere din computer. Acest instrument te ajuta sa fii organizat si sa economisesti timp pe care il poti investi in realizarea altor sarcini.


Quicksilver este o varianta avansata a instrumentului precedent. Acesta ajuta utilizatorii de Mac in lansarea de aplicatii, dar si in diferite sarcini precum rularea de scripturi, trimiterea de e-mail-uri etc.


Si utilizatorii de Windows pot sa realizeze shortcut-uri pentru task-uri repetitive si sa automatizezi aproape orice proces prin Autohotkeys. MemoKeys este un software similar, poate mai usor de utilizat.


Liquid este un instrument util tot pentru utilizatorii de Mac. Acesta te ajuta sa duci lucrurile la bun sfarsit cu rapiditate, deoarece nu mai trebuie sa te opresti sa cauti anumite lucruri, sa impartasesti cu alti colegi sau sa traduci anumite cuvinte. Selectezi textul, apesi shortcut-ul pentru Liquid si, apoi, R pentru referinte sau W pentru Wikipedia.


Google Calendar: La fel ca toate instrumentele Google, Google Calendar este o aplicatie foarte simpla, dar eficienta, cu nenumarate caracteristici care te pot ajuta sa iti amintesti date importante, sa creezi diverse programari si sa le sincronizezi cu diverse device-uri.


RescueTime este o aplicatie de time management web-based comprehensiva. Dupa instalare, aceasta iti ofera o analiza relevanta a timpului pe care il petreci pe computer in fiecare zi. Aceasta aplicatie functioneaza in background si nu are nevoie de introducerea niciunei date, asa ca nu vei pierde timp. Te va ajuta sa intelegi ce faci zi de zi, care sunt momente in care te concentrezi mai bine si cum sa fii mai productiv.


WakeupOnStandby iti porneste sistemul din modul stand-by sau hibernate si indeplineste automat sarcinile programate, cum ar fi rularea unui proces sau a unui program. Doar utilizatorii de Windows il pot folosi.


NowDoThis este o aplicatie rapida care te poate ajuta sa tii o lista a activitatilor pe care trebuie sa le intreprinzi intr-o anumita zi.


Checkvist este o aplicatie de tip list manager extrem de simpla. Aceasta are 2 beneficii majore: permite liste ierarhice si are unele compenzi rapide din tastatura care iti permite sa editezi sarcini intr-un mod foarte rapid.


Evernote este, probabil, cea mai buna aplicatie pentru notite si liste. Aceasta poate fi utilizata atat online, pe Windows & Mac, pe smartphone, cat si offline. Iti permite sa notezi diferite lucruri cu rapiditate, sa retii site-uri sau task-uri si, de asemenea, sa sincronizezi toate aceste lucruri intre mai multe dispozitive, ajutandu-te sa economisesti timp.


LastPass este o aplicatie de tip pasword manager, pe care o poti utiliza online, din browser. Este usor de folosit, cu functii multiple, care te ajuta la generarea de parole si la completarea rapida si usoara a diverselor formulare.


Toggl e un tool simplu si util, care te ajuta sa urmaresti si sa analizezi timpul pe care il petreci lucrand la diferitele proiecte in care esti implicat.


Mind42 este cel mai bun instrument gratuit de mindmap care te ajuta sa organizezi sarcinile de lucru si sa ai o viziune mai buna despre ce si cum trebuie sa faci.


SyncBack freeware, asa cum sugereaza si numele, este un instrument gratuit de backup si sincronizare, care te ajuta sa rulezi acest tip de task-uri intr-un mod rapid si eficient.

Si, pentru ca in time management este la fel de important si timpul de relaxare, Workrave iti aminteste sa iei pauza si sa te relaxezi:)

18 minute pentru a-ti planifica ziua:

Pentru a fi productiv si eficient, dar si pentru a avea succes, gestionarea timpului trebuie sa devina un ritual. Nu discutam despre o simpla lista sau un vag plan mintal cu toate lucrurile pe care trebuie sa le facem, deoarece vom deveni inconsistenti si dezechilibrati. Trebuie sa fie un proces continuu, pe care il urmam indiferent de ce se intampla pe parcursul zilei, pentru a indeplini lucrurile prioritare.

18 minute dedicate planificarii celor 8 ore de munca ne pot scuti de nenumarate conflicte si ne pot ajuta sa ne indeplinim obiectivele. Urmareste planul de mai jos si planifica-ti ziua de lucru!

Pasul 1 (5 minute): Imediat dupa ce ajungi la serviciu, inainte de a deschide laptop-ul, ia-ti o foaie de hartie si decide care sunt lucrurile care vor transforma acea zi intr-una de succes. Stabileste, in mod realist, lucrurile pe care le poti realiza in acea zi, in concordanta cu obiectivele tale, permitandu-ti ca la sfarsitul zilei sa pleci acasa constient de faptul ca ai avut o zi productiva. Noteaza-ti aceste lucruri pe foaie.

Urmatorul pas este foarte important: aloca fiecarei sarcini un interval orar, plasand cele mai importante sau dificile lucruri de realizat la inceputul zilei. Incearca sa rezolvi cateva chiar inainte de a raspunde la e-mail. Daca lista este prea lunga si nu le poti realiza pana la finalul zilei, reprioritizeaza-ti lista. Este foarte important sa decizi ce si cand vei face ceva. Daca vrei sa realizezi ceva cu adevarat important, decide cand si cum vrei sa realizezi acel lucru. In caz contrar, scoate-l de pe lista.

Pasul 2 (1 minut la fiecare ora): Seteaza-ti ceasul sa sune din ora in ora. Cand suna, relaxeaza-te pentru un minut, analizeaza-ti lista si intreaba-te daca ai fost productiv si eficient in ultima ora de lucru. Apoi, uita-te la ce ai de facut in urmatoare ora si angajeaza-te sa duci acele lucruri la indeplinire. Gestioneaza-ti ziua ora cu ora, nu te lasa gestionat de timp.

Pasul 3 (5 minute): Bilant: Inchide-ti laptop-ul si fa un bilant al zilei de lucru. Cum a functionat ziua? Ce ai reusit sa realizezi si cand te-ai concentrat cu adevar? Care au fost momentele in care ti-ai pierdut concentrarea si ai fost distras de la sarcinile tale? Care sunt lucrurile pe care le-ai invatat, care te vor ajuta sa transformi ziua de maine intr-una si mai productiva?

Puterea rutinei sta in predictibilitatea acesteia. Faci aceleasi lucruri in aceeasi ordine mereu, zi de zi. Si, astfel, si rezultatul este predictibil. Daca alegi in mod constient punctele de focalizare a atentiei si daca iti aduci aminte de aceste aspecte in mod constant, vei ramane concentrat pana la sfarsitul zilei.

Acesti pasi simpli te vor ajuta ca, la sfarsitul zilei, sa parasesti biroul dupa ce ai indeplinit obiectivele importante.

In final, dupa ce ai facut toti acesti pasi si ti-ai downloadat aplicatii care sa te ajuta in procesul de gestionare a timpului, completeaza acest test si vei afla cat de bune sunt abilitatile tale de time management. Acesta va identifica zonele cu probleme si te va ghida spre indeplinirea obiectivului: gestionarea corecta a timpului.