Angajatorii verifica profilurile de Facebook, LinkedIn sau Twitter

52% dintre specialistii in recrutare din Romania verifica profilurile de Facebook ale candidatilor, 8 din 10 considerand ca profilurile de LinkedIn si Facebook joaca rolul unei carti de vizita.

65 de specialisti in HR din Romania au raspuns la un chestionar gandit si implementat de Rogalski Damaschin Public Relations si HR Manager in luna aprilie 2014. Conform acestuia, 84% dintre oamenii de HR iau in considerare tipul de informatii impartasit de candidati, comentariile sau potografiile publicate de acestia. Astfel, profilul de Facebook poate descalifica din start un candidat.

In plus, 70% dintre angajatori se folosesc de motorul de cautare Google pentru a tria candidatii, insa abia in faza finala a procesului de selectie. Doar 30% dintre specialistii in HR verifica ce apare pe Google referitor la un candidat inainte de a-l chema la interviu.

44% dintre angajatori verifica profilul de LinkedIn nu doar pentru a cerceta experienta profesionala a candidatilor sau recomandarile acestora, ci si pentru a extrage trasaturi de personalitate, in functie de tipul de informatie impartasit pe aceasta retea. De asemenea, 59% dintre specialistii in recrutare considera LinkedIn un canal principal, iar 1 din 2 il considera unul dintre cele mai relevante medii de selectie.

Va recomandam si:

Navigating the Future of Work: an interview with Marius Clapon, Head of IT Delivery @MassMutual Romania