Senior Manager – Major Incidents

Acest job nu mai este activ!

Vezi toate job-urile Vodafone Romania active.


Vezi toate job-urile Senior Manager – Major Incidents active pe Hipo.ro

Vezi toate job-urile in Telecomunicatii active pe Hipo.ro

Angajator: Vodafone Romania
Domeniu:
  • Telecomunicatii
  • Tip job: full-time
    Nivel job: peste 5 ani experienta
    Orase:
  • BUCURESTI
  • Actualizat la: 05.01.2017
    Remote work: On-site
    Scurta descriere a companiei

    Vodafone România este unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de telecomunicații și tehnologie din lume, cu o vastă experiență în comunicații și Internet of Things, precum și în promovarea serviciilor financiare mobile și transformarea digitală pe piețele emergente.

    La Vodafone, credem că oportunitățile și promisiunile unui viitor digital mai bun ar trebui să fie accesibile tuturor și ne asigurăm că cei mai vulnerabili nu sunt lăsați în urmă în călătoria către acel viitor. Prin intermediul tehnologiei noastre, lucram pentru a elimina diferențele existente și pentru a ajuta oamenii să contribuie în mod egal și pe deplin la societate.

    De ce Vodafone?

    • Ne preocupăm să fim o companie dedicată diversității ca motor al schimbării;
    • Ne dorim o lume mai conectată, mai incluzivă și mai durabilă;
    • Folosim tehnologia pentru a reduce emisiile de carbon;
    • Provocăm și inovăm pentru a conecta oameni, companii și comunități din întreaga lume;
    • Cu noi poți să fii tu însuți, să împărtășești inspirație, să îmbrățișezi noi oportunități, să prosperi și să faci o diferență reală.


    Vodafone se angajează să atragă, să dezvolte și să rețină cei mai buni oameni, oferind un loc de munca motivant și incluziv, în care talentul este cu adevarat recunoscut și recompensat. Ne angajăm să promovăm incluziunea pentru toți cu convingerea că diversitatea joacă un rol important în succesul companiei noastre. Îi incurajăm în mod activ pe toți să ia in considerare posibilitatea de a face parte din călătoria noastră.

    Cerinte

    Core competencies, knowledge and experience:
    • mobile and Fixed Telecommunication background with functional experience (multinational, SSC)
    • fluent English and additional language (Italian, German, Spanish)
    • analytical and problem solving skills
    • communication, negotiation, influencing and presentation skills
    • cross cultural sensitivity

    Must have technical / professional qualifications:
    • University degree in Telecom
    • Telecom/Operations background: 7-10 years
    • Stakeholder management

    Responsabilitati


    This role is instrumental in securing the implementation of the new operating model in Group Network Operations (GNO) by centralising the management of major and critical network incidents in one single team, in order to minimise time to repair and communicate across the different stakeholders during major faults more effectively. A centralised problem management fuction in Group Operations will also be set up, therefore consolidating a Service Assurance function within Group Network Operations in this role. This will allow consistency of processes and interface to the Local Markets to minimise and eradicate risks of service disruption to our Customers and more efficient usage of resources.

    Role purpose:
    • Manage a team of major incident and problem managers supporting both ANOC/DNOC teams and Local Markets
    • Coordinate major and critical network incidents (P0-P3 incidents): event notification, resource mobilization and escalation during the recovery process
    • Ensure SLA compliance and unmatched customer experience for Incident Management process
    • Manage collaboration between all parties involved in the recovery process: GNOC 1st Line and 2nd Line, Field Service, Engineering, etc
    • Coordinate Problem Management actions with OpCos and GNOC teams

    Key accountabilities and decision ownership:
    • Coordinate all parties involved in the P0-P3 incidents in order to match agreed SLAs
    • Network Incident Management and Problem Management within SSC (Regional NOC) and third parties
    • Network Incident and Problem Management process owner
    • Member of Crisis Management team
    • Network Incident Information Management – updates to Technology management: (TDO Leadership, Head of Local NW Ops., Technology Director)
    • Operates business hours but with designated 24x7 Incident Managers team on a per country/cluster basis (On Call escalation) to be co-located with the 1st Line team
    • Point of contact for senior management team during major/critical incidents

    Job-uri similare care te-ar putea interesa:

    Hybrid

    Aplica fara CV
    BUCURESTI,

    Aplica fara CV
    Hybrid

    Vezi job-uri similare (17)